Verrijk de reiservaring met WhatsApp Business

Tevreden klanten en een kostenbesparende manier om leads binnen te halen? Dat klinkt leuk, toch? In dit blog gaan we het hebben over WhatsApp Business. Een manier om met je klanten te communiceren waarbij je chatbots vragen van gasten laat afhandelen. Klantenservice in de wereld van travel & leisure vraagt om een manier om snel te kunnen reageren op de vragen die veel in de reisindustrie voorkomen en laat Whatsapp daar nou met WhatsApp Business een oplossing voor gevonden hebben.

Jongeren die met hun “zuigapparaat” rondlopen en de hele dag online aanwezig zijn en alles met hun vrienden delen. Lekker uiteten met je partner zonder dat iemand even z’n appjes checkt, zit er niet meer bij. Vergeet ook niet de oudere generatie. Opa’s & oma’s sturen graag een berichtje naar de kleinkinderen en het zoeken naar bepaalde informatie op je mobiel wordt steeds makkelijk. We bewegen ons steeds meer digitaal, en jij kunt (moet?) hier met je bedrijf op inspelen op de behoefte van jouw (potentiële) consument. 

Wat is WhatsApp Business nou eigenlijk? 

Whatsapp Business is een App van Whatsapp die het mogelijk maakt voor kleine ondernemers en eigenaren om effectief te kunnen communiceren met reizigers, klanten & leads. Laten we het even wat concreter maken, want dit klinkt natuurlijk nog lekker vaag.

Je kan automatische reminders over vertragingen van een vlucht tot suggesties voor leuke uitjes vlakbij de camping opvragen. Tevens is het mogelijk om betaalinformatie of vragen over jouw services te tonen. Stuur een notificatie wanneer er een nieuwe korting bekend is. De enige beperking ben jij. Oke, misschien is nog niet alles mogelijk, maar je kunt met WhatsApp Business enorm veel tijd besparen door berichten te laten standaardiseren en tegelijkertijd een geweldige klantenservice aanbieden. En waar houden Hollanders nog het meest van? Precies, gratis service. Want voor deze app betaal jij helemaal niks.

Voordelen Whatsapp Business

De voordelen van Whatsapp Business, daar gaat het natuurlijk om. We zetten het graag nog even voor je op een rijtje:

  • De App is Gratis
  • Je kunt door middel van chatbots sneller reageren. De dagen dat iemand 24/7 achter de chat moet zitten, zijn voorbij
  • Je kunt snel informatie verschaffen wanneer er veranderingen optreden
  • Je versterkt je engagement
  • WhatsApp heeft een groter bereik dan Facebook Messenger
  • Het bespaard je veel tijd – waardoor je je marketing efforts weer ergens anders kan inzetten
  • Je verzameld meer leads
  • Het is veilig & betrouwbaar. Iets met end-to-end ecryption. Wij vertellen je daar graag meer over 😉
  • Meer last-minute boekingen, omdat het simpelweg makkelijk is te boeken via Whatsapp Business

Wil de concurrentie een stapje zijn en jouw consumenten een prettige ervaring met jouw bedrijf geven? Denk dan eens na over social messaging met WhatsApp Business. Neem contact met ons op om te kijken wat we voor jou kunnen beteken. 



Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Debbie van de Leur

Geschreven door:

Debbie van de Leur

Gerelateerde berichten