The future is Mocial (Travel2010)

The future is Mocial (Travel2010)

Roy Platje bracht verslag uit vanaf Travel2010, overige artikelen:

travel2010 the future is mocial

Jeroen van Velzen tijdens Travel2010

Volgens Jeroen van Velzen wordt mocial de trend aankomende jaren. Mocial = mobile x social. 35% van de Europeanen heeft op dit moment namelijk een smartphone, maar in 2014 wordt verwacht dat 94% van de nieuw verkochte telefoons een smartphone is. Binnen enkele jaren heeft dus iedereen de mogelijkheid om overal online te gaan, waarbij ook informatie wordt gewenst.

Voor de komende generaties zullen de smartphone en tablet het uitgangspunt zijn, het basis apparaat waarmee ze online gaan, de thuis PC of laptop zal het secondaire device zijn. Een mobiel apparaat wordt als enorm persoonlijk gezien, een mobiel zomaar uitlenen aan een vreemde doet niemand. Wil je klanten benaderen via hun mobiele device dan zul je zorgvuldig te werk moeten gaan.

Key Succes Factors voor een Mocial strategie

  • Praktisch – stoor mensen niet met met een loos “goede reis” bericht, maar geef meerwaarde mee;
  • Persoonlijk – pas de informatie die je geeft aan op dat wat je weet van deze persoon;
  • Ontstress – Voor reizigers is de reis een stress factor, kijk hoe je dit kunt verminderen.

Nog een andere mooie quote van Jeroen, “Zoeken naar reizen is besparen, reizen is spenderen”, mobiele toepassingen die op het laatste moment upgrades aan kunnen bieden zullen mobiel een succes gaan worden. Kijk naar de Booking.com  en KLM applicaties die hier goed op inspelen. De boeking is al binnen, en het mobiel upsellen zorgt voor de extra’s.

Lees het hele artikel op Travelnext

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Corné

Geschreven door:

Corné

Gerelateerde berichten