€10.757,- extra omzet door het inzetten van gepersonaliseerde content

Situatie

Vallée Les Etoiles is gelegen op een zuidelijke helling van de Maasvallei, waar je heerlijk actief bezig kunt zijn, lekker kunt ontspannen en bourgondisch kunt genieten. De pandemie heeft veel onzekerheid met zich meegebracht. Bezoekers die op de website terecht komen van Vallée Les Etoiles kunnen met tal van vragen zitten, waaronder:

  • Wat heeft Vallée Les Etoiles mij te bieden?
  • Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
  • Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
  • Hoe kan ik een vraag stellen?

Om meer websitebezoekers te laten boeken is het belangrijk om onzekerheid weg te nemen. We hebben gekeken hoe we verschillende communicatieboodschappen op het juiste moment kunnen inzetten om onzekerheden weg te nemen. Hiervoor hebben we de personalisatietool WiQhit ingezet.

Aanpak

WiQhit is een personalisatietool waarmee je relevante communicatieboodschappen op het juiste moment kunt tonen aan je websitebezoekers. Hiermee kun je:

  • je omzet verhogen;
  • een klantvriendelijke website ervaring creëren; 
  • en voor een lager bouncepercentage zorgen.

De uitingen kunnen op de website als pop-up getoond worden, maar ook als tekst/afbeelding in de website zelf verwerkt worden. 

Met WiQhit kun je vanaf het oriënteren tot aan het boeken communicatieboodschappen tonen op je website die onzekerheid wegnemen van je websitebezoekers. Er wordt gekeken naar het gedrag van websitebezoekers en op basis hiervan worden bepaalde uitingen getoond.

Eerste websitebezoek

Bij het eerste bezoek van de websitebezoeker wil je kort als Vallée Les Etoiles vertellen wie je bent, wat je doet en waarom mensen bij jou moeten boeken. Zie het als een soort ‘welkomstboodschap’. Onderstaande uiting is hiervoor getoond wanneer nieuwe websitebezoekers op de website kwamen. 

Interesse tonen

Wanneer websitebezoekers verschillende accommodaties aan het bekijken zijn, ziet WiQhit dat ze interesse aan het tonen zijn. Deze websitebezoekers zitten als het ware een stukje dieper in het proces van de customer journey. Wanneer websitebezoekers dit gedrag vertonen, dan wordt er gebruik gemaakt van het schaarste principe op de specifieke accommodatiepagina’s.

Boeken van een accommodatie

Wanneer websitebezoekers op de website van Vallée Les Etoiles richting het boekingsproces gaan, dan wordt de Veilig en vertrouwd betalen uiting getoond.  Websitebezoekers krijgen dan meteen een gevoel van ‘ah, ik kan gemakkelijk boeken en er zijn geen verborgen kosten’. Is je website in verschillende talen beschikbaar? Dan kun je bijvoorbeeld ook voor de Duitse markt betalingsmethodes tonen die voor deze markt juist relevant zijn, zoals Bancontact.

Nog een aantal andere uitingen die bijgedragen hebben aan het verhoogde conversieratio en omzet.

Resultaten 

Alle gepersonaliseerde uitingen bij elkaar hebben in 1 maand tijd gezorgd voor: 

  • €10.757,- extra omzet;
  • 23,21% verhoogd conversieratio
  • 21 extra conversies


Dit is in vergelijking met de controlegroep die niet de gepersonaliseerde uitingen te zien hebben gekregen.

Binnen RED Online Marketing zorgen we met het marketing team ervoor dat de communicatieboodschappen continu aansluiten bij de campagnes. Met de gepersonaliseerde uitingen blijven we nu jaarrond inspelen op feestdagen en vakantieperiodes en optimaliseren we de bestaande uitingen. 

Ook starten met WiQhit? Maak kennis met WiQhit door de 30 daagse gratis pilot voor jouw organisatie in te zetten.
Lees hier meer over de proefperiode van WiQhit.

Samenwerking met Vallée Les Etoiles

Voor Vallée Les Etoiles zijn we de samenwerking gestart met het uitwerken van de strategie en bieden we consultancy aan. Door middel van kwartaal meetings wordt er gekeken wat de voortgang is en of de strategie bijgestuurd moet worden. 

Vanuit deze kwartaal meetings wordt gekeken of er nieuwe projecten opgestart moeten worden zoals e-mailmarketing, SEA audit, CRO-traject.

Om de juiste communicatieboodschappen op het juiste moment te tonen aan websitebezoekers hebben we de personalisatietool WiQhit ingezet. Dit heeft geleidt tot een verhoging van 23,21% van het conversieratio. 

Parc les etoiles

Neem contact met ons op

Onder de indruk van de resultaten?
Neem contact met ons op en wij helpen ook jou verder!