Wat is e-mailmarketing (automation)?
E-mailmarketing betreft het versturen van nieuwsbrieven evenals aankoop gerelateerde e-mails. Bij e-mailmarketing automation zet je geautomatiseerde e-mails in, op basis van bepaalde gebeurtenissen met als doel: de klanten door de customer journey begeleiden en uiteindelijk te laten converteren. Denk hierbij aan een welkomstcampagne na het aanmelden voor de nieuwsbrief, voorpret campagne en verlaten boekstraat campagne.🚀
Waarom zet je e-mailmarketing in?
- Één van de enige 1-op-1 marketing kanalen
- Je hebt controle over wie jouw content krijgt en ziet
- E-mail heeft het hoogste conversiepercentage van alle online marketing
- 72% van de Nederlanders laat zich verleiden tot actie via e-mail
E-mail is persoonlijk. Wij weten dat personalisatie verder gaat dan enkel een voornaam in de onderwerpregel zetten . De juiste inhoud afstemmen op de juiste doelgroep op het juiste moment leidt tot een groot succes van het kanaal e-mail.
Ons team staat voor je klaar!
Stappenplan | Zo komen we tot een succesvolle e-mailmarketing strategie
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen passen we onze producten zo veel mogelijk aan op jouw wensen. Hieronder zie je een greep uit de mogelijkheden:
E-mail inspiratiesessie
Om jou een idee te geven van de mogelijkheden binnen e-mailmarketing, nemen we je graag mee in de wereld van e-mailmarketing. Deze sessie is kosteloos en biedt jou voldoende inspiratie om (eventueel samen met ons) aan de slag te gaan op dit vlak!
Gratis e-mail marketing scan
In deze kosteloze scan wordt er gekeken of jouw e-mailmarketing technisch op orde is, of je alles uit je mailings haalt en waar er ruimte is voor optimalisatie.
Advies over een nieuwe E-mail Service Provider
Niet happy over de mogelijkheden van je huidige e-mail softwarepakket? Wij horen graag je wensen aan en adviseren je op basis van behoeften, mogelijkheden én budget een passende partij.
Migratie naar een nieuwe E-mail Service Provider
Eenmaal gekozen voor een nieuwe e-mail partij helpen wij je bij de migratie naar het nieuwe pakket. Van het importeren van je contacten tot aan het live zetten van (geautomatiseerde) campagnes. Ook kunnen wij koppelen met jouw reserveringssysteem.
E-mail Service Provider koppelen met jouw boekingssysteem
Als jouw team behoefte heeft aan een verdiepingsslag in de mogelijkheden van jouw e-mailpakket, kunnen wij een op maat gemaakte training verzorgen in het Nederlands of Engels.
E-mail Marketing training op locatie
Voor vrijwel iedere ESP kunnen wij een op maat gemaakte template verzorgen. Na een intake gesprek zullen wij de wensen in kaart brengen en jou een template aanbieden die voldoet aan alle e-mail eisen voor een goede deliverabilty.
Nieuwe E-mail Marketing template
Er zijn oneindig veel e-mailmarketing pakketten. Dit maakt de keuze voor een softwarepakket vaak niet makkelijk. Welke software het beste bij jouw organisatie past? Wil je graag koppelen met je reserveringssysteem? Wij denken graag met je mee. We hebben ervaring met verschillende softwarepakketten.
Veelgestelde vragen over e-mail automation
(E-mail)Marketing automation is het automatisch versturen van e-mail campagnes o.b.v. een trigger of tijdschema. Een trigger kan bijvoorbeeld zijn een aankomstdag op een vakantiepark of camping op 1 mei a.s. Een geautomatiseerde voorpret campagne die ingesteld staat op het versturen van een e-mail 1 week voor aankomst is een voorbeeld van marketing automation.