Social Advertising

Adverteren op social media is iets wat steeds vaker terug komt in de online marketing mix. En maar goed ook. Social media adverteren kent veel interessante voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld zoekmachine adverteren.

Sociale media bieden inzicht in wat jouw doelgroep allemaal doet, wilt, waar gebruik van wordt gemaakt en wat hun interesses zijn. Zo kun je bijvoorbeeld gemakkelijk de volgende doelgroep bereiken: gezinnen met een interesse in Drenthe, die binnenkort op vakantie gaan. Ideaal voor een vakantiepark in Drenthe dat zich richt op gezinnen.

Social media adverteren bij RED

Ieder sociaal netwerk heeft eigen voordelen ten opzichte van andere netwerken, waardoor de inzet van alle sociale media bij elkaar een strategie vereist.

RED Online Marketing denkt graag mee in de strategie voor het bereiken van jouw doel. Combinaties tussen Google AdWords, Facebook adverteren en retargeting gaat RED niet uit de weg.

Onze werkwijze

  • Inventariseren van jouw behoefte & doelstellingen;
  • Analyseren van jouw website inclusief landingspagina’s en de doelgroep;
  • Inventariseren waar jouw doelgroep zich op Facebook, Twitter of LinkedIn bevindt;
  • Social media strategiebepaling & communicatie;
  • Opzet & start van social media campagne;
  • Evaluatie van resultaten;
  • Optimaliseren van social media campagne.

Wat kost adverteren op social media?

De kosten van adverteren op social media heb je volledig zelf in de hand. Voor ieder budget bestaat er wel een vorm van adverteren, maar dan moeten jouw verwachtingen hier ook op aansluiten. Advertenties op social media reken je meestal af middels een van de volgende veelgebruikte afrekenmodellen.

Cost per Mille, ook wel CPM

Bij het CPM model betaal je per duizend vertoningen die een advertentie behaald. Deze vorm van afrekenen past goed bij een branding strategie, waarbij je zoveel mogelijk mensen wilt bereiken.

Cost per Click, ook wel CPC

Bij het CPC model betaal je per klik op jouw advertentie. Deze vorm van adverteren past goed bij een strategie waarbij je verkeer wilt verkrijgen naar jouw website.

Cost per Acquisition, ook wel CPA

Bij het CPA model betaal je voor iedere nieuwe lead of boeking. Deze vorm van adverteren past goed bij een strategie waarbij je nieuwe klanten wilt verkrijgen.