De juiste doelgroep op het juiste moment via Social Advertising?

Veel gestelde Social Advertising vragen

  • Welke social media kanalen kan ik het best gebruiken voor mijn bedrijf?
  • Hoe start ik met Social Advertising?
  • Adverteren op Social Media: hoeveel kost dat?
  • Hoe weet je welke advertentie goed werkt voor je doelgroep?
  • Wat heb ik hiervoor nodig

Waarom zou je Social Advertising inzetten?

  • Vergroten naamsbekendheid
  • Social Media -advertenties zijn goedkoop
  • Helpt je om gemakkelijk potentiële klanten te vinden
  • Verbetert je zoekmachine positie

Wat is Social Advertising precies?

Social Advertising biedt veel inzichten in wat jouw doelgroep allemaal bezighoudt en wat hun interesses zijn. Hiermee kunnen advertenties vertoond worden aan specifieke doelgroepen. Specifieker dan bijvoorbeeld via Google Ads.

” Heb je een vakantiepark met restaurant, maar krijg je het pannenkoekenrestaurant dat gericht is op families niet vol? Een van de mogelijkheden is om demografische gegevens en locatie gegevens met interesse te targeten. Zo kun je families, die binnen 20 kilometer wonen en als interesse pannenkoeken hebben bereiken. “

Een ander voordeel van adverteren op Social Media is dat jouw doelgroep reacties achter kan laten. Andere platformen zoals Google Adwords of Bing Ads kennen deze mogelijkheid niet. Zo vergaar je zeer relevante en waardevolle informatie van je doelgroep over de advertentiecampagne. Dit maakt het adverteren via Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Twitter, Snapchat of Pinterest zeer interessant en interactief.

Elementen van Social Advertising

  • Facebook pagina
  • Facebook adsmanager account
  • Instagram account (optioneel)
  • LinkedIn bedrijfpagina
  • Twitter account
  • Pinterest zakelijk account
  • Creative Content

Stappenplan | Hoe begin ik met Social Advertising?

Stap 1: Wat zijn de doelstellingen?
Stap 2: Welke doelgroep wil je bereiken?
Stap 3: Welke kanalen kies je?
Stap 4: Welke content ga je plaatsen?

Hoe werkt RED als Social Advertising bureau?

Door onze 13 jaar lange ervaring als bureau zijnde weten we dat iedere ondernemer in de reis-en recreatiebranche een andere behoefte heeft. Hierbij kijken we niet alleen naar de huidige situatie, maar ook naar de toekomst.

We starten altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te achterhalen waar je precies behoefte aan hebt. Wat kun je je hierbij voorstellen?

  • Inventariseren van jouw behoefte & doelstellingen
  • Analyseren van je social media en website inclusief landingspagina’s en doelgroep
  • Inventariseren op welke social media jouw doelgroep zich bevindt.
  • Bepalen van strategie en de communicatie
  • Opzet en start van de social media campagnes
  • Evaluatie van resultaten
  • Optimaliseren van campagnes
Tijmen
Hi! Ik ben Tijmen, social advertising specialist bij RED Online Marketing. Ik help je graag verder met je Facebook, Instagram of andere social media campagnes. Neem contact op

Weet je niet precies hoe jouw Social Media advertenties presteren, of zou je eens een second opinion willen op een of meerdere van jouw campagnes? Dat kan! Vraag gratis en geheel vrijblijvend een Social Media Advertising scan aan.

De Social Media Advertising scan bevat:

  • Analyse van huidige prestaties
  • Overzicht van mogelijkheden die je nog niet gebruikt
  • Manieren om meer rendement te behalen
  • Tips voor het gebruik van jouw beeld en of video

Wij doen de scan na het invullen van het formulier en sturen je hierna het rapport toe.