Column: Gebruik het C-woord

Heb jij de laatste column van Roy al gelezen in TravMagazine 25? Bekijk TravMagazine 25 hier, of lees verder hieronder.

Column: Gebruik het C-woord

De laatste week van maart maakten we met het MT een keuze. De week ervoor had zo ongeveer iedere klant aangegeven om te willen stoppen met de campagnes. Wat gingen wij doen? In winterslaap? We maakte de keuze om extreem veel te gaan communiceren, de markt had onze kennis nodig vonden we.

Want er waren wel veel vragen in de markt. Hoe gaan we om met het virus in onze communicatie, moeten we het C-woord wel noemen op de site? En wat moet ik doen met de enorme berg werk die op ons af komt.

Wij startte Comeback Marketing om daarop zoveel mogelijk informatie te delen die interessant kon zijn. En we begonnen webinars en round tables. De aanwezigen waardeerden dit enorm. Het gaf richting en steun.

Nu veel van onze attractiepark klanten weer open gaan zie je ook die twijfel weer bij klanten. Gaan we communiceren over alle beperkende maatregelen, zeggen we niks of laten we zien wat wel kan. Zo langzamerhand kunnen we zeggen dat de bedrijven die goed uitleggen wat de veranderingen in houden, wat er allemaal kan, en hoe je van een goed dagje uit kunt genieten, die bedrijven krijgen een stuk meer vertrouwen.

Deze week zag ik geweldige filmpjes live komen van onze klant Ilios Reizen. Zij gingen 2 nachten naar Portugal en brachten de reis in beeld. Hoe gaat het nu bij de incheck, wat is er ter plaatse. Die beelden stellen de onzekere consument gerust. Dus gebruik het C-woord, communiceer!

gebruik het c-woord column travmagazine 25 19 juni 2020