Tsjecho Reizen

Sinds 2003 is het bedrijf al actief met zoekmachine marketing op de Nederlandse markt. Sinds 2015 ook op de Duitse markt. In juni 2016 kregen we de uitdaging om groei te realiseren op de Nederlandse en Duitse markt en daarbij de nieuwe markten Vlaanderen en Tsjechië te betreden.

Wat doet Tsjecho Reizen?

Tsjecho Reizen is een specialist in reizen naar Tsjechië en Slowakije. Voor zowel wintersport vakanties, als zomervakanties en van golfreizen naar stedentrips. Tsjecho Reizen zelf heeft enorm veel kennis over de locaties en bestaat al ruim 22 jaar.

Klantvraag

Het doel was om begin februari 2017 een totale omzetgroei van 10% te realiseren met een maximale kosten opbrengst verhouding van 5%. Kort gezegd, meer omzet tegen een lagere investering per boeking.

Strategie

Om een omzetgroei te realiseren binnen het gewenste rendement van 5% kosten / omzet, was het duidelijk dat de website beter diende te converteren. Ook zagen we uit data analyse dat er geadverteerd werd in sommige regio’s waar zich geen potentiële klanten bevonden, de vindbaarheid op verschillende zoekwoorden verbeterd kon worden en consumenten in de DO-fase nogmaals benaderd moesten worden middels display advertenties.

Resultaat

Door een nieuwe website die aansluit op de doelgroep en het inzetten van de juiste Google AdWords campagnes zorgde voor een omzetgroei van 30% voor de Nederlandstalige campagnes en 50% voor de Duitstalige campagnes, met behoud van een kosten / omzetverhouding van 5%.RED is een buro waarbij ik betrokkenheid ervaar in het behalen van mijn persoonlijke ambities met Tsjecho Reizen.  De lijnen zijn altijd kort en met behulp van hun expertise wordt Tsjecho Reizen momenteel internationaal op de kaart gezet. RED helpt mij erbij om online gevonden én gezien te worden en zorgt ook nog eens voor meer online omzet. Samenwerken met RED is tot dusver een goede investering gebleken.– Lisette Vermeulen, Eigenaresse van Tsjecho Reizen