Google Ads

Wat is Google Ads nu eigenlijk?

Met 92% marktaandeel is Google veruit de belangrijkste zoekmachine in Nederland. Doordat Google zo’n grote machtspositie inneemt op het internet, beschikken ze over enorme hoeveelheden data over de zoekintenties van de gebruikers die jij als adverteerder kunt benutten.

Als bedrijf zijnde kun je inkopen op zoektermen waar mensen in Google naar op zoek zijn. Het adverteren op deze zoektermen wordt SEA genoemd. Het platform waarmee je deze advertenties inkoop voor Google heet Google Ads.

    Waarom wil je Google Ads inzetten?

    • Je wordt vindbaar als consumenten naar jouw product zoeken
    • Resultaten zijn goed meetbaar
    • Je bepaalt zelf je budget en investering
    • Je kunt op ieder moment starten of stoppen
    • Je hebt een enorm bereik met Display en Video mogelijkheden

    Met het platform Google Ads kun je onder andere inkopen op zoekwoorden middels SEA. Het platform biedt ook de mogelijkheid om Display advertenties op sites van derden in te kopen en Video advertising in te zetten; onder andere op YouTube, Google Shopping en Google Hotel Ads.

    Corne

    Hi! Ik ben Corné en ben online marketing strateeg bij RED Online Marketing. Ik geef je graag strategisch advies!
    Neem contact op

    Wat klanten over ons zeggen

    GRATIS Google Ads scan

    Zijn jouw Google Ads campagnes niet effectief genoeg, of zou je eens een second opinion willen op een van jouw campagnes? Vraag nu gratis en geheel vrijblijvend een Google Ads campagne scan aan.

    Wij doen de scan na het invullen van het formulier en sturen je hierna het rapport toe.

    Stappenplan | Hoe begin je met Google Ads?

    Stap 1: Advertising budget vaststellen

    Heb je je account aangemaakt en krediet toegevoegd? Dan kunnen we bijna aan de slag! Het is nu tijd om je Google Ads budget te bepalen. Niks is namelijk vervelender dan aan het eind van de maand te moeten constateren dat je flink over je limiet bent heengegaan, of achteraf wel meer verkeer had kunnen inkopen door het openzetten van meer campagnes. Maar hoe kun je nou makkelijk beheren hoe je je geld besteedt aan je online Google advertenties? Je kunt heel simpel een dagbudget instellen met budget caps. Hierdoor weet je zeker dat je nooit over je vooraf bepaalde budget heen gaat.

    Stap 2: Ga aan de slag met je campagnes en advertenties

    Na het vaststellen van je budget kun je beginnen met het aanmaken van je campagnes. Wil je dat mensen die naar jouw onderneming zoeken terecht komen op de homepage? Maak dan een campagne aan gericht op je merk en creëer meerdere advertenties die hierop aansluiten zodat je kan zien welke het beste werken. 

    Stap 3: Bepaal je Zoekwoorden

    Wanneer een potentiële boeker zoekt naar product of dienst dat jij aanbiedt op Google, dan wil je natuurlijk met je advertentie gevonden worden binnen de zoekresultaten. Bedenk daarom goed welke zoektermen voor jouw bedrijf relevant zijn en voeg deze toe aan je campagnes. Je kunt hiervoor de Keyword planner raadplegen. Het is ook mogelijk om negatieve zoekwoorden op te geven, waardoor je ads niet vertoond worden in Google wanneer hier iemand op zoekt. 

    Stap 4: Meten is weten

    Een nieuwsbrief aanmelding of bijvoorbeeld een boeking zijn voorbeelden van conversies. Om erachter te komen hoe je campagnes presteren en waar je moet optimaliseren is het verstandig om conversiemeting in te stellen. 

    Meer informatie over Google Ads?

    Ben je er nog helemaal bij? Dit is nog maar het tipje van de sluier en deze lijst kunnen we nog veel meer uitbreiden. Wij begrijpen dat je graag meer wilt leren. Wil je de concurrentie een stapje vóór zijn, nieuwe klanten winnen en effectief en kosten-efficiënt online adverteren via Google Ads in de recreatie- & reisbranche? Laten we kennis maken!

    Meer omzet uit Google Ads halen

    De advertenties die binnen SERP (Search Engine Results Page) getoond worden lijken steeds meer op organische zoekresultaten en sluiten zo goed mogelijk aan bij de zoekintentie van de internet gebruiker. Het liefst sta je altijd in de top 3 van de zoekresultatenpagina, echter heb je vaak te maken met concurrenten die op dezelfde zoektermen adverteren als jij.

    Om iedereen een eerlijke kans te geven en de beste resultaten naar voren te laten komen, houdt Google rekening met een aantal waardes die bepalend zijn voor jouw positie. Het is dus niet zo dat degene die het meeste advertentiebudget zet op zijn zoekwoorden, altijd bovenaan komt te staan. Er zijn verschillende vormen van adverteren zoals:

      Hoe werkt RED als Google Ads bureau?

      • Inventariseren van jouw doelstellingen;
      • Analyseren van jouw website en doelgroep;
      • Bepaling van Ads strategie en communicatie;
      • Opzet & start van de campagnes;
      • Evalueren van behaalde resultaten;
      • Optimaliseren van de Google Ads campagnes.

      Afhankelijk van behoeften en wensen worden jouw Google Ads campagnes continu bijgestuurd en verbeterd. Wij kunnen een uniek pakket samenstellen wat het mogelijk maakt om op basis van een productfeed campagnes, advertenties, zoekwoorden en biedingen geautomatiseerd bij te werken. Onze marketingkennis en jouw productkennis worden gecombineerd tot een doorslaggevende marketing campagne om samen de juiste doelen te realiseren!

      Als Google Premier Partner krijgen we tevens ondersteuning vanuit Google en hebben we de mogelijkheid om als eerste nieuwe functies binnen het Google Ads programma te benutten. Ook beschikken onze specialisten over de meest recente kennis. Daar zijn wij zeer trots op en zo delen we onze kennis, bijvoorbeeld middels een case voor de highlight-extensie, die wij als bètaversie mochten testen en publiceren op Frankwatching.com.

        Waarom Google Ads?

        • Een groot doelgericht bereik
        • Controle over het budget
        • Betaal alleen bij resultaat
        • Resultaten direct inzichtbaar