Online Marketing Strategie

Meest gestelde Online Marketing Strategie vragen van klanten

  • Hoe effectief is een Online Marketing Strategie
  • Hoe wordt mijn bedrijf Online succesvol?
  • Wat is een Online Marketing Strategie
  • Wat komt er allemaal kijken bij het maken van een Online Marketing Strategie?

Maar waarom zou je een Online Marketing Strategie eigenlijk als ondernemer inzetten?

  • Online Resultaten zijn meetbaar
  • Het is mogelijk om gericht je doelgroep te bereiken
  • Campagnes kunnen real-time worden bijgestuurd
  • Een duidelijke strategie zorgt voor betere communicatie naar je (potentiële) klant toe

Wat is een Online Marketing Strategie nou precies?

Een online strategie plaveit de weg om jouw doelstellingen te behalen. We weten dat dit enorm belangrijk is in onze competitieve travel en leisure markt. Een goede online strategie draait om focus. Met een goede focus kun je gemakkelijker doelstellingen bereiken. RED adviseert en helpt jou met het bepalen van jouw online marketing strategie.

Wij helpen om een totale online strategie op te zetten, dus niet alleen gefocust op Google Ads campagnes, Facebook advertenties of email marketing. We helpen je ook om aanwezig te zijn in de oriëntatie fase van jouw potentiële gasten en boekers. Zo vergroot je jouw bestaansrecht op lange termijn. Graag denken we mee om jouw online strategie zo efficiënt mogelijk op te zetten.

Stappenplan | Hoe begin ik met een Online Marketing Strategie?

Je bent wellicht heel enthousiast en wilt meteen aan de slag, echter is het goed om eerst bij een aantal zaken stil te staan:

Stap 1: Waar sta jij voor als bedrijf en welke boodschap wil je uitdragen?

Ga bij jezelf na waar je onderneming voor staat en welke communicatie je wilt uitdragen. Bedenk hoe online marketing in jouw missie of visie past en wat je ermee wilt bereiken.

Stap 2: Wat zijn je doelen?

Probeer deze vraag zo concreet mogelijk te maken en echt tot de kern te komen. Een handig middel hiervoor is om je doelen SMART te maken en KPI’s vast te leggen.

Stap 3: Bepaal je doelgroep

Wie wil jij gaan bereiken met je online campagnes? Je doelstelling heb je nu vastgelegd en de volgende stap is om te bedenken wie jij wilt gaan bereiken en waar ze zich bevinden. Google Analytics kan jou hier meer inzicht in geven. Het werkt ook goed om een persona uit te werken van je doelgroep

Stap 4: Wat doen je concurrenten?

Hoe onderscheid jij je van je concurrentie en welke kanalen zetten zij in? Bekijk online hoe jouw ‘rivalen’ zich online positioneren en wat je van ze kunt leren. 

Stap 5: Maak een plan & evalueer

Een duidelijke planning maakt online marketing een stuk makkelijk. De ontwikkelingen binnen de digitale wereld gaan enorm snel, zorg er dus voor dat je wel bijblijft en regelmatig evalueert. 

Hoe werkt RED als zoekmachine optimalisatie bureau?

RED is in 2006 gestart als online marketing bureau in de reisbranche. Door de jaren heen hebben we ons ontwikkeld als bureau dat ervaring heeft met meer zaken dan online marketing alleen. Eigen online projecten hebben we succesvol opgezet en verkocht aan TravelBird. Strategische expertise hebben we behaald voor grote & kleinere vakantieparken, campings, OTA’s, hotels en flash-sale sites.

  • Inventariseren van jouw online behoefte & doelstellingen;
  • Analyseren van jouw huidige online marketing strategie;
  • Bepalen waar verandering of advies nodig is;
  • Uitvoering van advies, coaching, training of verwezenlijking;
  • Evaluatie en monitoren van de nieuwe strategie.
Roy
Hi! Ik ben Roy en ben de eigenaar en strategist van RED Online Marketing. Ik geef je graag strategisch advies! Neem contact op

Waarom een online strategie?

  • Doelgericht je bedrijf laten groeien
  • Planningsproces voor lange termijn
  • Wees je concurrentie voor