Meer omzet behalen door CRO?

Wat is conversie optimalisatie (CRO)?

Meer boekingen halen uit hetzelfde aantal website bezoekers. Met conversie optimalisatie, ook wel CRO, ben je bezig met het optimaliseren van je website. Hiermee zorg je ervoor dat een websitebezoeker ook daadwerkelijk een boeking maakt, inschrijft voor een nieuwsbrief of een andere actie uitvoert die van meerwaarde is voor jouw organisatie. Haal het maximale uit jouw website bezoekers.

Waarom CRO inzetten?

En zeg nou zelf, dat wil iedereen toch? 😉

Jaimy portretfoto
Hi! Ik ben Jaimy, conversie optimalisatie specialist bij RED Online Marketing. Ik help je graag verder met het optimaliseren van je website, om hier het beste uit te halen.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

We nemen altijd eerst contact met je op om kennis te maken en om de wensen en behoeften te bespreken. 

Greep uit de klanten die we helpen met conversie optimalisatie

Hoe werken wij als online marketing bureau?

RED is in 2006 gestart als online marketing bureau voor travel en leisure. Door de jaren heen hebben we ons ontwikkeld als bureau dat ervaring heeft met meer zaken dan online marketing alleen. Eigen online projecten hebben we succesvol opgezet en verkocht aan TravelBird. Strategische expertise hebben we behaald voor grote & kleinere vakantieparken, campings, OTA’s, touroperators, hotels, start-ups en flash-sale sites.

We begrijpen dat niet ieder bedrijf vraagt om dezelfde aanpak. Om goede ondersteuning te bieden bekijken wij per bedrijf of organisatie op welke manier we het beste van dienst kunnen zijn. Wij geloven in deze aanpak voor travel & leisure. Starten met een gedegen strategie, het maken van een meetplan, secuur de online marketing kanalen inrichten en vervolgens analyseren, optimaliseren en bijsturen.

red online marketing werkwijze voor bestemmingen

Stappenplan | Hoe begin ik met Conversie Optimalisatie?

Waar begin je als je je website wilt optimaliseren voor conversies? Door te kijken vanuit verschillende invalshoeken kan de website zo geoptimaliseerd worden dat uiteindelijk je conversieratio omhoog gaat. Maar hoe doe ik dat dan? De onderstaande 3 stappen zijn de basis voor CRO.

  1. Waar sta ik voor als organisatie?
    Maak je momenteel duidelijk kenbaar waar je organisatie voor staat? Benoem jij je unique selling points op je website, zodat bezoekers overtuigd raken waarom ze bij jou moeten boeken? Zo kun je op je website bijvoorbeeld benoemen dat je al 13 jaar Amerika reizen specialist bent, dat klanten je beoordelen met een 8,7, of dat je de charmantste camping van Nederland bent.
  2. Ga op zoek naar de knelpunten op je website.
    Dit kun je doen door middel van Analyse Tools zoals Google Analytics, Hotjar, Google Optimize etc. 
  3. Weet je waar de knelpunten van je website liggen, dan kun je hier door middel van website optimalisatie op inspelen.
    Vaak is hier ook de webbouwer voor nodig. Wat zijn de quick wins voor de website? Er zal een plan voor korte en lange termijn opgesteld moeten worden met de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden om uiteindelijk het conversieratio te verhogen. 

    Het is niet zo dat als je eenmaal alle geplande websiteverbeteringen hebt doorgevoerd dat het dan klaar is. CRO is een continue proces van analyseren – doorvoeren – testen – optimaliseren. Hier nemen we je helemaal in mee tijdens de trajecten.

    Jullie als klant, de websitebouwer en wij als Conversie specialisten vormen het team om jullie conversie ratio naar een hoger niveau te tillen!

    Partners voor optimale CRO resultaten

    WiQhit

    Wiqhit is een laagdrempelige personalisatie tool die we gebruiken voor een aantal klanten. Hiermee kun je: 

    • Het bounce percentage met tientallen procenten verlagen
    • Producten vergelijken en aanbevelingen doen

    • Herkennen wanneer bezoekers twijfelen en hier op inspelen

    •  Personalisaties aanpassen op je e-mail campagne
    Wiqhit

    Hotjar

    Met Hotjar krijgen onze klanten waardevolle inzichten in het gedrag van hun website bezoekers. Je kunt gemakkelijk spotten waar website bezoekers tegenaan lopen, waar ze wel/niet op klikken en waardevolle feedback verzamelen via de enquete tool. Met deze tool kan je in een korte tijd al snel de quick wins omzetten tot concrete verbeterpunten voor je website.

    Hotjar

    Datatrics

    Met Datatrics kun je gepersonaliseerde klant ervaringen creëren.  

    • Customer data management
    • Opstellen van 360 graden profielen

    • Segmentatie & targeting

    •  Een-op-een personalisatie

    • Rapportage en optimalisatie

    Wil jij ook gebruiken van deze tools, maar weet je niet precies hoe je hiermee moet beginnen? Wij begeleiden jou hier graag bij! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

    Onze locaties

    Ons hoofdkantoor is gevestigd op de Catharijnesingel in Utrecht. Hier werken we samen met het campagneteam, contentteam en onze strategen.

    We hebben een team in 🇩🇪 Duitsland en 🇫🇷 Frankrijk.

    Wij spreken

    🇳🇱 Nederlands
    🇧🇪 Vlaams
    🇩🇪 Duits
    🇫🇷 Frans
    🇬🇧 Engels

    Wil jij de 5 quick wins voor jouw website weten? Vraag de gratis scan aan!

    Met de gratis CRO scan kom je erachter wat de 5 quick wins voor jouw website zijn

    • Krijg direct inzicht in verbeterpunten voor je website
    • Verhoog het aantal conversies
    • Je kunt direct aan de slag met de 5 quick wins!

    Na het aanvragen van de CRO scan, gaat CRO specialist Jaimy aan de slag voor je en ontvang je een rapport met de quickwins waar je direct mee aan de slag kan.



    Ja, ik wil de quick wins voor mijn website weten!

    Meer over conversie optimalisatie weten? Vraag een gratis adviesgesprek aan!