E-mailmarketing Automation

Wat is e-mailmarketing (automation)?

E-mailmarketing betreft het versturen van nieuwsbrieven evenals aankoop gerelateerde e-mails. Bij e-mailmarketing automation zet je geautomatiseerde e-mails in, op basis van bepaalde gebeurtenissen met als doel: de klanten door de customer journey begeleiden en uiteindelijk te laten converteren. Denk hierbij aan een welkomstcampagne na het aanmelden voor de nieuwsbrief, voorpret campagne en verlaten boekstraat campagne.🚀

E-mailmarketing Automation

Waarom zet je e-mailmarketing in?

E-mail is persoonlijk. Wij weten dat personalisatie verder gaat dan enkel een voornaam in de onderwerpregel zetten . De juiste inhoud afstemmen op de juiste doelgroep op het juiste moment leidt tot een groot succes van het kanaal e-mail.

Ons team staat voor je klaar!

Stappenplan | Zo komen we tot een succesvolle e-mailmarketing strategie

Stap 1 | Kennismaking
Wij willen je e-mailmarketing plannen graag beter begrijpen in een kennismakingsgesprek. Als je nieuw bent bij Red horen we graag alles over jouw USP’s, doelgroep en hoe je hen het liefste aanspreekt. Ben je tevreden met de mogelijkheden van je huidige e-mail pakket, of ontvang je graag advies over een partij die beter bij je wensen past?
Stap 2 | E-mailmarketing scan
Middels een e-mailmarketing scan wordt er een aanbevelingsdocument gemaakt waarin verbeteringen worden doorgevoerd o.b.v. de huidige stand van zaken indien je bij je e-mail software aanbieder blijft. Welke verbeteringen qua verzend reputatie kunnen worden doorgevoerd? Werkt de nieuwsbrief aanmeldflow naar wens en wordt de e-mail goed vertoond in alle e-mail clients?
Stap 3 | Aan de slag
We horen graag hoe Red voor jou aan de slag kan gaan! Of je nu een nieuwe template wilt, advies wilt voor jouw team of handjes nodig hebt bij het opzetten van geautomatiseerde campagnes, we helpen je graag!

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen passen we onze producten zo veel mogelijk aan op jouw wensen. Hieronder zie je een greep uit de mogelijkheden:

E-mail inspiratiesessie

Om jou een idee te geven van de mogelijkheden binnen e-mailmarketing, nemen we je graag mee in de wereld van e-mailmarketing. Deze sessie is kosteloos en biedt jou voldoende inspiratie om (eventueel samen met ons) aan de slag te gaan op dit vlak!

Gratis e-mail marketing scan

In deze kosteloze scan wordt er gekeken of jouw e-mailmarketing technisch op orde is, of je alles uit je mailings haalt en waar er ruimte is voor optimalisatie.

Advies over een nieuwe E-mail Service Provider

Niet happy over de mogelijkheden van je huidige e-mail softwarepakket? Wij horen graag je wensen aan en adviseren je op basis van behoeften, mogelijkheden én budget een passende partij.

Migratie naar een nieuwe E-mail Service Provider

Eenmaal gekozen voor een nieuwe e-mail partij helpen wij je bij de migratie naar het nieuwe pakket. Van het importeren van je contacten tot aan het live zetten van (geautomatiseerde) campagnes. Ook kunnen wij koppelen met jouw reserveringssysteem. 

E-mail Service Provider koppelen met jouw boekingssysteem

Als jouw team behoefte heeft aan een verdiepingsslag in de mogelijkheden van jouw e-mailpakket, kunnen wij een op maat gemaakte training verzorgen in het Nederlands of Engels.

E-mail Marketing training op locatie

Voor vrijwel iedere ESP kunnen wij een op maat gemaakte template verzorgen. Na een intake gesprek zullen wij de wensen in kaart brengen en jou een template aanbieden die voldoet aan alle e-mail eisen voor een goede deliverabilty.

Nieuwe E-mail Marketing template

Er zijn oneindig veel e-mailmarketing pakketten. Dit maakt de keuze voor een softwarepakket vaak niet makkelijk. Welke software het beste bij jouw organisatie past? Wil je graag koppelen met je reserveringssysteem? Wij denken graag met je mee. We hebben ervaring met verschillende softwarepakketten.

Veelgestelde vragen over e-mail automation

(E-mail)Marketing automation is het automatisch versturen van e-mail campagnes o.b.v. een trigger of tijdschema. Een trigger kan bijvoorbeeld zijn een aankomstdag op een vakantiepark of camping op 1 mei a.s. Een geautomatiseerde voorpret campagne die ingesteld staat op het versturen van een e-mail 1 week voor aankomst is een voorbeeld van marketing automation.

Je marketing naar een next level brengen?

We helpen je graag verder met online marketing. Benieuwd naar de mogelijkheden?

Cases

Red is een online marketing bureau dat zich volledig richt op de reis- en recreatie wereld in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Zo zijn we sinds 2015 ANVR Branchepartner en vanaf 2020 hebben we ons aangesloten bij de HISWA-RECRON Business Club als Top Supplier. We werken o.a. voor OTA’s, reisbureaus, dagattracties, vakantieparken, bestemmingen, campings en hotels.

Red is een online marketing bureau dat zich volledig richt op de reis- en recreatie wereld in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Zo zijn we sinds 2015 ANVR Branchepartner en vanaf 2020 hebben we ons aangesloten bij de HISWA-RECRON Business Club als Top Supplier. We werken o.a. voor OTA’s, reisbureaus, dagattracties, vakantieparken, bestemmingen, campings en hotels.

Download onze social media whitepaper

✔️ Social media trends
✔️ Social media tips
✔️ Customer journey           

en meer..     

Social media

Je ontvangt de whitepaper direct in je mailbox!