9,5 miljoen mensen bereikt met Welkom Terug in Nederland campagne

Hoe kunnen we meer bewustwording creëren van toerisme- en recreatie mogelijkheden in Nederland. Dit was de uitdaging die 12 initiatiefnemers vrijwillig en belangeloos aangingen toen de corona crisis begon in maart 2020. Op deze manier wilde de groep de hard getroffen branche steunen.

De uitdaging was om een beweging te veroorzaken om Nederlanders juist hun eigen land te laten ontdekken met dagjes uit en verblijf. Door de inzet van 12 initiatiefnemers en 103 ambassadeurs heeft de campagne enorm veel Nederlanders kunnen bereiken. Roy Platje was 1 van de initiatiefnemers. RED heeft zelf bij mogen dragen aan deze campagne door een Social campagne in te zetten. Wat de concrete insteek van de campagne was lees je hieronder.

Uitgangssituatie en doelstelling

De corona crisis kwam ook vooral voor de toerismebranche enorm zwaar te vallen. Bestemmingen in lock-down, groeiend aantal bezette ic-bedden en vooral de onzekerheid bij de reiziger. Dit zorgde er allemaal voor dat het reizen aardig stil kwam te liggen. Maar waarom niet dichtbij op reis gaan? Net als vroeger dichtbij op vakantie, lekker in eigen land. Met de campagne wilden we de Nederlanders stimuleren om juist nu hun eigen land te gaan ontdekken. De campagne werd gevoerd via een video op sociale media.

Doelgroep en strategie

De video van de campagne was vooral gericht op 20 tot 45 jarige inwoners van heel Nederland met een interesse in avontuur, outdoor en reizen. Door het gebruiken van het netwerk in de toerismebranche zou een enorm bereik gegenereerd kunnen worden voor de campagne. Er is een ads campagne opgezet om de video te verspreiden. Daarnaast is er een instagram pagina opgericht genaamd @Welkomterugin.nl. 

Daarnaast hebben 50 toonaangevende influencers en reisbloggers op 3 juni een enorme boost aan de campagne gegeven. Zij hebben dit gedaan door een foto op social media te delen van hun favoriete plekje in Nederland en met de hashtag #WelkomteruginNL te delen.

Resultaten en evaluatie

Zeer succesvol! Je kunt wel zeggen dat het netwerk wat bij elkaar gekomen is om deze campagne te starten van onschatbare waarde is.

Het doel van de campagne was om zoveel mogelijk mensen met de campagne te bereiken. Dat is goed gelukt. Er is als het ware een kettingreactie ontstaan waar we ook op gehoopt hadden. 

De campagne is zelfs langer doorgegaan dan gepland. Vanuit toerisme- en recreatiebranche kwam er veel positieve response en verzoeken tot samenwerkingen. Er zijn 2 weekenden georganiseerd waarbij 50 ambassadeur op stap gingen in Drenthe, Overijssel, Noord-Holland, Brabant, Zeeland, Het Gooi en de Veluwe. Dit bracht ook prachtige content op voor de sociale mediakanalen.

welkom-terug-in-nl
Doel van de campagne
Branding
Traffic

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op