NIEUW: 120% stijging in aantal boekingen voor vakantiepark door website optimalisatie

Hoe kunnen we in een korte tijd vakantiepark BreeBronne van meer boekingen voorzien vanuit de Duitse markt? Hier zijn wij in opdracht van Libelnet voor BreeBronne mee aan de slag gegaan. 

Vakantiepark BreeBronne is gelegen in het mooie bosrijke Limburgse landschap. Graag wil het vakantiepark een betere positionering in de markt voor Duitsers die net over de grens op vakantie willen gaan. Door middel van een CRO expert scan hebben we gekeken welke verbeteringen er voor de Duitse markt doorgevoerd kunnen worden op de website.
Door het interne development team bij BreeBronne/ Libelnet hebben we snel kunnen handelen om de verbeterpunten daadwerkelijk ook te kunnen doorvoeren op de website. 

Naast CRO is ook SEA voor de Duitse markt ingezet en heeft er een check plaatsgevonden op de Duitse content. Waar nodig is de content herschreven zodat de Duitse markt op de juiste manier wordt aangesproken. 

In de case gaan we verder in op wat we voor BreeBronne op CRO gebied hebben kunnen betekenen. 

Stijging van 120% in het aantal boekingen 

Stijging van 26,35% in het conversieratio

Vermindering van 15,89% van het bouncepercentage op de homepage

Aanpak CRO scan BreeBronne

Vanuit de data van Google Analytics en Hotjar zijn er verschillende verbeterpunten aangedragen bij het development team van Libelnet. Er is gekeken waar bezoekers op de website vastlopen, wat de pijnpunten van de website zijn en hoe functionaliteiten beter ingericht kunnen worden. 

Onderstaand is er per type pagina te zien welke verbeterpunten zijn aangedragen en uiteindelijk ook zijn doorgevoerd.

Menu

  • Op mobiel sticky logo tonen, zodat websitebezoekers herkennen dat ze op de website van BreeBronne zitten. Daarnaast kunnen websitebezoekers hierdoor altijd via het logo naar de homepage navigeren vanaf elke pagina.

Zoek en boek

  • Maak het websitebezoekers gemakkelijk om snel een gepaste accommodatie te vinden door personen aan de zoek- en boek functie toe te voegen. In Hotjar is ook te zien dat website bezoekers graag op personen filteren.

Homepage

  • ANWB top camping is voor de Duitse markt minder relevant. ADAC superplatz voor de Duitse markt inzetten. ANWB logo weghalen. 
  • De vele CTA opties op de homepage zonder te scrollen kan de website bezoeker laten twijfelen. Waar moet ik op klikken?!
    • Covid 19 uit headerfoto halen (komt ook in het menu terug)
    • BreeBronne Village uit de header halen (heeft geen focus nodig op de homepage boven de vouw)
    • USP’s kort en krachtig boven de vouw neerzetten
    • USP’s op de Duitse website in het Duits tonen (werden in het Nederlands getoond
  • Afbeeldingen goed weergegeven

Resultaten pagina 

  • Gehele accommodatie blok klikbaar maken.
  • Vervolgpagina’s in het Duits tonen (sommige pagina’s werden nog in het Nederlands getoond).
  • In USP’s vermelden voor hoeveel personen de accommodatie is.

Detailpagina

  • Wanneer je een zoekopdracht hebt gedaan en je klikt op een accommodatie, dan wordt niet automatisch de gekozen data meegenomen.
    Aanpassing: gekozen data automatisch meenemen.
  • Op de camping en accommodatie pagina moest je erg ver naar onderen scrollen voordat je bij beschikbaarheid terecht komt.
    Aanpassing: sticky CTA op mobiel met link naar beschikbaarheid gedeelte op de website.
  • In eerste opzicht was niet duidelijk dat je meerdere afbeeldingen kunt bekijken via de header optie. Pijltjes toegevoegd aan beide zijdes van de afbeelding, zodat duidelijk is dat je meerdere afbeeldingen kunt bekijken

Boekingsproces

  • Visa & Mastercard zijn belangrijkste betalingsmethodes voor de Duitse markt.
    Deze logo’s als eerst tonen + bancontact en Sofort. iDeal kan achterwege worden gelaten voor de Duitse markt.
  • Geburtsdaum & dd-mm-jjjj beter weergeven
  • Netjes uitlijnen van algemene voorwaarden en privacyverklaring
  • Prijs is erg belangrijk of er wel/niet geboekt gaat worden. Wees transparant. Laat zien welke kosten eraan verbonden zijn als er een voorkeursplaats geboekt wordt.
  • Verwerk een kort FAQ gedeelte op de boekingspagina met vragen die het vaakst voorkomen.
  • Het boekingsformulier komt nu heel ‘groot’ over. Zoom de pagina wat uit zodat het minder oogt om in te vullen → meer witruimte aan de zijkant. 

EXTRA: 

  • Maak het voor website bezoekers gemakkelijk om een antwoord op een vraag te krijgen door een FAQ pagina aan te maken.
Previous
Next

Resultaten

Onderstaand lichten we een aantal opvallende resultaten uit. De data die verzameld is komt uit 2 maart 2022 – 31 maart 2022 in vergelijk met 1 april 2022 – 30 april 2022.

Boekingen
2 maart 2022 – 31 maart 2022 → 25 boekingen
1 april 2022 – 30 april 2022 → 55 boekingen
= stijging van 120%

Conversieratio
2 maart 2022 – 31 maart 2022 → 1,65%
1 april 2022 – 30 april 2022 → 2,09%
= stijging van 26,35%

Bouncepercentage
/de
2 maart 2022 – 31 maart 2022 → 30,39%
1 april 2022 – 30 april 2022 → 26,01%
= Bouncepercentage vermindering van 15,89% 

Samenwerking met Libelnet en BreeBronne

Voor vakantiepark BreeBronne hebben we een specialistisch team ingezet om gezamenlijk tot meer boekingen voor de Duitse markt te komen. Het team voor BreeBronne bestaat uit een CRO-specialst, SEA-specialist en een contentspecialist. Door de nauwe samenwerking met Libelnet en het inhouse development team bij BreeBronne hebben we snel grote stappen kunnen maken voor de website

Neem contact met ons op

Onder de indruk van de resultaten?
Neem contact met ons op en wij helpen ook jou verder!