Microsoft Advertising

Wat is Microsoft Advertising nu precies?

Als je wilt adverteren in Microsofts zoekmachine Bing, kun je dit doen vanuit 1 interface; de Microsoft Advertising omgeving. Het is misschien niet de meest bekende zoekmachine van Nederland en dit klopt ook. Toch biedt het vele voordelen. Lees verder over alle voordelen op deze pagina.

Waarom je Microsoft Advertising in zou moeten zetten?

  • Tot 18% marktaandeel in Europa
  • Gemiddeld lagere CPC dan Google Ads
  • Goede aanvulling op je SEA strategie
  • Minder concurrentie
  • Generieke advertenties te duur in Google Ads? – volgens AdGooroo liggen deze 40% lagen voor Travel & Leisure in Bing

Om meer bezoekers en omzet uit zoekmachines te halen zijn er twee mogelijkheden: zoekmachine adverteren (SEA) via Google Ads of Microsoft Advertising, of zoekmachine optimalisatie (SEO). Op deze pagina lees je meer over zoekmachine adverteren.

Denise

Hoi! Ik ben Denise en ben SEA specialist bij RED Online Marketing. Ik help je graag met Microsoft Advertising.
Neem contact op

Het marktaandeel van Bing

    Sinds 2013 zit er een stijgende lijn in het marktaandeel van Bing. In de Verenigde Staten heeft Bing zelfs al een marktaandeel verworven van meer dan 20%.

    Een andere ontwikkeling die tijdens de Bing Ads Search Day is gepresenteerd (en voor meer marktaandeel gaat zorgen) is de verweving van Bing in de nieuwe Windows 10. Windows 10 gebruikers kunnen bijna niet meer om Bing heen als zoekmachine.


    NederlandNederlandDuitslandFrankrijkUnited Kingdom
    Google95,25%92,95%92,04%92,62%
    Bing2,51%4,23%3,94%4,07%




    Brondata: gs.statcounter.com voor april 2020

    Wat klanten over ons zeggen

    Hoe werkt RED als Microsoft Advertising bureau?

    Afhankelijk van jouw behoeften en wensen worden de Microsoft advertentie campagnes continu bijgestuurd en verbeterd. Onze marketingkennis en jouw productkennis worden gecombineerd tot een doorslaggevende marketing campagne om jouw doelen te realiseren.

    • Inventariseren van jouw doelstellingen;
    • Analyseren van jouw doelgroep en website;
    • Bepaling van Microsoft Advertising strategie en communicatie;
    • Opzet & start van de campagnes;
    • Evalueren van behaalde resultaten;
    • Optimaliseren van Microsoft Advertising campagnes.

    Meer over Adverteren in Bing

    Wil je meer weten over Microsoft Advertising of onze ervaring met vakantieparken, hotels, OTA’s, reisbureau’s en andere recreatie bedrijven? Neem gerust contact met ons op. Een kopje koffie staat altijd klaar.

    Stappenplan | Hoe begin ik met Microsoft Advertising

    Je wilt Microsoft Advertising inzetten, maar waar moet je eigenlijk beginnen?

    Stap 1: Maak een Microsoft Advertising account aan

    Log eerst in met je Microsoft e-mail adres. Ga vervolgens naar https://ads.microsoft.com/ , klik rechtsboven op sign up now en vul je gegevens in. Gefeliciteerd, je hebt nu een account aangemaakt en je kunt nu beginnen met het creëren van je campagnes! Vergeet niet je betaalgegevens achter te later, zonder deze gegevens kunnen je ads niet vertoond worden.

    Stap 2: Ga aan de slag met je campagnes en advertenties

    Heb je al een Google Ads account? Dan kun je heel gemakkelijk een import maken en ben je bijna good to go! Je kunt dan de volgende stap skippen. Het is natuurlijk ook mogelijk om zelf je campagnes aan te maken binnen Microsoft Advertising.

    Stap 3: Bepaal je zoekwoorden

    Wanneer mensen zoeken naar een product of dienst dat jij aanbiedt, wil je binnen Bing graag vertoond worden met je advertentie zodat ze op jouw site terecht komen en converteren. Je moet daarom goed weten op welke zoektermen mensen zoeken alvorens ze jouw site bezoeken en deze termen toevoegen aan je campagnes. Jouw advertenties zijn namelijk Keyword-Driven en worden niet vertoond wanneer je geen zoektermen hebt toegevoegd. Gebruik de Keyword Research Tool om meer inzicht te krijgen in zoekvolume en om suggesties te krijgen.

    Stap 4: Check of alles goed staat

    Je hebt nieuwe campagnes aangemaakt, dan wel via een import of handmatig, maar komen er wel vertoningen binnen? Check altijd je data na het aanmaken van nieuwe campagnes. Soms wil het zo zijn dat na een Google Ads import er nog kleine wijzingen doorgevoerd moeten worden omdat niet alles 1 op 1 overgenomen kan worden.

    Meer resultaat met Bing?

    • Een groot doelgericht bereik
    • Controle over het budget
    • Betaal alleen bij resultaat
    • Resultaten direct inzichtbaar