Glamping4all: Social media

Glamping4All is een aanbieder van glampingbestemmingen in Frankrijk, Spanje, Italië en Kroatië. Je overnacht bij deze aanbieder in een luxe lodgetent of safaritent met sanitair voor maximaal 8 personen. Twee jaar lang hebben wij de social media kanalen van Glamping4All beheerd, zodat de community op de hoogte bleef van de leukste aanbiedingen en acties. Ook deelden wij vakantie-ervaringen via deze kanalen. Benieuwd wat wij voor deze glampingaanbieder gedaan hebben? Lees dan zeker even mee.

Social media beheer

Glamping4All beschikt over een grote Facebook community en kleinere Instagram community waarop wij wekelijks drie berichten hebben geplaatst. Afhankelijk van de periode plaatsten wij berichten over vroegboekkortingen, inspiratie voor je vakantie en last minute aanbiedingen. Ook probeerden we de community te betrekken door bijvoorbeeld leuke polls te plaatsen, ze te vragen om foto’s te delen die we door konden posten en campings te vragen leuke filmpjes en nieuwe content met ons te delen, zodat we deze door konden posten. Door structureel zichtbaar te zijn bij je doelgroep vergroot je immers de kans dat ze bij jou hun volgende vakantie boeken.

Facebookcampagnes

Vanwege de coronacrisis waren er voor het seizoen nog veel bestemmingen beschikbaar. Daarom richten wij voor hen een speciale campagne in voor hun kleinschalige bestemmingen en accommodaties met eigen sanitair. Immers zagen wij een trend in de markt dat accommodaties met eigen sanitair erg in trek waren. Toen 15 juni de grenzen open gingen hebben we de campagne direct live gezet en gezorgd voor veel websiteverkeer naar de website van Glamping4all. Ook de boekingen kwamen langzaam weer op gang. We hebben ook nog een aantal specifieke actiecampagnes live gezet, bijvoorbeeld een last minute campagne voor een van de bestemmingen van Glamping4All waar nog veel beschikbaarheid was. Allemaal om de boekingen te stimuleren en nog zoveel mogelijk mensen aan te trekken voor een vakantie in het buitenland.