Adverteren op TikTok voor Travel & Leisure

Meest gestelde TikTok vragen van klanten

  • Wat is TikTok?
  • Waar is TikTok bekend?
  • Waar kan ik in TikTok adverteren?
  • Huh, zijn TikTok en Musical.ly nu hetzelfde?
  • Hoe populair is TikTok?

Maar waarom zou je TikTok adverteren eigenlijk als ondernemer inzetten?

  • Je een jonge doelgroep (Generatie Z) wilt bereiken
  • Je dit graag op mobile wilt doen
  • Je verhaal in beeld vertellen belangrijk voor je is
  • Je graag op een groeiend platform wilt adverteren 
  • Weinig concurrentie wilt hebben

Wat is TikTok nu precies?

TikTok is het muzikale platform voor jongeren, voorheen bekend als Musical.ly. Het is een mobiele app waarop je in eerste instantie karaoke-video’s van je favoriete nummers mee op kon nemen. Nadat TikTok de Musical.ly app overnam, zag je het aantal gebruikers stijgen. 

Niet alleen de karaoke video’s van jongeren staan meer online, tegenwoordig vind je er verschillende creatieve video’s. Je kunt video’s uploaden die niet meer dan 15 seconden duren. Met de app kun je direct deze video’s knippen, bewerken en muziek aan toevoegen. Deze functie heeft Instagram Stories onlangs ook uitgerold. 

Met de kennis dat Instagram Stories een van de meest gebruikte sociale media tegenwoordig is in Travel & Leisure, kun je voorstellen hoe belangrijk TikTok kan gaan worden ;-).

Hoe werkt RED als TikTok advertising bureau?

We zijn sinds 2006 al succesvol bezig met marketing campagnes voor travel en leisure bedrijven. Inmiddels hebben we dus jarenlange expertise hebben met Social Advertising via onder andere Facebook, Instagram en LinkedIn.

We beheren deze advertentie campagnes voor campings, grote en kleinere vakantieparken, touroperators, pretparken, online travel agencies, flash-sale sites, hotelketens, destinations en andere organisaties binnen de reis- en recreatiebranche.

Met advertenties op TikTok kun je adverteren op een platform waar bijna alleen jongeren zich begeven. Volgens TikTok zijn er inmiddels meer dan 800 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan 80% jonger dan 18 jaar is. De gebruikers zijn veelal in de leeftijd van 6 tot 24 jaar. 

Onze werkwijze voor het adverteren op TikTok:

  • Inventariseren van jouw behoefte en doelstellingen;
  • Analyseren van jouw website inclusief landingspagina’s en de doelgroep;
  • Inventariseren welk bereik je wilt inkopen;
  • Bepaling van strategie en communicatie in advertenties;
  • Opzet en start van TikTok advertentie campagnes;
  • Evalueren van resultaten en bedenken van nieuwe TikTok campagnes.

Hulp nodig of meer weten?

Wil jij jongeren bereiken en een toffe visuele boodschap vertellen? RED helpt jou met het inkopen van bereik op TikTok en het behalen van jouw online doelstellingen. Weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul dan het kennismakingsformulier in voor een kennismaking!

Tijmen
Hi! Ik ben Tijmen, social advertising specialist bij RED Online Marketing. Ik help je graag verder met TikTok, Instagram of andere social media campagnes. Neem contact op