Tip: Gebruik Google Discovery Ads om je schouderseizoenen te vullen

Ben jij deze periodes nog druk bezig met boekingen voor je schouderseizoen? Dan kan de komende tip een uitkomst bieden middels de Discovery functie van Google Ads. Iedereen werkzaam in de reis- of recreatiebranche en die te maken heeft met een hoog- en laagseizoen weet dat het vullen van schouderseizoenen een vak apart is. De volumes zijn lager en de ‘cost of sales’-percentages (COS) zijn doorgaans ook hoger.

Display vs. Discovery

Wanneer we het hebben over het vullen van schouderseizoenen middels content dan is remarketing middels Google Display Ads een veelgebruikt middel. Het (meest gebruikte) format wat hiervoor gebruikt wordt is de Responsieve Display Advertentie (RDA). Een format wat middels algoritmes, display ruimtes en content bepaald hoe jouw advertentie eruit komt te zien. Het RDA-format is doorgaans het meest geschikt om één onderwerp aan te kaarten, bijvoorbeeld: een herfstvakantie arrangement.

Naast dat we dus maar één onderwerp aan kunnen kaarten in een RDA zijn er nog een paar zaken nadelig, bijvoorbeeld: slechte plaatsingen op irrelevante apps en geen controle over de uiteindelijke vertoning van de advertentie.

Google Discovery Ads

Afgelopen jaar heeft Google zijn nieuwe functionaliteit gelanceerd: Discovery Ads. Houd jij je wel eens bezig met Facebook Advertising? Dan kun je het misschien vergelijken met de Carrousel advertenties; verschillende kaarten binnen een advertentie. Het werken met verschillende kaarten houdt in dat een advertentie interactief wordt en de gebruiker dus kan scrollen door de verschillende mogelijkheden.

Tip: Vul je Discovery Ads bijvoorbeeld met verschillende accommodatietypes, (periode) arrangementen of bestemmingen.

De plaatsingen van Discovery Ads zijn zeer hoogwaardig. De advertenties zijn te vinden op Youtube (bijvoorbeeld tussen de aanbevelingen), Gmail en de mobiele Google App. Dit in combinatie met het advertentie-format maakt dat het ideale alternatief op een lower-funnel Display (remarketing) advertentie.

Bij RED Online Marketing werken we inmiddels al in een aantal accounts met de Discovery functionaliteit met de volgende bevindingen t.o.v. Display:

  • Minder vertoningen
  • Meer klikken
  • Hoger CPC
  • Engagement aanzienlijk beter
  • CVR aanzienlijk beter

Wil jij meer weten over het inzetten van deze functionaliteit voor het opvullen van jouw schouderseizoenen? Neem dan contact op voor een vrijblijvend advies.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Twan Boers

Geschreven door:

Twan Boers

Tips, tricks, trends en ontwikkelingen in onze laatste blogs

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op

RED nieuws ontvangen?

0
Inschrijvingen

Ondernemers, managers & marketeers in travel & leisure die maandelijks wél al het RED nieuws ontvangen