Facebook Travel Ads inzetten als bedrijf?

Wat is Facebook Travel Ads en wat maakt het anders?

Deze advertentie-mogelijkheid van Facebook verdient wel wat uitleg. Wat maak Facebook Travel Ads (voorheen Facebook Dynamic Ads for Travel) nou zo anders dan normale advertenties? 

Het verschil zit in de opzet van deze functie. Waar je bij handmatige advertenties veelal handmatige updates moet maken, bijvoorbeeld als prijzen veranderen, gebeurt dit met Facebook Travel Ads automatisch.

In het begin van de customer journey bezoekt een gebruiker verschillende websites en geeft hij of zij de intentie om naar een bestemming te reizen. Deze gebruiker is echter niet gelijk klaar om een reis te boeken. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan maar het aantal dagen van intentie tot het boeken, dit varieert van 3 tot 60 dagen. 

Waarom je Facebook Travel Ads moet inzetten

  • Speciaal voor travel & leisure bedrijven
  • Oplossing om je conversies te verhogen
  • Je hebt een groot aanbod (reizen, vluchten, locaties, campings, tickets etc.)
  • Tijdsbesparing door automatische campagne updates
  • Target individuele personen op het juiste moment met de juiste boodschap
Tijmen

Hi! Ik ben Tijmen, social advertising specialist. Ik help je graag verder met je Facebook, Instagram of andere social media campagnes.
Neem contact op

💡 Facebook Blueprint Certified

We hebben Facebook Blueprint gecertificeerde medewerkers bij ons in dienst. Dit houdt in dat we vaardig zijn om campagnes te beheren die jouw doelen en doelstellingen kunnen behalen. Dit kunnen advertenties op Facebook, Instagram, Messenger of WhatsApp zijn.

facebook blueprint certified media buying professional

Wat kan Facebook Travel Ads dan voor mij doen?

Laten we dit even opsommen. Het biedt namelijk verschillende mogelijkheden voor jou als bedrijf. Dit zijn de 2 meest gebruikte mogelijkheden:

Bereik potentiële boekers, die jou nog niet kennen

Facebook weet natuurlijk heel veel over personen. Ook of iemand een idee heeft om binnenkort te gaan reizen. Je kunt met Travel Ads je aanbod laten zien aan deze personen. Super relevant natuurlijk om meer vraag naar jouw reisaanbod te krijgen.

Genereer boekingen van geïnteresseerden

Na het bereiken van nieuwe personen, kun je ook personen die op je website zijn geweest bereiken. Stel dat iemand het aanbod op je site heeft bekeken, maar nog niet heeft geboekt, dan kun je met Facebook Travel Ads precies dat aanbod in advertenties laten zien. Volledig geautomatiseerd!

Tijmen

Heb je vragen of wil je meer weten?

Vul het contactformulier in voor een eerste kennismaking. Wij helpen je graag verder om 1-op-1 jouw vragen te beantwoorden.

Hoe presteren jouw advertenties?

Weet je niet precies hoe jouw Facebook- en of Instagram Ads presteren, of zou je eens een second opinion willen op een of meerdere van jouw campagnes? Dat kan! Vraag gratis en geheel vrijblijvend een Facebook Ads campagne scan aan.

De Facebook Ads scan bevat:

  • Analyse van huidige prestaties
  • Overzicht van mogelijkheden die je nog niet gebruikt
  • Manieren om meer rendement te behalen
  • Tips voor het gebruik van jouw beeld/video

Wij doen de scan na het invullen van het formulier en sturen je hierna het rapport toe.

Wat heb je nodig om dynamische advertenties te tonen?

Denk je nu, já dat wil ik? Je moet in de basis drie dingen opzetten om te kunnen starten met Facebooks dynamische advertenties voor reizen. Even ervan uitgaande dat je al een website hebt. 

  1. Een juiste geïmplementeerde Facebook-pixel
    De pixel registreert hoe vaak je reizen, hotels of vluchten worden bekeken of geboekt. Met deze pixel worden ook de producten gedefinieerd, zodat in advertenties de juiste reizen, hotels en vluchten terugkomen voor de juiste gebruikers.
  2. Een geuploade reiscatalogus
    Dit is de lijst met reizen, hotels of vluchten die jij op je site hebt staan. Hier geef je ook specifieke informatie mee zoals afbeeldingen, links en prijzen van deze reizen, hotels of vluchten. 
  3. Een advertentiecampagne
    Wanneer de eerste twee zijn opgezet, maak je de campagne aan. Hierin bepaal je welke gegeven uit je reiscatalogus in advertenties op Facebook, Instagram, Messenger en het Audience Netwerk worden getoond.

Hoe werkt RED als Facebook Advertising bureau?

Door onze 13 jaar lange ervaring als bureau zijnde weten we dat iedere ondernemer in de reis-en recreatiebranche een andere behoefte heeft. Hierbij kijken we niet alleen naar de huidige situatie, maar ook naar de toekomst.

We starten altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te achterhalen waar je precies behoefte aan hebt. Wat kun je je hierbij voorstellen?

  • Inventariseren van jouw behoefte & doelstellingen
  • Analyseren van de website inclusief landingspagina’s en doelgroep
  • Samen inventariseren wat nodig is voor Facebook Travel Ads
  • Bepalen van strategie en de communicatie
  • Opzet van de pixel, reiscatalogus en de advertentiecampagne
  • Evaluatie van resultaten
  • Optimaliseren van campagnes

Plan een kennismaking in!

  • Nauwkeurige doelgroep targeting
  • Effectief retargeten
  • Alles is meetbaar