Display Advertising

Wat is Display Advertising?

Met Display advertenties maak je gebruik van beeldadvertenties, video, tekst en/of audio die zichtbaar zijn op websites, apps of sociale netwerken. 

Het Display netwerk van Google Ads heeft sites zoals Gmail, Youtube en zoekpartner websites waar je jouw Display advertenties kunt plaatsen. Binnen Microsoft Advertising heb je weer advertentiemogelijkheden in de zoekmachine Bing en domeinen zoals MSN en Outlook waar je advertentie kan worden vertoond. Op het zoeknetwerk richt je je echter volledig op de zoekintentie van de internetgebruiker.

Display Advertising kun je dus inzetten tijdens de verschillende fasen van je customer journey om zo de juiste communicatie aan de daarvoor bedoelde doelgroep te tonen. 

Waarom Display Advertising inzetten?

Twan

Hi! Ik ben Twan en ben online marketeer bij RED Online Marketing. Ik vertel je graag meer over Display Advertising!

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Na het aanvragen van een product nemen we altijd eerst contact met je op om kennis te maken en om de wensen en behoeften te bespreken. Onderstaand een aantal voorbeelden van producten. 

Welk product past bij mij?

Heb je een specifieke wens? Laat dit aan ons weten. We kijken graag met je mee en zoeken naar een passende oplossing op maat. Stel gerust je vragen over de producten!

Hoe werken wij als online marketing bureau?

RED is in 2006 gestart als online marketing bureau voor travel en leisure. Door de jaren heen hebben we ons ontwikkeld als bureau dat ervaring heeft met meer zaken dan online marketing alleen. Eigen online projecten hebben we succesvol opgezet en verkocht aan TravelBird. Strategische expertise hebben we behaald voor grote & kleinere vakantieparken, campings, OTA’s, touroperators, hotels, start-ups en flash-sale sites.

We begrijpen dat niet ieder bedrijf vraagt om dezelfde aanpak. Om goede ondersteuning te bieden bekijken wij per bedrijf of organisatie op welke manier we het beste van dienst kunnen zijn. Wij geloven in deze aanpak voor travel & leisure. Starten met een gedegen strategie, het maken van een meetplan, secuur de online marketing kanalen inrichten en vervolgens analyseren, optimaliseren en bijsturen.

red online marketing werkwijze voor bestemmingen

Greep uit de klanten die we hielpen met Display adverteren

Display Advertising in een customer journey

Heb jij ooit meteen een vakantie geboekt? De kans is groot dat je eerst een YouTube-video op je telefoon hebt bekeken over een prachtige zonnige bestemming. De volgende dag stuur je een vriendin een mailtje dat je deze zomer graag naar een tropische locatie af wilt reizen en je vraagt haar om wat tips.

Je besluit dat Curaçao de perfecte bestemming is. Vervolgens zoek je naar een hotel op Curaçao om een verblijf te vinden voor je vakantie. Je weet het nu zeker, “Curaçao Hotels” is eigenlijk precies wat je zoekt, maar je besluit nog niet te boeken.

Terwijl je het laatste nieuws op je computer aan het bekijken bent, verschijnt er een Display advertentie van “Curaçao Hotels” op je scherm. Je bent nieuwsgierig en klikt op de afbeelding. Tijdens de lunch zoek je op Curaçao Hotels boeken van 10 tot 21 okt om te kijken of ze nog plek hebben. Het is nog open dus je boekt je vakantie!

Twan

Heb je vragen of wil je meer weten?

Vul het contactformulier in voor een eerste kennismaking. Wij helpen je graag verder om 1-op-1 jouw vragen te beantwoorden.

Meest gestelde vragen over Display Ads

      Wil jij je focussen op meer bereik? Dan kan display advertising een interessante oplossing zijn. Met display advertising willen we potentiële gasten bereiken met een boodschap en content. 

      Dit kunnen bijvoorbeeld afbeeldingen, video’s en/of stukjes tekst zijn. We gebruiken dit op een nieuwssite, zoekmachine of informatieve website. Het voordeel ten opzichte van een stukje in de krant? Alles is meetbaar, stuurbaar en interactief te gebruiken.

      Afhankelijk van je doelstelling kan display advertising aansturen op: vertoningen, klikken of conversies. Waar display in zijn kracht staat zijn de goedkope vertoningen (en eventuele klikken) die het kan genereren.

      Display advertising kan dus veel bereik opleveren wanneer het goed gebruikt wordt. Dit is direct ook waarom het voornamelijk gebruikt wordt als aanvulling op search om: 1) Funnels te vullen, of 2) Sales te genereren middels retargeting.

      Display kun je op verschillende momenten inzetten, maar het is vooral interessant op het moment dat je meer bereik nodig hebt. 

      Vaak is het een aanvulling op search, dus zorg eerst dat je campagnes daar geoptimaliseerd genoeg zijn om potentiële gasten vervolgens meer kennis te laten maken met jouw verblijf, bestemming of reis.

      Een ander moment om Display advertising te gebruiken is wanneer je het conversiepercentage wil verhogen door potentiële gasten lager in de Funnel te targeten middels een retargeting campagne.

      Kort gezegd: Search Ads worden alleen vertoond bij een zoekopdracht. Display Ads kunnen overal vertoond worden, voornamelijk op plaatsingen buiten de zoekmachine zelf.

      Een ander verschil is de intentie van de gebruiker. Wanneer men een zoekopdracht invoert, betekent dit dat hij een bepaalde intentie heeft. Een intentie om informatie in te winnen, een aankoop te doen of content te vinden.

      Search Ads spelen dus in op een bepaalde intentie. De Display Ads daarentegen laten enkel een boodschap zien waarbij er niet wordt gekeken naar de intentie signalen van een gebruiker op dat moment.

      Display Ads worden voornamelijk vertoond op websites buiten de zoekmachine om, dus nieuwssites als NU.nl, entertainment sites als Dumpert.nl of commerciële sites als Marktplaats.nl.

      Het is volledig afhankelijk van je display platform op welke plaatsen je advertenties worden vertoond. Laat het echter niet volledig afhangen van dit zogeheten ‘display netwerk,’ omdat de kans dat je display advertentie op 1 site vertoont wordt zeer klein is. Het zijn meestal honderden, dan wel niet duizenden websites die jouw advertenties vertonen.

      Het platform Google Ads biedt jou bijvoorbeeld wel de mogelijkheid om meer controle te houden over je plaatsingen door uitsluitingen of onderwerpen toe te passen.

      Sparren met Display Ads specialist Twan? Vraag hier je een-op-een sessie aan!

      • Samen sparren en tot innovatieve ideeën komen voor je organisatie.
      • Leg jouw knelpunten voor aan de specialist en kom samen tot oplossingen.
      • Een sparringspartner met praktijkervaring in de travel & leisure industry, hoe fijn is dat. Wij zijn er voor je voor al je online marketing vraagstukken!
      Zo komen we samen tot nieuwe inzichten die jouw business verbeteren!

      Vul het formulier in en wij nemen contact met je op om een een-op-een sessie in te plannen. Wij kijken ernaar uit! 

      Gratis adviesgesprek inplannen

      Plan een gratis adviesgesprek in!