Wat is conversie optimalisatie en beheer?
Meer boekingen halen uit hetzelfde aantal website bezoekers. Met conversie optimalisatie, ook wel CRO, ben je bezig met het optimaliseren van je website. Hiermee zorg je ervoor dat een websitebezoeker ook daadwerkelijk een boeking maakt, inschrijft voor een nieuwsbrief of een andere actie uitvoert die van meerwaarde is voor jouw organisatie. Haal het maximale uit jouw website bezoekers.
Waarom aan de slag gaan met conversie optimalisatie?
- Omzet verhogen met je huidige aantal websitebezoekers
- Krijg meer klanten naar het boekingsproces die later wat boeken
- Je wilt dat website bezoekers een betere ervaring met jou hebben
- Hogere omzetwaarde per websitebezoeker
En zeg nou zelf, dat wil iedereen toch? 😉
Jaimy staat voor je klaar!
Stappenplan | Hoe begin je met CRO?
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Na het aanvragen van een product nemen we altijd eerst contact met je op om kennis te maken en om de wensen en behoeften te bespreken. Onderstaand een aantal voorbeelden van producten.
Data onderzoek
Vinger op de zere plek leggen en hypotheses & actiepunten formuleren ter optimalisatie
Gratis CRO scan
Uit deze gratis CRO scan krijg je 5 quick wins die je direct kunt toepassen op je website. Maak kennis met wat CRO voor je website kan betekenen.
Expert CRO scan
De pijnpunten van de website met actiepunten hoe we deze kunnen oplossen
Gedragsanalyse scan met Hotjar met hands-on verbeterpunten
Waar klikken websitebezoekers wel/niet op en tot waar scrollen ze op de pagina? Worden de belangrijkste elementen die we willen uitlichten wel gezien?
A/B testen opzetten en analyseren
Vanuit de data een probleem geconstateerd en wil je een eventuele oplossing testen of dit voor betere resultaten zorgt? Meten = weten.
Personalisatietool
Inzetten van een personalisatie tool passend bij jouw organisatie. Denk hierbij aan ShoppingMinds, WiQhit, Datatrics etc.
Segmentatie
Hoe spreek ik zo goed mogelijk op mijn website mijn doelgroep aan (copywriting + afbeeldingen)
Veelgestelde vragen over CRO
CRO staat voor “Conversion Rate Optimization” en verwijst naar het proces van het verbeteren van de prestaties van een website, app of ander online platform om het aantal gewenste acties (zoals aankopen, inschrijvingen of downloads) te verhogen. Het omvat het analyseren van gebruikersgedrag, het testen van verschillende elementen en het optimaliseren van de gebruikerservaring om de conversieratio te verhogen.
Een CRO-specialist analyseert en optimaliseert websites en online platforms om de conversiepercentages te verhogen door gebruikersonderzoek, data analyses, A/B-tests en verbeteringen aan de gebruikerservaring toe te passen.
CRO staat voor Conversion Rate Optimization.