Google Ads

Meest gestelde Google Ads vragen van klanten

  • Hoeveel kost het om te adverteren met Google Ads?
  • Hoe werkt Google Ads?
  • Wat levert Google Ads op?
  • Kan ik Google Ads koppelen met Analytics?

Waarom zou ik Google Ads als ondernemer moeten inzetten?

  • Je kunt je resultaten meten
  • Je bepaald zelf je budget
  • Je kunt op ieder moment starten of stoppen
  • Je hebt een enorm bereik
  • Je kunt het dialoog met jouw doelgroep aangaan door ze te bereiken met een specifieke boodschap

Wat is Google Ads nou eigenlijk?

Met 92% marktaandeel is Google veruit de belangrijkste zoekmachine in Nederland. Doordat Google zo’n grote machtspositie inneemt op het internet, beschikken ze over enorme hoeveelheden data over de zoekintenties van de gebruikers die jij als adverteerder kunt benutten.

Als bedrijf zijnde kun je inkopen op searchterms waar mensen in Google naar op zoek zijn middels Google Ads (voorheen Google Adwords) om zo de juiste mensen te trekken naar jouw website. De advertenties die binnen SERP (Search Engine Results Page) getoond worden lijken steeds meer op organische zoekresultaten en sluiten zo goed mogelijk aan bij de zoekintentie van de internet gebruiker. Het liefst sta je altijd in de top 3 van de zoekresultatenpagina, echter heb je vaak te maken met concurrenten die op dezelfde zoektermen adverteren als jij. Om iedereen een eerlijke kans te geven en de beste resultaten naar voren te laten komen, houdt Google rekening met een aantal waardes die bepalend zijn voor jouw positie. Het is dus niet zo dat degene die het meeste advertentiebudget zet op zijn keywords, altijd bovenaan komt te staan. Er zijn verschillende vormen van adverteren zoals:

  • Display advertenties
  • Google Shopping
  • Video Advertenties

Hoe werkt RED als Google Ads bureau?

  • Inventariseren van jouw doelstellingen;
  • Analyseren van jouw website en doelgroep;
  • Bepaling van Ads strategie en communicatie;
  • Opzet & start van de campagnes;
  • Evalueren van behaalde resultaten;
  • Optimaliseren van de Google Ads campagnes.

Afhankelijk van behoeften en wensen worden jouw Google Ads campagnes continu bijgestuurd en verbeterd. Wij kunnen een uniek pakket samenstellen wat het mogelijk maakt om op basis van een productfeed campagnes, advertenties, zoekwoorden en biedingen geautomatiseerd bij te werken. Onze marketingkennis en jouw productkennis worden gecombineerd tot een doorslaggevende marketing campagne om samen de juiste doelen te realiseren!

Als Google Premier Partner krijgen we tevens ondersteuning vanuit Google en hebben we de mogelijkheid om als eerste nieuwe functies binnen het Google Ads programma te benutten. Ook beschikken onze specialisten over de meest recente kennis. Daar zijn wij zeer trots op en zo delen we onze kennis, bijvoorbeeld middels een case voor de highlight-extensie, die wij als bètaversie mochten testen en publiceren op Frankwatching.com.

“We werken bij Tjingo al jaren naar tevredenheid met RED samen. RED is een pro-actief, resultaatgericht bureau en heeft ons geholpen mooie stappen te zetten met zoekmachine marketing. Het resultaat: 250% groei”

Adriaan Boot, Trafficmanager Tjingo en Zoover

Als gespecialiseerd Ads partner verzorg(d)en wij met succes campagnes voor onder meer… Duinrell, Oasis Parcs, Landgoed Ruwinkel, Tsjecho Reizen, Siblu.nl, Vakantiepark het Stoetenslagh, De Mechelerhof, ASPRO Parks en Villapark Vargesztes.

Daarnaast zijn wij als Google Ads bureau een van de hoogst genoteerde resellers van adCore ter wereld! Sinds kort zijn we zelfs trots adCore Platinum Agency, de hoogste notering die bereikt kan worden.

Elementen Google Ads Scan

  • Analyse van huidige prestaties
  • Overzicht van mogelijkheden die je nog niet in zet
  • Inzichten om jouw doelstellingen te bereiken
  • Manieren om meer rendement te behalen
  • Een complete scan van de campagne opzet

Stappenplan | Hoe begin je met Google Ads?

Stap 1: Advertising budget vaststellen

Heb je je account aangemaakt en krediet toegevoegd? Dan kunnen we bijna aan de slag! Het is nu tijd om je Google Ads budget te bepalen. Niks is namelijk vervelender dan aan het eind van de maand te moeten constateren dat je flink over je limiet bent heengegaan, of achteraf wel meer verkeer had kunnen inkopen door het openzetten van meer campagnes. Maar hoe kun je nou makkelijk beheren hoe je je geld besteedt aan je online Google advertenties? Je kunt heel simpel een dagbudget instellen met budget caps. Hierdoor weet je zeker dat je nooit over je vooraf bepaalde budget heen gaat.

Stap 2: Ga aan de slag met je campagnes en advertenties

Na het vaststellen van je budget kun je beginnen met het aanmaken van je campagnes. Wil je dat mensen die naar jouw onderneming zoeken terecht komen op de homepage? Maak dan een campagne aan gericht op je merk en creëer meerdere advertenties die hierop aansluiten zodat je kan zien welke het beste werken. 

Stap 3: Bepaal je Zoekwoorden

Wanneer een potentiële boeker zoekt naar product of dienst dat jij aanbiedt op Google, dan wil je natuurlijk met je advertentie gevonden worden binnen de zoekresultaten. Bedenk daarom goed welke zoektermen voor jouw bedrijf relevant zijn en voeg deze toe aan je campagnes. Je kunt hiervoor de Keyword planner raadplegen. Het is ook mogelijk om negatieve zoekwoorden op te geven, waardoor je ads niet vertoond worden in Google wanneer hier iemand op zoekt. 

Stap 4: Meten is weten

Een nieuwsbrief aanmelding of bijvoorbeeld een boeking zijn voorbeelden van conversies. Om erachter te komen hoe je campagnes presteren en waar je moet optimaliseren is het verstandig om conversiemeting in te stellen. 

Meer informatie over Google Ads?

Ben je er nog helemaal bij? Dit is nog maar het tipje van de sluier en deze lijst kunnen we nog veel meer uitbreiden. Wij begrijpen dat je graag meer wilt leren. Wil je de concurrentie een stapje vóór zijn, nieuwe klanten winnen en effectief en kosten-efficiënt online adverteren via Google Ads in de recreatie- & reisbranche? Laten we kennis maken!

Corne
Hi! Ik ben Corne, Google Ads specialist bij RED Online Marketing. Ik help je graag verder op weg! Neem contact op

GRATIS Google Ads scan

Zijn jouw Google Ads campagnes niet effectief genoeg, of zou je eens een second opinion willen op een van jouw campagnes? Vraag nu gratis en geheel vrijblijvend een Google Ads campagne scan aan.

Wij doen de scan na het invullen van het formulier en sturen je hierna het rapport toe.

Waarom Google Ads?

  • Een groot doelgericht bereik
  • Controle over het budget
  • Betaal alleen bij resultaat
  • Resultaten direct inzichtbaar