Voordeeluitjes

Sinds oktober 2016 is Voordeeluitjes de Vlaamse markt opgegaan. De resultaten van de Google AdWords campagne vielen tegen na de eerste periode. In december 2016 de uitdaging kregen het tij te doen keren en groei te realiseren op de Belgische markt. Lees snel verder over de resultaten die zijn behaald!

Wat doet Voordeeluitjes?

Voordeeluitjes biedt ruim 10 jaar hotelaanbiedingen tegen de scherpste prijs. En uitgegroeid tot kampioen (hotel-)arrangementen, met meer dan 6000 aanbiedingen in binnen-en buitenland. Inmiddels beschikt Voordeeluitjes ook over verschillende vakantiepark arrangementen.

Klantvraag

Doelstelling in januari 2017, 100 conversies tegen een maximale investering per conversie van €20,00.

Strategie

Na drie maanden bleek de conversieratio onvoldoende te zijn met de huidige campagne opzet. In maart 2017 besloten we de strategie om te gooien en gebruik te maken van:

  • Smart bidding – Doel-CPA biedingen
    Voorwaarde was ervoor te zorgen dat campagnes voldoende conversie hadden. Op basis hiervan kan Google de campagnes zelf optimaliseren.
  • Geautomatiseerde campagnes
    Door een productfeed te combineren met de software van adCore hebben we grotendeels de campagnes kunnen optimaliseren. Met als resultaten specifieke advertenties die aansluiten op het zoekgedrag van zoekers en het aanbod op de website

Resultaat

Maart 2017 werd de beste maand ooit en ook de maanden daarop zorgen voor een mooi resultaat met een 53% lagere CPA en een 6066% stijging in conversies. Zo werd de doelstelling van €20,- CPA behaald en het aantal conversies ruim overschreven.

RED Online Marketing heeft ons geholpen om als nieuwkomer te starten in Google en Bing op de Vlaamse markt.

We hebben samen een goede basis gelegd om verder te groeien in deze online groeimarkt.

We ervaren RED als no-nonsense, daadkrachtig & proactief bureau die tevens met concrete voorstellen komt en afspraken nakomt.

Remi Wouters, Manager E-commerce van Voordeeluitjes.nl