Maak gebruik van je data met Google Analytics

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een van de meest waardevolle tools om online succes te behalen. Het is handig om te weten wat er op je website gebeurt, anders investeer je blind in je marketing kanalen.

Het doel van Google Analytics is om een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen, bouncerates, inschrijvingen van mailings, contactaanvragen en/of boekingen.

Waarom zet je Google Analytics in?

  • Je krijgt meer inzicht in je doelgroep
  • Je meet knelpunten op je website en kunt zo je website verbeteren
  • Je weet zo wat wél en géén omzet of leads oplevert
  • Het helpt je te beoordelen welke marketing kanalen goed werken voor je
  • Bespaar budget voor kanalen die niét goed werken
Andre
Hi! Ik ben André, Google Analytics specialist bij RED Online Marketing. Ik help je graag meer inzicht te krijgen in de website data en analyses.

Greep uit de klanten die we hielpen met Google Analytics

Meest gestelde Google Analytics vragen van klanten:

  • Uit welke marketing kanalen komt omzet binnen?
  • Waar haakt men af op de weg naar een boeking?
  • Hoe verbeter ik mijn website met data uit Google Analytics?
  • Hoeveel mensen hebben de brochure gedownload, zich voor mailings ingeschreven, etc. en hoe kwamen deze mensen op de website?
  • Hoe kunnen we mensen die aan een boeking zijn begonnen maar niet hebben afgerond weer terughalen naar de website?
Andre

Heb je vragen of wil je meer weten?

Vul het contactformulier in voor een eerste kennismaking. Wij helpen je graag verder om 1-op-1 jouw vragen te beantwoorden.

Stappenplan | Hoe begin je met Google Analytics?

Om je marketing kanalen te kunnen evalueren en te sturen op het gedrag van je websitebezoekers is het belangrijk om Google Analytics goed in te stellen. Hiervoor moet je Google Analytics koppelen met al je marketing tools. Verder start je met het volgende:

  1. Aanmaken van je Google Analytics account;
  2. Aanmaken van nieuwe dataweergaven;
  3. Koppeling met Google Ads, Search Console, etc. maken;
  4. Doelgroepen (o.a. voor Google Ads) aanmaken;
  5. Instellen van de belangrijkste website-doelen (exclusief e-Commerce inrichting);
  6. Plaatsing Google Analytics tag in je Google Tag Manager account;
  7. Plaatsing Google Analytics e-Commerce tag in Google Tag Manager account;
  8. e-Commerce tracking codes doorgeven aan de klant of de websitebouwer;
  9. Instellen van 5 waardevolle basis dashboards.

Uiteraard kunnen we je hiermee helpen. Naast de basics bij het opzetten van je account kunnen we ook in je bestaande Google Analytics account duiken en je bij de analyse helpen.

Tijdens een workshop nemen wij de functies die je kan gebruiken met je door en laten we je zien welke wij zelf vaak gebruiken.

Sparren met Google Analytics specialist Andre? Vraag hier je gratis adviesgesprek aan!

  • Samen sparren en tot innovatieve ideeën komen voor je organisatie
  • Leg jouw knelpunten voor aan de specialist en kom samen tot oplossingen
  • Een sparringspartner met praktijkervaring in de travel & leisure industry, hoe fijn is dat. Wij zijn er voor je voor al je online marketing vraagstukken!
Zo komen we samen tot nieuwe inzichten die jouw business verbeteren!

Vul het formulier in en wij nemen contact met je op om een een-op-een sessie in te plannen. Wij kijken ernaar uit! 

Gratis Adviesgesprek Google Analytics inplannen

Adviesgepsrek met specialist!

  • Doelgericht je bedrijf laten groeien
  • Meer inzicht in je doelgroep
  • Betere keuzes voor je budget maken