YALA Luxury Canvas Lodges: Blogteksten, interviews en whitepaper

YALA Luxury Canvas Lodges, voorheen LuxeTenten, is fabrikant van glampingaccommodaties en op dit moment marktleider in Europa. YALA biedt luxe glampingaccommodaties aan van hoogwaardige kwaliteit die je geheel naar wens kunt laten inrichten. Ook kun je kiezen uit een aantal bestaande ontwerpen zoals de Safari Tent Woody en de Luxury Lodge. Benieuwd op welke manier wij samen hebben gewerkt met YALA? Lees dan zeker even mee.

Blogpagina inrichten en bijhouden

We zijn begonnen met het inrichten en bijhouden van een blogpagina voor YALA, na een brainstormsessie in Emmeloord waarbij vanuit alle hoeken van de organisatie ideeën aangedragen mochten worden voor de inhoud van de blogpagina. Immers, de kwaliteit van de blogs is het sterkst als hiermee vragen en behoeften van klanten worden beantwoord. Na de brainstorm gingen we aan de slag met het maken van een contentkalender en het schrijven van blogs over verschillende onderwerpen gericht op de glampingmarkt. Belangrijk hierbij was om YALA als specialist en autoriteit neer te zetten. Zo weten (potentiële) klanten dat ze bij YALA terecht kunnen met al hun vragen omtrent glamping.

Naast dat we blogs schrijven, hebben we ook geregeld interviews afgenomen met glampingeigenaren om hun perspectief te laten zien. Zo zijn er bijvoorbeeld glampingeigenaren die slimme oplossingen hebben om hun seizoen te verlengen, hun bestemming te verduurzamen of unieke accommodaties neer te zetten. Deze ervaringen delen we graag met een breder publiek. Zo kunnen (toekomstige) glampingeigenaren deze ook toepassen op hun terrein.

Kennis delen

Aangezien YALA de marktleider is op het gebied van glampingaccommodaties besluiten we regelmatig kennis te delen. Zo deelde Richard bijvoorbeeld in zijn presentatie op de Vakantiebeurs wat de trends waren op het gebied van glamping. Ook worden we regelmatig uitgenodigd in glamping podcasts. Op deze manier houden we elkaar op de hoogte van de glampingmarkt en helpen we elkaar verder bij het aantrekken van nieuwe klanten.

Whitepaper

Tijdens de coronacrisis wisten veel ondernemers binnen de toerismebranche niet wat hun te wachten stond en hoe ze met deze crisis om konden gaan. Daarom besloot YALA een whitepaper te verspreiden naar hun klanten wereldwijd om hen een handje te helpen de crisis door te komen. Aan ons de taak om dit whitepaper te schrijven en te helpen met de verspreiding. Hier vind je het resultaat van het whitepaper.