Display Advertising

Meeste gestelde vragen over Display Ads

  • Wat is Display Ads?
  • Wat levert Display Ads op?
  • Wanneer zet ik Display Ads in?
  • Wat is het verschil tussen Display Ads en Search Ads
  • Waar worden Display Ads vertoond?

Waarom zou je Display Ads inzetten?

  • Je hebt een groot bereikt en kunt veel nieuwe potentiële klanten in aanraking laten komen met jouw bedrijf/dienst;
  • Je kunt specifieke doelgroepen targetten in de inspiratiefase;
  • Je hebt de mogelijkheid om mensen die aan een boeking zijn begonnen opnieuw te bereiken;
  • Je dicht het gat tussen branding & activatie in de engage fase;
  • Je kunt met hele mooie creatives je merk overbrengen;

Wat is Display Advertising?

Heb jij ooit meteen een vakantie geboekt? De kans is groot dat je eerst een YouTube video op je telefoon hebt bekeken over een prachtige zonnige bestemming. De volgende dag stuur je een vriendin een mailtje dat je deze zomer graag naar een tropische locatie af wilt reizen en je vraagt haar om wat tips. Je besluit dat Curaçao de perfecte bestemming is. Vervolgens zoek je naar een hotel op Curaçao om een verblijf te vinden voor je vakantie. Je weet het nu zeker, “Curaçao Hotels” is eigenlijk precies wat je zoekt, maar je besluit nog niet te boeken. Terwijl je het laatste nieuws op je computer aan het bekijken bent verschijnt een Display advertentie van “Curaçao Hotels” op je scherm. Je bent nieuwsgierig en klikt op de afbeelding. Tijdens de lunch zoek je op Curaçao Hotels boeken van 10 tot 21 okt om te kijken of ze nog plek hebben. Het is nog open dus je boekt je vakantie!

Bij Display Ads maak je gebruik van beeldadvertenties, video, tekst en/of audio die zichtbaar zijn op websites, apps of sociale netwerken. 

Het Displaynetwerk van Google heeft sites zoals Gmail, Youtube en zoekpartner websites waar je jouw Display ads kunt plaatsen. Binnen Microsoft Advertising heb je weer advertentiemogelijkheden in de zoekmachine Bing en domeinen zoals MSN en Outlook waar je ad kan worden vertoond. Op het zoeknetwerk richt je je echter volledig op de zoekintentie van de internetgebruiker.

Display Advertsing kun je dus inzetten tijdens de verschillende fasen van je customer journey om zo de juiste communicatie aan de daarvoor bedoelde doelgroep te tonen. 

Stappenplan | Hoe werkt Display Advertising in de basis?

  1. Maak een nieuwe campagne aan;
  2. Kies een doel
  3. Bepaal waar je wilt dat je ad wordt vertoond
  4. Stel de taal in
  5. Bepaal je biedingsstrategie
  6. Lever je Creative Assets aan
  7. Bepaal je doelgroep

Hoe werkt RED als Display Advertising bureau?

We werken al 13 jaar als Google Display Advertising bureau voor verschillende klanten in de travel & leisure branche. Iedere organisatie zet Display met een ander doel in en geen strategie zal hetzelfde zijn. Dit is waar wij als bureau optimaal in kunnen ondersteunen.

We starten altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te achterhalen waar je precies behoefte aan hebt.

Debbie de Leur

Hi! Ik ben Debbie, SEO & SEA specialist bij RED Online Marketing. Ik help je graag verder!
Neem contact op