Tips voor goede posts op Google Mijn Bedrijf

In deze blog geven we je tips voor het schrijven van goede posts op Google Mijn Bedrijf. De mogelijkheid tot het aanmaken van posts op Google Mijn Bedrijf is er al jaren. Toch zie je dat weinig bedrijven hier gebruikt van maken. Zonde, want het is een mooie kans om op te vallen in de zoekresultaten en je product of dienst te promoten.

Kies een onderwerp dat direct aanspreekt

De meest gestelde vraag over dit onderwerp is: ‘waar moet ik dan over schrijven?’. We geven hieronder een aantal voorbeelden. Het belangrijkste is dat het onderwerp direct de doelgroep aanspreekt.

  • Evenement
    Organiseer je een evenement of ben je als bedrijf aanwezig op een evenement? Kondig dit dan aan in een post.
  • Kortingsactie
    Als je een mooie kortingsactie hebt, bijvoorbeeld een vroegboekactie, dan is een Google Mijn Bedrijf post een mooie plek om dit te promoten.
  • Bedrijfsontwikkelingen
    Leuke nieuwtjes over je bedrijf spreken ook vaak aan. Denk hierbij aan een nieuwe bestemming die je gaat bedienen of een nieuw menu in het restaurant.
  • Blogs
    Geef een korte preview van een nieuwe blog die je hebt geschreven. Je kunt vervolgens ook doorlinken naar deze blog.
  • Video’s
    Heb je een nieuwe video geplaatst op Youtube die interessant is voor je doelgroep? Maak er een post over en link door naar de video.
  • Vacatures
    Als je opzoek bent naar nieuwe medewerkers dan is Google mijn Bedrijf ook een mooie plek om de vacature in een post onder de aandacht te brengen.
  • Winacties
    Heb je een winactie lopen? Dan kan je deze promoten in Google Mijn Bedrijf.

Kan je helemaal geen inspiratie vinden? In de sectie ‘Home’ van het dashboard kan je zien wat soortgelijke bedrijven recentelijk hebben geplaatst.


Voorbeeld van een post over een evenement

Kort maar krachtig

De posts in Google mijn Bedrijf worden getoond in een klein vlak. Daarom is het van belang dat je boodschap kort, maar krachtig is. Posts kunnen 1500 tekens bevatten, maar er wordt aangeraden de posts tussen de 150 en 350 tekens lang te maken. Zo zorg je ervoor dat mensen het snel kunnen lezen.

Posts blijven een week live staan in Google Mijn Bedrijf. Het is een goed idee om een contentkalender op te stellen zodat je regelmatig iets nieuws posts. Als je een evenement post dat blijf deze live staan tot het evenement is afgelopen.

Wees je bewust van je doelgroep

Wees je ervan bewust dat je post alleen wordt getoond aan mensen die op je bedrijfsnaam zoeken. Deze mensen zijn al met jouw bedrijf bekend. Je hoeft ze dus niet kennis te laten maken met je merk, maar je moet ze lokken met leuke aanbiedingen of nieuws.

Het gebruik van zoekwoorden is in Google Mijn Bedrijf posts ook belangrijk. Niet omdat je hierdoor hoger komt in de zoekresultaten, maar om te zorgen voor herkenning bij de doelgroep. Als mensen woorden zien in jouw post die ze ook gebruiken om te zoeken naar jouw product, dan is de kans dat ze doorklikken naar je website groter.

Zet de belangrijkste boodschap vooraan in je post. Omdat mensen maar een klein bericht zien in de zoekresultaten wil je dat direct duidelijk is waar het over gaat. Voeg ook een duidelijke call-to-action toe. Hierdoor is de kans groter dat mensen doorklikken. Denk hierbij aan woorden zoals ‘boek nu’, ‘lees hier meer’ of ‘bekijk de aanbieding’.

Optimaliseer je Google Mijn Bedrijf pagina

Wil je meer weten over Google Mijn Bedrijf? Lees hier meer over ons Google Mijn Bedrijf product en wellicht kunnen wij je verder helpen.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Jessica Balt

Geschreven door:

Jessica Balt

Tips, tricks, trends en ontwikkelingen in onze laatste blogs

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op

RED nieuws ontvangen?

0
Inschrijvingen

Ondernemers, managers & marketeers in travel & leisure die maandelijks wél al het RED nieuws ontvangen