Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?
Online worden zoekmachines door consumenten en bedrijven gebruikt om zich te oriënteren. Of je nu op zoek bent naar een leuk restaurant, tips voor een actieve vakantie, een leuk dagje uit om te beleven, een nieuwe fietsroute die je nog niet kent, tijdens deze zoektocht kun je niet om zoekmachines heen.
Het adverteren in zoekmachines (ook wel SEA genoemd) levert je direct zichtbaarheid op als bedrijf. Je adverteert direct voor diegene die zoekt naar jouw bedrijf. Enorm effectief natuurlijk. Voor vele bedrijven is dit samen met SEO al jaren een groot onderdeel van de online marketing strategie.
Waarom SEA inzetten?
- Met SEA behaal je snel resultaat
- Je bereikt bezoekers die interesse hebben in jouw product of dienst
- Je ziet precies wat je uitgeeft
- Je bepaalt zelf waar je op gevonden wilt worden in zoekmachines
- Een duidelijke strategie zorgt voor betere communicatie
Om meer bezoekers en omzet uit zoekmachines te halen zijn er twee mogelijkheden: zoekmachine adverteren (SEA) via Google Ads of Microsoft Advertising, of zoekmachine optimalisatie (SEO). Op deze pagina lees je meer over zoekmachine adverteren.
Benieuwd wat je nog meer binnen zoekmachine adverteren kunt inzetten? Kijk ook eens naar Hotel ads, display ads, video advertising en Google mijn bedrijf.
Ons team staat voor je klaar!
Stappenplan | Zo gaan we aan de slag
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Na het aanvragen van een product nemen we altijd eerst contact met je op om kennis te maken en om de wensen en behoeften te bespreken. Onderstaand een aantal voorbeelden van producten.
SEA campagne opzetten
Aan het begin van een samenwerking (of eenmalig) zetten we een SEA campagne op. We kunnen Nederlands-, Duits-, Frans-, Vlaams- en Engelstalige SEA campagnes opzetten.
Gratis Google Ads scan
Bij de gratis Google Ads scan wordt de accountstructuur, conversie instellingen, RSA’s, display en remarketing campagnes onder de loop genomen.
Optimalisatie van SEA campagnes
We hebben veel ervaring met het managen en optimaliseren van SEA campagnes, in verschillende talen. Benieuwd of wij meer resultaat uit je campagne kunnen halen? Daag ons uit.
SEA Audit
Heb je een draaiend SEA account? Krijg feedback op je account met onze SEA Audit. Zo kun je nieuwe ideeën of tactieken voor je account ontdekken en meer resultaat behalen.
(Feed) automatisering van je SEA campagne
Tijdens onze opstart in 2006 werkten we met Excel sheets en de Google AdWords Editor. Later werkten we met productfeeds. Nu is automation dé werkwijze. Onze expertise helpt je de juiste stappen op dit vlak te maken.