Benader de Duitse markt

Veel gestelde vragen over de Duitse markt

  • Wat zijn de verschillen tussen Duitsers en Nederlanders?
  • Wat vinden Duitsers belangrijk?
  • Waarom boeken er geen Duitsers via mijn website?
  • Hoe zet ik een Duitse website op?
  • Hoe bereik ik meer Duitsers?

Waarom zou je je richten op de Duitse markt?

  • Duitsland heeft 82 miljoen inwoners. Alleen in de regio’s direct aan de grens wonen al meer mensen dan in heel Nederland. Dat is een mooie doelgroep om je omzet mee te verhogen. 
  • De Nederlandse kust is voor de meeste Duitsers dichterbij, dan de Duitse stranden in het noorden. 
  • De schoolvakantieperiodes in Duitsland zijn op veel plekken anders dan die in Nederland. Door hierop in te spelen kun je je hoogseizoen uitbreiden.

Wat is er anders aan de Duitse markt?

Duitsers en Nederlanders lijken heel erg op elkaar. Maar als je actief bent op de Duitse markt merk je snel dat Duitsers anders benaderd willen worden dan de gemiddelde Nederlander. Duitsers zijn over het algemeen gevoeliger voor het uiterlijk van je website, de content, de vertaling en of je geloofwaardig overkomt. Bovendien zijn ze vaak geïnteresseerd in andere activiteiten in de omgeving en Duitsers willen graag dat vakantiegevoel beleven. Want ook al lijken ze op Nederlanders; het is geen vakantie in eigen land. Daarnaast moet jouw Duitse website een Impressum bevatten, dit is een jurische pagina die niet verplicht is op een Nederlandse website. 

Benodigde elementen

  • Een goede Duitse website
  • Juiste vertalingen
  • Juridische pagina’s
  • Duitse social pagina’s

Stappenplan | Hoe begin ik op de Duitse markt?

Stap 1: Bepaal jouw doelstelling

Stap 2: Bepaal welke regio’s in Duitsland het meest interessant zijn, stel je doelgroep en segmentatie vast 

Stap 3: Leg de strategie vast 

Stap 4: Bedenk hoe je de Duitser wilt bereiken en welke kanalen daarbij passen

Stap 5: Creëer een goede Duitse website

Stap 6: Bouw je campagnes

Hoe werkt RED als Duitse specialist?

Wij kijken samen naar de USP’s van jouw bedrijf die aantrekkelijk zijn voor Duitsers. Dit kunnen heel andere punten zijn dan de USP’s die Nederlanders triggeren. Onze Duitse specialisten gaan samen met jou aan de slag om de doelgroep, zoekwoorden en USP’s uit te werken. Hierna wordt een strategie vastgelegd en bepaald hoe de Duitse gast het best benaderd kan worden. 

Is er nog geen Duitse website? Of is deze een update toe? Wij helpen je met de vertaling en doen een content check. 

Onze Duitse specialisten hebben een achtergrond in de Travel & Leisure branche en weten de spreekwoordelijke juiste snaar te raken. Zo krijgt je website een professionele uitstraling en content met de juiste termen uit de toerisme branche. 

Vanessa
Hi! Ik ben Vanessa, een van de Duitse natives bij RED en specialist voor de Duitse markt bij RED Online Marketing. Ik leer je graag alles over de Duitse markt en hoe je die het beste kan benaderen. Neem contact op