By: Corné Aan: 14-06-2017 In: Al onze artikelen over online marketing Comments: 0

De toekomst van marketing verandert snel de laatste jaren. Tijdens Google Marketing Next 2017  spraken meerdere vooruitstrevende personen over hoe zij de toekomst van marketing inzien. In dit artikel kom je te weten welke 4 onderwerpen je niet mag vergeten aankomende jaren!

toekomst marketing - google marketing next 2017

De toekomst van marketing

Waar leidt marketing naartoe in de toekomst? Dat is de vraag die meerdere vooruitstrevende marketeers uit verschillende branches in de wereld zich stelden. De verwachtingen van consumenten zijn hoger dan ooit. Dit terwijl er soms wel honderden touchpoints zijn binnen een customer journey, voordat men een reis of verblijf boekt. Hoe zal dit in de toekomst eruit zien?

Google maakte op dat er 4 inzichten zijn om je toekomstige marketing op te bouwen.

1. In de toekomst komen consumenten anders aan hun antwoorden

Smartphones en tablets hebben de manieren van communiceren de laatste tijd veranderd. Denk aan WhatsApp, Facebook Messenger etc. Voice Search zal dit opnieuw op z’n kop zetten. Gebruikers zullen niet meer types op hun apparaten, maar spreken tegen hun apparaten. 

 

future-of-marketing-mobile-micro-moments-01-01 2

2. Een perfecte mobiele omgeving is vereist!

Wanneer je in de toekomst niet mee komt qua beleving op mobiele apparaten, dan zul je de concurrentiestrijd verliezen. Je moet je als marketeer bedenken dat een beleving op mobiele apparaten anders is. Snelheid is de sleutel! Het maakt niet uit hoe je website eruit ziet. Als deze er lang over doet om te laden, dan laat de consument je links liggen.

toekomst marketing snelheid mobiel

3. Marketing online en offline groeit naar elkaar toe

Een customer journey bevindt zich niet alleen online. Je bezoekt nog wel eens een winkel, reisbureau of een camping. De beleving vindt tenslotte ook offline plaats…

Om in de toekomst écht goed te kunnen begrijpen hoe deze journey in elkaar zit, moet ook offline gemeten worden. Google werkt al langer aan de implementatie van Store Visits. Facebook maakt het al mogelijk!

4. De verwachting: op maat gemaakte marketing

Vandaag de dag willen consumenten ook nog advertenties zien. Dat verandert niet. Wat verandert wel? Dat de consument het liefst een super relevantie advertentie ziet, speciaal voor hem of haar gemaakt. 

Misschien is dat overdreven, maar de juiste boodschap op het juiste moment is cruciaal in jouw marketing campagnes. O.a. via Google AdWords kan dit steeds beter en intelligenter door data te combineren, te analyseren en hierop de machine je campagne te laten optimaliseren. Ook de toevoeging van nieuwe type doelgroepen zoals Similar Audiences voor Search helpt hieraan bij!

Sparren over jouw marketing in de toekomst?

Met ons team zijn we dagelijks bezig resultaten en campagnes van onze klanten te verbeteren. Wil je meer weten hoe jouw marketing in de toekomst verbeterd kan worden? Neem dan eens vrijblijvend contact op.

Volledig artikel: https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/micro-moments/future-of-marketing-mobile-micro-moments/

eye_icon  123 branchegenoten lazen dit eerder

Auteur

Corné den Braber
Online Marketeer

Meer over Corné
Contact

Altijd ons laatste nieuws?

Stel je vraag

Je naam

Je e-mail

Waarmee kunnen we je helpen?