Wat doet RED op dit moment voor zijn klanten?

Een van ons belangrijkste verkoopargument was altijd: “Wij zijn dé specialist, we hebben alles al meegemaakt in de afgelopen 14 jaar. Aanslagen, vluchtelingen-, euro-, SARS- en Mexiccaanse griep crisis. Wij kennen het klappen van de zweep.” Daarmee hebben we klanten altijd heel goed kunnen helpen. Nu worden we allemaal extreem op de proef gesteld. Vandaag, 12 maart 2020, kunnen we denk ik markeren als de grote ommekeer in het sentiment en de reislust.

Wij bij RED zijn hier al sinds half januari mee bezig. We bekeken per klant wat op dat moment van belang was, en wat zou kunnen gebeuren. Eerst de klanten met reizen in Azië, toen Italië, nu Amerika en eigenlijk elke reis waar een vliegtuig bij komt kijken. Voor elk scenario hadden wij al een plan klaar, maar nu het zover is slaat het toch in als een bom.

Graag deel ik de stappen die wij zetten. Er zijn voor ons 2 paden van preventie. Ten eerste zorgen dat de kosten bij de klant onder controle blijven. Ten tweede het garanderen van onze dienstverlening.

Intern:

  • Zorgen dat het hele team van alles op de hoogte is, zo kan werk makkelijk overgenomen worden in geval van ziekte. Centrale Hangouts meetings om elkaar bij te praten.
  • Inventariseren of iedereen per direct thuis zou kunnen werken. Is er hardware nodig? Dit staat klaar in een bestellijst zodat we dit direct kunnen doen.
  • Fysieke meetings tot een minimum beperken.
  • Verdere inzet van onze cloud communicatie middelen zoals Slack, Asana en Google Cloud.
  • Strikte hygiëne maatregelen, bij een kuchje gelijk thuiswerken.
  • Veel kennis delen over wat wij als management doen om onze continuïteit te waarborgen
Extern:
  • Klanten al vroeg op de hoogte brengen van mogelijke scenario’s.
  • Welke diensten bieden wij aan als betaalde campagnes stop gezet moeten worden?
  • Welke criteria passen wij toe om te bepalen wanneer een campagne geen bijdrage meer levert? We zien in Brabant verhoogd oriëntatiegedrag door het thuis zitten. Wat is de waarde hiervan?
  • Campagnes proactief stopzetten als wij twijfelen. Zorgen voor kostenbesparing bij de klant.
  • Informatie van onze partners Google, Facebook en Microsoft opvragen en delen.
  • Het opstarten van onze Corona-updates.
We hopen hiermee deze onzekere periode van zeker 8 weken goed door te gaan komen met onze klanten. Één ding is namelijk zeker, erna wil iedereen dolgraag weer op vakantie.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Roy Platje

Geschreven door:

Roy Platje

Tips, tricks, trends en ontwikkelingen in onze laatste blogs

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op

RED nieuws ontvangen?

0
Inschrijvingen

Ondernemers, managers & marketeers in travel & leisure die maandelijks wél al het RED nieuws ontvangen