Meer omzet behalen door CRO?

Meest gestelde CRO vragen van klanten

  • Hoe laat ik mijn bezoekers converteren?
  • Hoe verhoog ik de omzetwaarde per klant?
  • Hoe maak ik mijn website aantrekkelijker?
  • Hoe krijg ik zoveel mogelijk klanten naar het boekingsproces?

Maar waarom zou je CRO eigenlijk als ondernemer inzetten?

  • Je verhoogt je omzet
  • Je krijg meer klanten naar het winkelmandje die later converteren
  • De gebruikerservaring van je websitebezoekers verbetert
  • Je krijgt een hogere omzetwaarde per bezoeker 

Wat is Conversie Optimalisatie nou precies?

Maak van elke websitebezoeker een boeker. Met conversie optimalisatie, ook wel CRO, ben je bezig met het optimaliseren van je website waardoor de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat een individuele gebruiker van je website converteert. Dit kan een boeking zijn, maar ook een inschrijving voor een nieuwsbrief of een andere actie uitvoert die van meerwaarde is voor jouw organisatie. Haal het maximale uit jouw website bezoekers.

Elementen voor CRO

  • 5 seconden test
  • Mobiele gebruiksvriendelijkheid
  • Snelheid van de website
  • Sociale bewijskracht
  • Autoriteit
  • Vindbaarheid in de Google Zoekresultaten
  • ‘Over ons’ pagina
  • Design

Stappenplan | Hoe begin ik met Conversie Optimalisatie?

Waar begin je als je je website wilt optimaliseren voor conversies? Door te kijken vanuit verschillende invalshoeken kan de website zo geoptimaliseerd worden dat uiteindelijk je conversieratio omhoog gaat. Maar hoe doe ik dat dan? De onderstaande 3 stappen zijn de basis voor CRO.

  1. Waar sta ik voor als organisatie?
    Maak je momenteel duidelijk kenbaar waar je organisatie voor staat? Benoem jij je unique selling points op je website, zodat bezoekers overtuigd raken waarom ze bij jou moeten boeken? Zo kun je op je website bijvoorbeeld benoemen dat je al 13 jaar online marketing specialist bent, dat klanten je beoordelen met een 8,7, of dat je de kleinste camping van Nederland bent.
  2. Ga op zoek naar de knelpunten op je website.
    Dit kun je doen door middel van Analyse Tools zoals Google Analytics, Hotjar, Google Optimize etc. 
  3. Weet je waar de knelpunten van je website liggen, dan kun je hier door middel van website optimalisatie op inspelen.
    Vaak is hier ook de webbouwer voor nodig. Wat zijn de quick wins voor de website? Er zal een plan voor korte en lange termijn opgesteld moeten worden met de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden om uiteindelijk het conversieratio te verhogen. 

    Het is niet zo dat als je eenmaal alle geplande websiteverbeteringen hebt doorgevoerd dat het dan klaar is. CRO is een continue proces van analyseren – doorvoeren – testen – optimaliseren. 

    Hoe werkt RED als CRO bureau?

    Door onze 13 jaar lange ervaring als bureau zijnde weten we dat iedere ondernemer in de reis-en recreatiebranche een andere behoefte heeft. Hierbij kijken we niet alleen naar de huidige situatie, maar ook naar de toekomst.

    We starten altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te achterhalen waar je precies behoefte aan hebt. Wat kun je je hierbij voorstellen?

    • Een gratis CRO quickscan, hierbij doorlopen we de website en noteren 5 verbeterpunten.
    • Een uitgebreide CRO scan, hierbij gaan wij meer de diepte in en maken we een complete analyse van verbeterpunten en uitleg hoe deze het beste opgepakt kunnen worden. 
    • CRO training om de basis te leren en vervolgens zelf aan de slag te kunnen gaan
    Jaimy
    Hi! Ik ben Jaimy, conversie optimalisatie specialist bij RED Online Marketing. Ik help je graag verder met het optimaliseren van je website, om hier het beste uit te halen. Neem contact op