De juiste doelgroep op het juiste moment via Social Advertising?

Hoe adverteren op social media jou kan helpen 

Social Advertising biedt veel inzichten in wat jouw doelgroep allemaal bezighoudt en wat hun interesses zijn. Hiermee kunnen advertenties vertoond worden aan specifieke doelgroepen. Specifieker dan bijvoorbeeld via Google Ads.

” Heb je een vakantiepark met restaurant, maar krijg je het pannenkoekenrestaurant dat gericht is op families niet vol? Een van de mogelijkheden is om demografische gegevens en locatie gegevens met interesse te targeten. Zo kun je families, die binnen 20 kilometer wonen en als interesse pannenkoeken hebben bereiken. “

Waarom social advertising inzetten?

  • Vergroten van je naamsbekendheid, traffic of conversies
  • Goede mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken
  • Veel focus op beeld & video - zo kun je travel & leisure goed in beeld brengen
  • Hoge mate van betrokkenheid en interactie, direct en 1-op-1, mogelijk

Een ander voordeel van adverteren op Social Media is dat jouw doelgroep reacties achter kan laten. Andere platformen zoals Google Ads of Microsoft Advertising kennen deze mogelijkheid niet. Zo vergaar je zeer relevante en waardevolle informatie van je doelgroep over de advertentiecampagne. Dit maakt het adverteren via Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Twitter, Snapchat of Pinterest zeer interessant en interactief.

Tijmen

Hi! Ik ben Tijmen, social advertising specialist. Ik help je graag verder met je Facebook, Instagram of andere social media campagnes.

💡 Facebook Blueprint Certified

We hebben Facebook Blueprint gecertificeerde medewerkers bij ons in dienst. Dit houdt in dat we vaardig zijn om campagnes te beheren die jouw doelen en doelstellingen kunnen behalen. Dit kunnen advertenties op Facebook, Instagram, Messenger of WhatsApp zijn.

facebook blueprint certified media buying professional

Stappenplan | Hoe begin ik met Social Advertising?

Stap 1: Wat zijn de doelstellingen?
Stap 2: Welke doelgroep wil je bereiken?
Stap 3: Welke kanalen kies je?
Stap 4: Welke content ga je plaatsen?

Adverteren op social media uitbesteden?

Door onze 13 jaar lange ervaring als bureau zijnde weten we dat iedere ondernemer in de reis-en recreatiebranche een andere behoefte heeft. Hierbij kijken we niet alleen naar de huidige situatie, maar ook naar de toekomst.

We starten altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te achterhalen waar je precies behoefte aan hebt. Wat kun je je hierbij voorstellen?

  • Inventariseren van jouw behoefte & doelstellingen
  • Analyseren van je social media en website inclusief landingspagina’s en doelgroep
  • Inventariseren op welke social media jouw doelgroep zich bevindt.
  • Bepalen van strategie en de communicatie
  • Opzet en start van de social media campagnes
  • Evaluatie van resultaten
  • Optimaliseren van campagnes

Weten of je social advertising beter kan?

Weet je niet precies hoe jouw Social Media advertenties presteren, of zou je eens een second opinion willen op een of meerdere van jouw campagnes? Dat kan! Vraag gratis en geheel vrijblijvend een Social Media Advertising scan aan.

De social advertising scan bevat:

  • Analyse van huidige prestaties
  • Overzicht van mogelijkheden die je nog niet gebruikt
  • Manieren om meer rendement te behalen
  • Tips voor het gebruik van jouw beeld en of video

Wij doen de scan na het invullen van het formulier en sturen je hierna het rapport toe.

Meer uit social advertising halen? Plan een kennismaking in.

  • Specialisten in travel & leisure
  • Facebook Blueprint Certified
  • Wees je concurrentie voor