NIEUW: €56.000 meer omzet door slimmere en geautomatiseerde e-mailmarketing

Nog vaak komen we tegen dat e-mailmarketing onderschat wordt. Toch is het een van de best converterende online marketing kanalen. Ook gelooft 72% van marketing bedrijvend Nederland dat e-mail belangrijker is geworden sinds de corona crisis. Hoe je daarvan kunt profiteren, zonder veel tijd kwijt te zijn aan handmatige mailtjes? Simpel. Slimme geautomatiseerde e-mailmarketing. 😉

We geloven niet in een 1-size-fits-all aanpak. We geloven wel in een geautomatiseerde, maar specifieke aanpak per bedrijf. Ieder bedrijf is anders, dus ook werkt e-mailmarketing voor ieder bedrijf net een beetje anders.

Hoe hebben we e-mailmarketing aangepakt

Middels een combinatie tussen geautomatiseerde campagnes en menselijke touch. Automatiseer wat te automatiseren valt, maar vergeet niet wat gasten belangrijk vinden. Het Five Stages of Travel model helpt ons hierin nadenken om de customer journey te automatiseren met nieuwe toffe campagnes. 

1. Lead campagnes vanuit Facebook

De doelgroep van van Landgoed Ruwinkel is zeer actief op Facebook. Middels het schaarste-principe van Cialdini, hebben we voor €0,35 per lead meer dan 1.500 nieuwe e-mailadressen behaald. Allemaal van personen die de kortingen en acties van Landgoed Ruwinkel niet wilden missen

 

2. Welkomstcampagne inclusief segmentatie

Na “registratie” voor het ontvangen van kortingen en acties, krijgt de lead een welkomstcampagne te zien. Een serie van 4 mails waarin we die persoon welkom heten, meer vertellen over het park, segmentatie gebruiken en uiteindelijk in de laatste mail het aanbod sturen van Landgoed Ruwinkel. Deze campagne heeft zelfs een conversiepercentage naar boekingen van 0,70%, volledig geautomatiseerd.

3. Heractivatie campagne

Zijn lezer al een tijdje inactief? Geen zorg, dat gebeurt iedere zender. Met Landgoed Ruwinkel hebben we een heractivatie campagne gemaakt, waarin we mensen weer stimuleren om de nieuwsbrief te blijven lezen.

4. Maandelijkse nieuwsbrieven

Minimaal 1x per maand stuurt Landgoed Ruwinkel mailings uit. In deze mailings wordt inspiratie gegeven over de toekomstige vakantieperiode, acties en kortingen uitgelicht en nieuwtjes gedeeld. TIP: met een slimme content kalender kun je al veel thema’s gedurende een jaar uitdenken. Zo kun je gemakkelijk inhaken op de verschillende vakantieperiodes zoals Pasen en belangrijke momenten zoals Valentijn.

5. Verlaat boekstraat campagne

Onlangs hebben we de “verlaat boekstraat” campagne toegevoegd aan het pallet aan mailings. Deze e-mail campagne stuurt een mail uit, nadat iemand het boekingsproces verlaten heeft. Lees hier beneden hoe we dit soort samenwerkingen met Stratech en Holiday Media inzetten.

Vaak inspireer je even op een site, maar overleg je later nog met vrienden of familie. Om dan top-of-mind te blijven, sturen we de verlaat boekstraat campagne uit. En met succes… deze campagne heeft een conversieratio naar boekingen van 12,5%

6.Voorpret en feedback campagnes

Natuurlijk wordt er ook voor iemand op het park verblijft een voorpret mailing verstuurd. Achteraf wordt ook om feedback gevraagd. Dat doet Landgoed Ruwinkel zelf op hele aparte wijze (we verklappen niets 🤐). Daardoor heeft het park een 8,8 op Zoover (raadplegen 10 februari 2021), 4,3 van de 5 sterren op Google.

Resultaten 🚀

  • €56.000 meer omzet uit e-mailmarketing in 1 jaar tijd
  • 6% beter conversieratio 
  • 84% meer boekingen en totale stijging online boekingen van 15%
  • 66% meer sessies en totale stijging online boekingen van 37%

Samenwerking met Landgoed Ruwinkel

Samen met Landgoed Ruwinkel kijken we altijd goed wat wel en niet werkt qua online marketing. Natuurlijk rekening houdend met de gasten en wat deze gasten graag willen zien en lezen. Landgoed Ruwinkel is een vakantiepark in het Gelderse Scherpenzeel. 

Sinds hun uittrede uit de Landal GreenParks-groep groeit het vakantiepark jaarlijks fors in omzet, onder andere door onze beiden nieuwsgierigheid en altijd weer een stapje verder te willen. Eerder haalden we succes met het inzetten van Smart Display campagnes, implementeren van call tracking en hielpen we het vakantiepark met groeien in omzet en bezetting. 

Partnerships met Stratech en Holiday Media

Samen met Stratech en Holiday Media ontwikkelden we diverse geautomatiseerde campagnes. Een driehoek die soepel samenwerkt, maar waarbij de klant 1 aanspreekpunt behoud. Wij spraken de klant en ontwikkelden samen met Stratech en Holiday Media o.a. de verlaat boekstraat campagne, o.b.v. ieders expertise.