Bereik de jongere doelgroep op het juiste moment via Instagram Advertising

Meest gestelde Instagram Advertising vragen van klanten

  • Is Instagram het juiste kanaal om jongeren te bereiken?

  • Hoe start ik met Instagram Advertising?

  • Adverteren op Instagram: hoeveel kost dat?

  • Hoe weet je welke advertentie goed werkt voor je doelgroep?

  • Wat heb ik hiervoor nodig?

Maar waarom zou je Instagram Advertising eigenlijk als ondernemer inzetten?

  • Vergroten naamsbekendheid:

  • Instagram advertenties zijn relatief goedkoop door minder concurrentie

  • Instagram Media helpt je vooral om jongeren goed te kunnen bereiken

  • Instagram is ideaal om jouw merk/product uit te beelden

  • Het is en blijft een groeiend kanaal

  • De engagement is vaak erg hoog

Wat is Instagram Advertising nou precies?

Instagram is onderdeel van het Facebook Netwerk en valt dus onder Social Advertising. Het grote verschil met Facebook zelf is voornamelijk de doelgroep die zich hier bevindt maar vooral ook het doel waarvoor het gebruikt wordt. Het is nog veel meer beeldend dan Facebook en geldt dus nog meer ter inspiratie. Je kan je voorstellen dat vooral jongeren zich hier bevinden. Maar onderschat de oudere doelgroep niet ;).

Instagram heeft verschillende plaatsingen, waarvan Stories toch wel de meest bekende is. Je hebt hier 15 seconden de tijd iets te laten zien aan jouw doelgroep! Je kan je voorstellen dat video en beeld dan enorm moet opvallen en erg snel is. Zeker tov traditionele media. De doelgroep is dit gewend, speel hier dus vooral op in om mee te gaan met de tijd.

Een ander voordeel van adverteren op Instagram is dat jouw doelgroep reacties achter kan laten en posts kan reposten. Andere platformen zoals Google Adwords of Bing Ads kennen deze mogelijkheid niet. Dergelijke informatie kan waardevol zijn.

Elementen voor Instagram Advertising

  • Instagram pagina
  • Facebook adsmanager account
  • Content, het liefst video

Stappenplan | Hoe begin ik met Instagram Advertising?

Stap 1. Wat zijn de doelstellingen?

Stap 2. Welke doelgroep wil je bereiken?

Stap 3: Welke plaatsingen gebruik je?

Stap 4. Welke content ga je plaatsen?

Hoe werkt RED als Instagram Advertising bureau?

Door onze 13 jaar lange ervaring als bureau zijnde weten we dat iedere ondernemer in de reis-en recreatiebranche een andere behoefte heeft. Hierbij kijken we niet alleen naar de huidige situatie, maar ook naar de toekomst.

We starten altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te achterhalen waar je precies behoefte aan hebt. Wat kun je je hierbij voorstellen?

  • Inventariseren van jouw behoefte & doelstellingen
  • Analyseren van de website inclusief landingspagina’s en doelgroep
  • Inventariseren of jouw doelgroep zich op Instagram bevindt
  • Bepalen van strategie en de communicatie
  • Opzet en start van de Instagram campagnes
  • Evaluatie van resultaten
  • Optimaliseren van campagnes