34% meer inzicht met call tracking

Voor hotels, campings en vakantieparken gaat de telefoon de hele dag. Mensen die iets willen vragen, mensen die binnenkort aankomen of mensen die een boeking willen maken. Helemaal in tijden van corona, waarbij mensen vaak meer vragen hebben tijdens een boeking.

Mensen die nog aan het oriënteren zijn en je bellen, wil je het liefst linken aan je marketingbudget. Je wil dit meten. Je wilt weten welk zoekwoord of welke advertentie een telefonische boeking heeft opgeleverd. Dit los je op middels call tracking. Lees hier hoe we dit hebben geïmplementeerd voor Landgoed Ruwinkel. 

Meer over Landgoed Ruwinkel

Landgoed Ruwinkel is een vakantiepark in het Gelderse Scherpenzeel. Sinds hun uittrede uit de Landal GreenParks-groep groeit het vakantiepark jaarlijks fors in omzet. Eerder haalden we succes met het inzetten van Smart Display campagnes en hielpen we het vakantiepark met groeien in omzet en bezetting. 

De uitdaging

Afgelopen jaren was de uitdaging om minder te gaan adverteren, maar nog steeds het park vol te krijgen. Een eerste stap was de kanalen SEO en e-mailmarketing goed neer te zetten. Nu dit voor een groot deel gelukt is, willen we de advertentie uitgaven naar beneden brengen.

De vraag is: ” hoe doe je dat op zo’n manier dat de boekingen en bezetting niet dalen? “


Al snel kwamen we erachter dat we meer data nodig hadden, om hier goede beslissingen over te maken. Niet alleen online data, ook offline data. De potentiële boekers die bijvoorbeeld via het zoekwoord vakantiepark gelderse vallei naar het vakantiepark bellen, hadden we op dit moment niet in kaart.

Het doel van telefonische conversies meten met AdCalls

Die potentiële boekers die naar vakantiepark gelderse vallei zoeken en vervolgens bellen, wilden we in kaart brengen. Om dit mogelijk te maken hebben we Adcalls ingezet, ten eerste om dit meetbaar te maken.

AdCalls heeft software die ons helpt dit te meten. Door call tracking te implementeren kunnen we erachter komen welke zoekwoorden wel en welke juist niet een boeking opleveren. Met deze data en inzichten kunnen we betere beslissingen maken. Bijvoorbeeld bepaalde zoekwoorden daadwerkelijk uitzetten, wat je advertentie uitgaven naar beneden brengt.

💡 AdCalls Gold Partner

Wij zijn AdCalls Gold Partner en kunnen je aan de juiste implementatie van AdCalls. Zo bieden we je een goede implementatie hiervoor en een directe lijn met AdCalls. Zo word je helemaal ontzorgd.

De aanpak

Met de implementatie van AdCalls kunnen we onze websitebezoekers dus beter volgen en herleiden naar de telefoontjes die we ontvangen. Hoe werkt dit?

Per nieuwe website bezoeker wordt een uniek telefoonnummer gekoppeld aan het vaste nummer van Landgoed Ruwinkel. Bij een eventuele oproep wordt dit vervolgens op geanonimiseerde wijze aan het zoek- en surfgedrag van de beller gekoppeld. Deze data hebben we vervolgens met behulp van de AdCalls software en Google Tag Manager geïntegreerd met de data in Google Analytics en Google Ads. Zo kunnen we dus exact herleiden welke paden zijn afgelegd, alvorens de beller telefonisch contact opnam. 

Zo krijgen we meer inzicht met call tracking en dit inzicht gebruiken bij de het optimaliseren van onze zoekwoorden, het reduceren van de advertentiekosten en het verhogen van de winstgevendheid van onze campagnes. 

Het resultaat

Dit alles heeft geresulteerd in een totaal van 109 extra gemeten kwalitatieve conversies binnen Google Analytics. Dit is een groei 34% over alle kanalen. Dit geeft ons dus 34% meer inzicht in waar onze leads en boekingen vandaan komen. Waardevolle data die we zonder de hulp van AdCalls hadden gemist. 

Binnen Google Ads resulteerde dit zelfs in een groei van 60% in extra gemeten conversies. Waardevolle data dat ons vertelt welke campagne, advertentie of zoekwoord er is gebeld.

telefonische conversies calltracking adcalls

” Onze overeenkomst met Landal liep af en de vraag was of we wederom in een keten zouden stappen en daar weer één van de velen te zijn, of we op grond van onze eigen identiteit en kracht de markt zouden bewerken. We hebben voor dit laatste gekozen: na grondig nagedacht te hebben waar wij vandaan zijn gekomen,  wie wij zijn en waar we naar toe gaan hebben we de samenwerking met RED opgezet. Door regelmatig overleg te hebben weten we waar we aan toe zijn en wat de actiepunten van een ieder zijn. We zijn meer dan tevreden over de dienstverlening van Roy, Corné en collega’s. ” 

Henri van den Heuvel, CEO Landgoed Ruwinkel

Doel van de campagne
Branding
Traffic
Leads
Omzet

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op