‚ā¨11.750,- extra omzet door de inzet van personalisatie tool WiQhit

Situatie

Midden in de natuur op de Utrechtse Heuvelrug ligt Landgoed Ruwinkel. Een ideale locatie om te verblijven in de natuur. Je kunt hier heerlijk wandelen, fietsen en leuke dagtrips maken. Bij de websitebezoekers wilden we graag aangeven dat er tal van leuke activiteiten te doen zijn in de omgeving en wat Landgoed Ruwinkel speciaal maakt. Wanneer bezoekers op de website komen dan wil je dit direct duidelijk maken. 

Daarnaast hebben we gekeken hoe we onzekerheid weg kunnen nemen op de website en de websitebezoekers een vertrouwd gevoel kunnen geven. Voor Landgoed Ruwinkel willen we op de website een ervaring ontwikkelingen waardoor websitebezoekers eerder overgaan op het boeken van een accommodatie. Hiervoor hebben we de personalisatie Tool WiQhit ingezet.

Aanpak

Om onzekerheid voor websitegebruikers te verminderen hebben we de tool WiQhit ingezet. 

Op basis van het gedrag wat websitebezoekers toonden, hebben wij communicatieboodschappen ingezet die relevant zijn voor de website gebruiker. 

Er zijn verschillende fases waar een websitebezoeker zich in kan bevinden en hier kun je met relevante communicatieboodschappen op inspelen.

  • Browse

De bezoeker komt op de website zonder duidelijke intentie. Dit gebeurt bijvoorbeeld  wanneer iemand voor de eerste keer op de website komt.

  • Inspiratie¬†

De bezoeker is rond aan het kijken en kijkt wat voor reizen/accommodaties er aangeboden worden. 

  • Interesse

Iemand komt in deze fasen wanneer een websitebezoeker meer dan 1 x in de afgelopen week naar een reis/accommodatie heeft gekeken.  

  • Vergelijken

De websitebezoeker is een reis/accommodatie aan het vergelijken. Het vergelijken kan, naast op de eigen website, ook buiten de website plaatsvinden. 

  • Beslissen¬†

De websitebezoekers wil een specifieke reis of accommodatie gaan boeken. In deze fase wil de websitebezoeker bevestiging krijgen dat de juiste beslissing gemaakt wordt. 

Landgoed Ruwinkel - WiQhit
landgoed ruwinkel

‚ÄĚ Onze overeenkomst¬†met Landal liep af en de vraag was of we wederom in een keten zouden stappen en daar weer √©√©n van de velen te zijn, of we op grond van onze eigen identiteit en kracht de markt zouden bewerken.¬†We hebben voor dit laatste gekozen: na grondig nagedacht te hebben waar wij vandaan zijn gekomen, ¬†wie wij zijn en waar we naar toe gaan hebben we de samenwerking met RED¬†opgezet.¬†Door regelmatig overleg te hebben weten we waar we aan toe zijn en wat de actiepunten van een ieder zijn. We zijn meer dan tevreden over de dienstverlening van Roy, Corn√© en collega‚Äôs. ‚Ä̬†

Henri van den Heuvel, CEO Landgoed Ruwinkel

Wanneer je dit koppelt aan de five stages of travel dan kun je met WiQhit voornamelijk inspelen op de plan & book fase. Verschillende type communicatie uitingen kun je vervolgens koppelen aan de verschillende WiQhit fases. Denk hierbij aan de volgende type uitingen:

  • Welkomst boodschap¬†
  • Relevante vakantieperiode uiting¬†
  • Reviews
  • Website populariteit¬†
  • Annuleringsvoorwaarden¬†
  • Urgentie (schaarste)
  • Populariteit accommodatie/ type reis
  • Hulp bieden (vraag kunnen stellen of bellen)
  • Betalingsmogelijkheden

Met WiQhit kun je een verhoogde omzet realiseren, voor meer zekerheid voor je websitegebruikers zorgen en zorgen voor een lager uitstappercentage op je website. 

In deze slider kun je zien welke communicatie uitingen bijgedragen hebben gezorgd van een extra omzet van ‚ā¨11.750 in een maand tijd.

Holistische marketingaanpak

Continu kijken we gezamenlijk met het team binnen Red Online Marketing wat de focus voor de komende tijd is. Als er nieuwe vakantieperiodes aankomen dan passen we daar de WiQhit uitingen op aan. Zo krijgt de doelgroep van Landgoed Ruwinkel via verschillende kanalen te zien waarom ze bij Landgoed Ruwinkel moeten overnachten in een bepaalde periode. Ook worden kortingsacties via de uitingen van WiQhit gecommuniceerd op de website. 

Resultaten 

Alle gepersonaliseerde uitingen bij elkaar hebben in één maand tijd gezorgd voor: 

  • Extra omzet ‚ā¨11.750
  • +31% boekingen in de gepersonaliseerde groep
  • Conversion rate van +33,33% in de in de gepersonaliseerde groep


Dit is in vergelijking met de controlegroep die niet de gepersonaliseerde uitingen te zien hebben gekregen.
Binnen RED Online Marketing zorgen we met het marketing team ervoor dat de communicatieboodschappen continu aansluiten bij de campagnes. Met de gepersonaliseerde uitingen blijven we nu jaarrond inspelen op feestdagen en vakantieperiodes en optimaliseren we de bestaande uitingen. 

Ook starten met WiQhit? Maak kennis met WiQhit door de 30 daagse gratis pilot voor jouw organisatie in te zetten.
Lees hier meer over de proefperiode van WiQhit.

Neem contact met ons op

Onder de indruk van de resultaten?
Neem contact met ons op en wij helpen ook jou verder!