Conversie Optimalisatie

Wat is conversie optimalisatie en beheer?

Meer boekingen halen uit hetzelfde aantal website bezoekers. Met conversie optimalisatie, ook wel CRO, ben je bezig met het optimaliseren van je website. Hiermee zorg je ervoor dat een websitebezoeker ook daadwerkelijk een boeking maakt, inschrijft voor een nieuwsbrief of een andere actie uitvoert die van meerwaarde is voor jouw organisatie. Haal het maximale uit jouw website bezoekers.

Conversie Optimalisatie

Waarom aan de slag gaan met conversie optimalisatie?

En zeg nou zelf, dat wil iedereen toch? 😉

Jaimy staat voor je klaar!

Stappenplan | Hoe begin je met CRO?

Stap 1 | Wat is de huidige situatie binnen de organisatie?
Vragen zullen hierin beantwoord worden als: Is er iemand verantwoordelijk voor conversie optimalisatie binnen de organisatie? Staan de doelen goed ingesteld binnen Google Analytics? Wat is de achtergrond van de organisatie? Missie en visie? Wat zijn de doelen voor de aankomende tijd? Wat zijn de focuspunten voor de aankomende tijd? Wie zijn je concurrenten en wat doen zij anders/beter?
Stap 2 | Data verzamelen
Hierin kijken we naar de volgende onderdelen: Apparaat verschillen (mobiel, desktop, tablet), nieuw- en terugkerend bezoek, kanalen, conversiepercentage, uitstap en bouncepercentage, sessieduur en tijd op een pagina, verschillen in gedrag bij verschillende segmenten, wat kunnen we van de gebruikersonderzoeken (surveys, polls etc.) leren? Op welke pagina’s kunnen we a/b testen uitvoeren? (impact analyse) A/B test analyse + plan maken.
Stap 3 | Wat gaan we testen / doorvoeren op de website?
Prioriteiten lijst maken. Wat kunnen we meteen doorvoeren en wat gaan we testen? Waar hebben we de websitebouwer voor nodig? Psychologie toepassen op a/b testen. Optimalisatie strategie bepalen. Hypotheses stellen en testen uitwerken. A/B testen opzetten en starten. Met websitebouwer ‘no brainers’ verbeterpunten direct doorvoeren.
Stap 4 | Doorlooptijd testen en verbeterpunten
Monitoren website + monitoren a/b test resultaten. Zijn er opvallend resultaten te zien?
Stap 5 | Rapporteren en learnings delen met het team
Wat kunnen we zien na het doorvoeren van de verbeterpunten op de website? A/b test analyse maken in Google Analytics. Is de a/b test succesvol of niet? Wat kunnen we leren van de a/b test en de verbeterpunten op de website? Nauwkeurig noteren van wat er doorgevoerd is op de website en wat er getest is, zodat dit altijd terug gevonden kan worden. Welke learnings zijn opvallend en kunnen we met het team delen? Rapportage delen.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Na het aanvragen van een product nemen we altijd eerst contact met je op om kennis te maken en om de wensen en behoeften te bespreken. Onderstaand een aantal voorbeelden van producten.

Data onderzoek

Vinger op de zere plek leggen en hypotheses & actiepunten formuleren ter optimalisatie

Gratis CRO scan​

Uit deze gratis CRO scan krijg je 5 quick wins die je direct kunt toepassen op je website. Maak kennis met wat CRO voor je website kan betekenen. 

Expert CRO scan

De pijnpunten van de website met actiepunten hoe we deze kunnen oplossen

Gedragsanalyse scan met Hotjar met hands-on verbeterpunten

Waar klikken websitebezoekers wel/niet op en tot waar scrollen ze op de pagina? Worden de belangrijkste elementen die we willen uitlichten wel gezien?

A/B testen opzetten en analyseren

Vanuit de data een probleem geconstateerd en wil je een eventuele oplossing testen of dit voor betere resultaten zorgt? Meten = weten.

Personalisatietool

 Inzetten van een personalisatie tool passend bij jouw organisatie. Denk hierbij aan ShoppingMinds, WiQhit, Datatrics etc.

Segmentatie

Hoe spreek ik zo goed mogelijk op mijn website mijn doelgroep aan (copywriting + afbeeldingen)

Veelgestelde vragen over CRO

CRO staat voor “Conversion Rate Optimization” en verwijst naar het proces van het verbeteren van de prestaties van een website, app of ander online platform om het aantal gewenste acties (zoals aankopen, inschrijvingen of downloads) te verhogen. Het omvat het analyseren van gebruikersgedrag, het testen van verschillende elementen en het optimaliseren van de gebruikerservaring om de conversieratio te verhogen.

Een CRO-specialist analyseert en optimaliseert websites en online platforms om de conversiepercentages te verhogen door gebruikersonderzoek, data analyses, A/B-tests en verbeteringen aan de gebruikerservaring toe te passen.

CRO staat voor Conversion Rate Optimization.

Je marketing naar een next level brengen?

We helpen je graag verder met online marketing. Benieuwd naar de mogelijkheden?

Cases

Strandplevier

210% meer omzet door continue optimalisatie van de website

Hoe kan er zo effectief mogelijk online marketing ingezet worden wat resulteert in groei in boekingen en omzet? Dit is waar wij met de klant Strandplevier Suites naar gekeken hebben. Strandplevier had de wens om slimmer om te gaan met de marktvraag en zo meer omzet met hetzelfde aantal website bezoekers te behalen.

Case bekijken

Red is een online marketing bureau dat zich volledig richt op de reis- en recreatie wereld in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Zo zijn we sinds 2015 ANVR Branchepartner en vanaf 2020 hebben we ons aangesloten bij de HISWA-RECRON Business Club als Top Supplier. We werken o.a. voor OTA’s, reisbureaus, dagattracties, vakantieparken, bestemmingen, campings en hotels.

Red is een online marketing bureau dat zich volledig richt op de reis- en recreatie wereld in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Zo zijn we sinds 2015 ANVR Branchepartner en vanaf 2020 hebben we ons aangesloten bij de HISWA-RECRON Business Club als Top Supplier. We werken o.a. voor OTA’s, reisbureaus, dagattracties, vakantieparken, bestemmingen, campings en hotels.

Download onze social media whitepaper

✔️ Social media trends
✔️ Social media tips
✔️ Customer journey           

en meer..     

Social media

Je ontvangt de whitepaper direct in je mailbox!