29% meer omzet door inzet Facebook Ads

Hoe bereiken we de doelgroep die we in een eerder stadium van het oriëntatieproces willen hebben, zonder daar een hoge klikprijs voor te betalen via Google Ads? Dat was de uitdaging eind zomer 2018 voor Buitenplaats de Mechelerhof. SEA campagnes liepen al, maar hoe maken we ook klanten van mensen die nog niet op zoek zijn? De uitdaging was dan ook om veel mensen te bereiken die qua doelgroep mooi aansluiten bij gasten van het vakantiepark. We wilden hen laten zien wat Buitenplaats de Mechelerhof te bieden heeft, ze te prikkelen, om op een later moment te doen laten converteren. Lees verder om erachter te komen hoe dat gelukt is!

Gewenste situatie & doelstelling

Groeien in omzet. Door de full-funnel approach begint dat in de oriëntatiefase. SEA campagnes boden geen mogelijkheden meer voor Buitenplaats de Mechelerhof om meer potentiële boekers te bereiken. Door toenemende kosten per bezoeker, zijn we voor een groeistrategie gegaan middels een nieuw kanaal. De gedachte is dat door eerder in het oriëntatieproces van de doelgroep zichtbaar te zijn, onderaan de streep meer incrementele omzet behaald wordt.

Doelgroep & strategie

Na analyse en communicatie met de klant weten we dat wandelaars en fietsers graag naar het vakantiepark komen. Voor deze doelgroepen, die nog geen intentie of zoekgedrag hebben om op vakantie te gaan, hebben we Facebook en Instagram Ads campagnes gelanceerd. Dit hebben we aangevuld met remarketing om deze personen verder in de funnel te verleiden tot het maken van een boeking.

Resultaten & evaluatie

Zeer succesvol! We hebben Facebook en Instagram advertising campagnes ingezet om personen aan het begin van de funnel te bereiken. De uitdaging van Buitenplaats de Mechelerhof was groeien in omzet. Om het resultaat goed te kunnen evalueren hebben we de KPI’s zoekopdrachten naar het vakantiepark, start boekingen en omzet gemeten.Sinds het starten met Facebook Ads zijn t.o.v. het jaar er voor:
  • 19% meer zoekopdrachten op brandname geweest
  • 30% meer gebruikers gestart aan een boeking
Dit zijn mooie ontwikkelingen maar einddoel is meer omzet. Maar met 29% meer omzet ten opzichte van het jaar ervoor is ook dit behaald.
buitenplaats de mechelerhof online marketing

“Het idee van Red Online Marketing om Facebook Ads te gebruiken sprak mij direct aan. Dit biedt goede mogelijkheden om interesse op de wekken en om mensen te inspireren. Uitstekende keuze!”

Roger Scheffer – Buitenplaats De Mechelerhof

Mechelerhof

Hoe presteren jouw advertenties?

Weet je niet precies hoe jouw Facebook- en of Instagram Ads presteren, of zou je eens een second opinion willen op een of meerdere van jouw campagnes? Dat kan! Vraag gratis en geheel vrijblijvend een Facebook Ads campagne scan aan.

De Facebook Ads scan bevat:

  • Analyse van huidige prestaties
  • Overzicht van mogelijkheden die je nog niet gebruikt
  • Manieren om meer rendement te behalen
  • Tips voor het gebruik van jouw beeld/video

Wij doen de scan na het invullen van het formulier en sturen je hierna het rapport toe.