5 Tips om succesvolle Instagram Stories Ads te maken

Ben jij als online marketeer bezig om beeldmateriaal of video’s voor Instagram Stories Ads te maken? Weet je nog niet helemaal hoe je deze succesvol maakt? Lees dan verder. We geven je 5 tips om succesvolle Instagram Stories Ads te maken.

Wat zijn Instagram Stories?

Instagram Stories zijn de verhalen die je bovenin je scherm ziet, wanneer je Instagram opstart. Deze verhalen, in de vorm van video’s of foto’s, zijn slechts 24 uur zichtbaar. Sinds de introductie van Stories in 2016 stijgt het gebruik van deze functie enorm snel. Volgens mediakix.com (November, 2018) gebruiken 400 miljoen mensen Stories iedere dag. Een enorm bereik dus.

De Story Ads functie geeft je de mogelijkheid om een verhaal te vertellen en deze actief te verspreiden met de krachtige Facebook Ads advertentiemogelijkheden. Tegenwoordig zijn Messenger, Instagram en WhatsApp ook van Facebook. Instagram Story Ads maak je dus vanuit Facebook Ads. Je kunt advertenties in Instagram Stories óók weergeven als video’s en als foto’s.

Hier vind je meer informatie van Instagram over Stories.

5 Tips voor Instagram Stories Ads

1. Gebruik een verticaal formaat

Instagram Stories wordt voornamelijk op smartphones gebruikt. Gebruik daarom een verticaal formaat voor je advertentie.

Aanbevolen formaat: 1080 × 1920 pixels en aanbevolen verhouding: 9:16. Gebruik dit voor zowel beeld- als videoadvertenties in Stories. De lengte van je video’s mag maximaal 15 seconden zijn.

2. Zorg voor een snelle video

Maak geen langdradige video’s, maar zorg juist voor een snelle video die leuk is om te kijken. Zo zorg je dat de doelgroep niet afhaakt tijdens het kijken van je video.

Extra tip: toon hier je belangrijkste boodschap in de eerste 3 seconden

3. Toon je merk in een video of image

Wil je graag meer merkbekendheid via Instagram Stories Ads? Zorg dat je merk goed zichtbaar is!

Zie hier een voorbeeld advertentie van Louis Vuitton waarbij je constant het merk in beeld ziet.

4. Houd je boodschap kort en niet te zakelijk!

Je belangrijkste boodschap moet kort, krachtig en to the point zijn in een Instagram Stories Ad.

Een Instagram gebruiker ziet links bovenin het scherm, dat ze een advertentie krijgen. Zodra je beeldadvertentie of video eruit ziet als een advertentie, zullen kijkers geneigd zijn eerder weg te klikken. Houd daarom je boodschap kort en niet te zakelijk!

5. Its all about design

In the end is Instagram met name een sociaal medium waarbij design en “mooi zijn” voorop staat. Zorg er dus daarom ook voor dat je beeld of video er verzorgd uit ziet.

Zeg nu zelf: je word zelf toch ook liever verleid met mooie foto’s en video’s 😉

Aan de slag met adverteren in Stories?

Lees hier meer over adverteren op Facebook en Instagram, of neem contact op met onze social specialist Tijmen via onze contactpagina of bel naar 030-2746549.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Tijmen Pars

Geschreven door:

Tijmen Pars

Gerelateerde berichten