210% meer omzet door continue optimalisatie van de website

Hoe kan er zo effectief mogelijk online marketing ingezet worden wat resulteert in groei in boekingen en omzet? Dit is waar wij met de klant Strandplevier Suites naar gekeken hebben. Strandplevier had de wens om slimmer om te gaan met de marktvraag en zo meer omzet met hetzelfde aantal website bezoekers te behalen.

Door een samenwerking met ons als online marketing bureau aan te gaan en samen te werken met Booking Experts hebben we deze groei kunnen behalen. Om deze groei te behalen zijn verschillende online kanalen ingezet zoals SEA, SEO, E-mail marketing en CRO. In deze case gaan we verder in op wat we voor Strandplevier Suites op CRO gebied hebben kunnen betekenen.

Aanpak

Op basis van data verzameling en testen op de website zijn verschillende verbeterpunten doorgevoerd. Er is voor de dataverzameling gebruik gemaakt van de data uit Google Analytics en Hotjar. Onderstaand is per type pagina te zien welke aanpassingen gedaan zijn de afgelopen maanden.

Homepage

  • Unieke waardepropositie boven de vouw geplaatst op mobiel en desktop 
  • Indeling homepage efficiënter ingericht door telefoonnumer + mail naast elkaar te tonen 
  • Zoek & boek functie verkleind 
  • Tekst volledig weergeven (aankomst)
  • Chat functie ingezet (website breed)
  • Reviews op homepage beter qua design naar voren laten komen

Detailpagina hondenpagina

  • 2 accommodaties in het overzicht toegevoegd die hier ontbraken.

Detailpagina Faciliteiten

  • Call to action toegevoegd met ‘Bekijk alle Suites’ aangezien uit Google Analytics naar voren kwam dat dit de meest genomen vervolgstap is.

Detailpagina Omgeving

  • Accommodatie types toegevoegd voor betere doorstroming in customer journey.

Boekingsengine

  • Invulformulieren in boekingsproces verkort 
  • Introteksten per boeking stap opgevrolijkt
  • Aantal opties bij gasten verminderd (van 3 naar 2 opties)

Suites pagina

  • Zoek en boek functie toegevoegd aangezien uit Google Analytics naar voren kwam dat dit de meest genomen vervolgstap is. 

In de heatmap afbeeldingen is te zien dat er van de zoek en boek functie boven de accommodaties ook direct gebruik van gemaakt wordt.

Resultaten 🚀

Onderstaand lichten we een aantal opvallende resultaten uit. De data die verzameld is komt uit 1 nov. 2020 – 1 maart 2021 in vergelijk met 1 nov. 2019 – 1 maart 2020.

Homepage 

  • Bouncepercentage verlaagd met 30% (van 35,67% naar 24,92%)
  • Uitstappercentage verlaagd met 20,22%  (van 38,09 naar 30,39%)

Suites pagina

  • Bouncepercentage verlaagd met 20,70% (van 71,09% naar 56,37%)
  • Uitstappercentage verlaagd met 1,15%  (van 42,05% naar 41,56%)

Resulteert in:

  • Trechterconversieratio verhoogd van 4,90% naar 8,01%
  • Reservering conversieratio verhoogd van 0,22% naar 0,40%

Omzet met zo’n 210% verhoogd van €17.510 naar €53.774

Doel van de samenwerking
Omzet
Leads
Branding
Traffic

Samenwerking met Strandplevier Suites Texel

Door met een specialistisch team vanuit verschillende invalshoeken de online marketing te verbeteren hebben we een groei van 210% in omzet weten te behalen. Door maandelijks de markt te analyseren hebben we elke maand kunnen bepalen op welk online marketing kanaal de focus gelegd moest worden. SEA, SEO, E-mail marketing en CRO.

Door de nauwe samenwerking met de verschillende specialisten uit het team kon per kanaal een goede samenhang in marketingactiviteiten gevormd worden. Zo konden wij zowel met de campagnes, in e-mailmarketing en op de website direct inspelen op nieuwe campagnes of ideeën die uitgevoerd werden. 

Neem contact met ons op

Onder de indruk van de resultaten? Neem contact met ons op en wij helpen ook jou verder!