Social organic strategie en beheer

Meest gestelde social media vragen van klanten

  • Hoe krijg ik meer volgers/likes?
  • Hoe krijg ik een actieve community?
  • Hoe verhoog ik de betrokkenheid op mijn kanalen?
  • Hoe kom ik aan inspiratie voor mijn social media berichten?
  • Welke content post ik op welk platform?
  • Wanneer is mijn doelgroep het meest actief en op welk kanaal?


Maar waarom zou je een social media strategie eigenlijk inzetten?

Via social media kom je op een laagdrempelige manier in contact met je klanten en kun je klanten op lange termijn aan je verbinden. Iedereen post wel eens wat op social media, maar denk je ook bewust na over wat je post en wanneer? Met behulp van de juiste content op het juiste moment kun je veel meer uit je social media kanalen halen dan je nu al doet. Op welke doelgroep richt je je bijvoorbeeld en welk kanaal past daarbij? En hoe kun je zorgen voor gericht verkeer naar je website? Dit soort vragen beantwoorden we graag samen met je om te komen tot een passende social media strategie.

Wat levert het op?

Met goed onderhouden social media kanalen creëer je ambassadeurs van jouw bedrijf. Hoe meer mensen je berichten zien, hoe beter dat is voor je merkbekendheid. En hoe meer mensen reageren op je berichten, hoe meer zij zich verbonden voelen met jouw bedrijf. En dit levert jou weer meer interactie, een hogere betrokkenheid en meer bereik op via je social media kanalen. 

Waar helpen wij je bij?

Bij het opzetten van een goede social media strategie komt veel kijken. Waar je aan moet denken is voor jouw bedrijf misschien weer heel anders dan voor een ander bedrijf. Toch zijn er een aantal zaken waar we jou te allen tijde bij kunnen helpen.

  • De kanalen

Van welke social media kanalen zou je gebruik moeten maken? Dit heeft alles te maken met jouw doelgroep.

  • De content

Hoe vaak moet je iets posten en op welke tijdstippen? Wij beantwoorden deze vragen voor je. Daarnaast kunnen wij je ook helpen met het creëren van de posts. Zo zorgen wij ervoor dat mensen jouw post niet ongelezen laten en deze de aandacht trekt.

  • Interactie creëren

Je wilt dat mensen reageren op jouw posts en op elkaar. Zo raken mensen bekend met jouw merknaam en voelen ze zich verbonden met jouw bedrijf.

  • Het budget bepalen

Wat moet je uitgeven aan social media? Of moet je hier überhaupt iets aan uitgeven? Door dit vooraf te bepalen zul je merken dat dit je bereik zal beïnvloeden.

We bieden verschillende pakketten, van strategie tot content voor x aantal posts per week inclusief analyses. 

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul dan het kennismakingsformulier in voor een kennismaking!

Hi! Ik ben Renske, content marketeer bij RED Online Marketing. Ik geef je graag advies over contentstrategie, contentcreatie en social media beheer.

Greep uit de klanten die we helpen met social organic strategie en/of social media beheer

Heb je vragen of wil je meer weten?

Vul het contactformulier in voor een eerste kennismaking. Wij helpen je graag verder om 1-op-1 jouw vragen te beantwoorden.