Wat is social advertising?
Social Advertising biedt veel inzichten in wat jouw doelgroep allemaal bezighoudt en wat hun interesses zijn. Hiermee kunnen advertenties vertoond worden aan specifieke doelgroepen. Specifieker dan bijvoorbeeld via Google Ads.
”Heb je een vakantiepark met restaurant, maar krijg je het pannenkoekenrestaurant dat gericht is op families niet vol? Een van de mogelijkheden is om demografische gegevens en locatie gegevens met interesse te targeten. Zo kun je families, die binnen 20 kilometer wonen en als interesse pannenkoeken hebben bereiken.“
Waarom zet je social ads in?
- Vergroten van je naamsbekendheid, traffic of conversies
- Goede mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken
- Veel focus op beeld & video - zo kun je travel & leisure goed in beeld brengen
- Hoge mate van betrokkenheid en interactie, direct en 1-op-1, mogelijk
Een ander voordeel van adverteren op Social Media is dat jouw doelgroep vaak reacties achter kan laten. Andere platformen zoals Google Ads of Microsoft Advertising kennen deze mogelijkheid niet. Zo vergaar je zeer relevante en waardevolle informatie van je doelgroep over de advertentiecampagne. Dit maakt het adverteren via Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Twitter, Snapchat of Pinterest zeer interessant en interactief.
Social media naar een hoger niveau tillen?
Ons team staat voor je klaar!
Stappenplan | Zo werken wij
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Na het aanvragen van een product nemen we altijd eerst contact met je op om kennis te maken en om de wensen en behoeften te bespreken. Onderstaand een aantal voorbeelden van producten.
Strategie
Vind je Social Ads interessant maar weet je niet zo goed of dit iets voor jouw bedrijf is? Of welke kanalen voor jou geschikt zijn? Wij geven je graag antwoord op de vraag en wellicht het een rol spelen in jouw advertising mix.
Gratis Meta ads scan
Bij de gratis META Ads scan wordt de accountstructuur, doelgroepen, beeldmateriaal, plaatsingen en huidige campagnes onder de loop genomen.
Analyse van bestaande Social Ads campagnes
Soms heb je al Social Advertising, wij kijken graag met je mee om aan te geven wat er beter kan. Van META (Facebook) tot LinkedIn of TikTok, wij kijken graag mee. Groots aanpakken? Laat ons een audit uitvoeren!
Opzetten van Advertising Account(s)
Dit werkt voor alle social media anders maar is van belang. Je hebt te maken met Business Managers, pixels en meer. Hulp bij nodig? Wij pakken het voor je op.
Campagnecreatie
Klaar voor de start: af! Adverteren en richting de gestelde doelen toewerken!
Veelgestelde vragen over Social advertising
De kosten voor adverteren op Instagram of Facebook variëren sterk en zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals de concurrenties, doelen, doelgroepen en het advertentiebudget.
Je kunt adverteren op Instagram en Facebook door een professioneel account te maken (een business account) doormiddel van dit account kun je advertenties plaatsen.
Op Facebook heb je een bereik gemakkelijk je doelgroep. In 2023 zijn er 14,3 miljoen social media gebruikers in Nederland, een groot deel hiervan zit op Facebook en Instagram.