Jij laat meer omzet liggen! Ontdek calltracking.

Voor zo goed als al onze klanten houden we conversies bij. Marketinginspanningen moeten immers veelal leiden tot resultaat. De conversiemeting is vaak gebaseerd op:

  • Omzet
  • Boekingen
  • Offerteaanvragen
  • Andere waardevolle gebeurtenissen die online plaatsvinden

Echter vindt een ander en vaak groot gedeelte niet online plaats maar offline, via de telefoon. Dit wordt vaak vergeten terwijl het van enorme waarde is. Heb jij telefonische conversie? Lees dan verder en kom er achter hoe wij dit met AdCalls oplossen.

Conversiemeting, maar niet volledig

Online marketeers kennen het allemaal, de heilige graal Google Analytics wordt gebruikt om de conversie bloot te leggen en dit wordt gebruikt als basis voor de marketingcampagnes. COS, ROI, CPA, je berekent het allemaal door de advertentiegelden tegenover de conversie te zetten. Voor losse kanalen worden daarnaast nog andere tools gebruikt. Denk aan Google Ads conversion tracking voor Google Ads, de Bing UET tag voor Bing Ads en de Facebook Pixel voor Facebook ads. Zij stellen je in staat om de waarde van iedere click en vertoning in te kunnen schatten. Maar wat als de gebruiker de boeking of andere conversie niet online uitvoert maar via de telefoon? Juist, dan wordt dit nergens aan toegeschreven.

We leggen het uit aan de hand van 2 voorbeelden.

Voorbeeld 1
Pieter zoekt op vakantiehuisje Zeeland en komt op de website terecht via een search advertentie op Google. 2 dagen later ziet hij een video-advertentie op Facebook, die hij helemaal afkijkt. Hij bespreekt thuis met zijn vrouw dat hij een vakantie op het park wel ziet zitten en doet vervolgens de dag erna de boeking nadat hij de website direct bezocht. De attributie is als volgt:

Google: de Google ads conversion tag wijst conversie toe aan de advertentie waarop gedrukt werd nadat Pieter zocht op “vakantiehuisje Zeeland”

Facebook: de Facebookpixel wijst een view-through conversie toe nav de view die plaatsvindt voordat de boeking gedaan wordt

Google Analytics: wijst conversie toe aan het kanaal “direct” omdat de laatste stap direct verkeer was

Voorbeeld 2
Ramona zoekt op rondreis Amerika en komt op de website terecht via een search advertentie via Google. 2 dagen later ziet zij een advertentie op Facebook en drukt er op. Ze bekijkt wat reizen en ziet het wel zitten om een trip langs de westkust te doen. Ze bespreekt het met drie vriendinnen en ze besluiten de website te bekijken door de URL direct in te voeren. Het is toch nog wat onduidelijk hoe het nou zit met de prijs. Deze is zeer aantrekkelijk maar zit de vliegreis hier nou in? Ze besluiten te bellen en al snel blijkt dat de prijs inbegrepen is. Ze doen de boeking telefonisch. De attributie is als volgt:

Google: niets

Facebook: niets

Google Analytics: niets

Wanneer je gebruik maakt van AdCalls wordt er waarde toegekend aan de kanalen die een rol speelden voordat de boeking telefonisch werd gemaakt. Je krijgt dan:

Google: de Google ads conversion tag wijst conversie toe aan de advertentie waarop gedrukt werd nadat Ramona zocht op “rondreis Amerika”

Facebook: de Facebookpixel wijst een conversie toe nav de click die plaatsvindt voordat de boeking gedaan wordt

Google Analytics: wijst conversie toe aan het kanaal “direct” omdat de laatste stap direct verkeer was

Stel voor dat je 10 telefonische boekingen binnen haalt per maand en iedere boeking €500,- euro waard is, dan mis je al snel €5.000 in de meting. Dat betekent zomaar dat je zonder AdCalls een campagne uitzet die jou letterlijk geld opleverde en zal opleveren. Dat is zonde en je besteed jouw marketinggeld dan niet optimaal.

Telefonische conversie bijhouden

Zoals je bij de voorbeelden ziet is het van groot belang om telefonische conversie bij te houden. Je mist anders een hoop waarde in je marketingkanalen. Stel jezelf eens de vraag hoeveel telefonische conversies jouw marketingcampagnes opleveren. Waarschijnlijk weet je het niet precies, want je hebt geen idee waar de telefonische conversie vandaan komt. Word je regelmatig gebeld dan is het tijd om dit inzichtelijk te maken. Hier komt AdCalls goed van pas. Wij zijn Official Gold Partner en zijn dus in staat jou verder te helpen. Lees hier meer over ons partnership.

Gebruik maken van AdCalls stelt jou in staat om het zoek- en surfgedrag aan jouw telefonische conversies te koppelen. Je weet dan exact wat het resultaat is van de marketingactiviteiten. Zo kan je het marketingbudget efficiënter inzetten en het totale rendement verhogen. Zie hieronder hoe het werkt.

adcalls

Heb jij telefonische conversie? En wil je weten of AdCalls interessant is voor jou? Neem dan contact met ons op. Ook als je vragen hebt beantwoorden we die graag. Meer informatie over de dienst lees je op de website van AdCalls. Op naar meer conversie!

💡 AdCalls Gold Partner

Wij zijn AdCalls Gold Partner en kunnen je aan de juiste implementatie van AdCalls. Zo bieden we je een goede implementatie hiervoor en een directe lijn met AdCalls. Zo word je helemaal ontzorgd.

  • ☎️ Hoe werkt calltracking:

    Calltracking zorgt er voor dat bezoekers op jouw website een specifiek telefoonnummer te zien krijgen. Als dit unieke nummer dan gedraaid wordt dan kan je dit koppelen aan die gebruiker. Meten is weten!

  • 📞 Wat is het voordeel van calltracking in de reis- en recreatiebranche?

    Door calltracking ben je in staat om zo goed als alle online conversie te meten die je nu mist. Ook stelt het je in staat de marketingbudgetten efficienter in te zetten

  • 💡 Waarom is calltracking in de reis- en recreatiebranche belangrijk?

    Omdat je anders 15-30% van je conversies mist. Deze aantallen verschillen per organisatie en kunnen hoger of lager uitvallen

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Tijmen Pars

Geschreven door:

Tijmen Pars

Tips, tricks, trends en ontwikkelingen in onze laatste blogs

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op

RED nieuws ontvangen?

  • Mis de tips, nieuws & successen niet
  • Minimaal 1x per maand in je inbox
  • Je kunt je altijd weer afmelden
0
Inschrijvingen

Ondernemers, managers & marketeers in travel & leisure die maandelijks wél al het RED nieuws ontvangen