Hoe kun je met Google Hotel Ads voor meer boekingen zorgen?

Heb je wel eens een hotel, camping of accommodatie op Google opgezocht? Dan ben je zeker de resultaten van Google Hotel Ads tegen gekomen. Dit formaat is steeds zichtbaarder wanneer het aankomt op overnachtingen en vakanties. 

Hotel Ads geeft resultaten weer in zowel de zoekmachine als in Google Maps en Google Assistant. Natuurlijk werkt het op alle apparaten. Zo komt het formaat naar boven wanneer een gebruiker bijvoorbeeld hotel + stad invoert. 

Zo komen er bij ons meerdere vragen langs over Google Hotel Ads, waarmee we met dit artikel hopen wat meer duidelijkheid te kunnen geven.

Waarom zou ik Google Hotel Ads inzetten?

Hotel Ads werkt net als search campagnes. Zo ben je zichtbaar op zoekopdrachten, en betaal je alleen wanneer er bij jou op de advertentie geklikt wordt, of gereserveerd wordt (afhankelijk van het betaalmodel, hier komen we later op terug). Volgens een interne studie van Google, is het conversieratio gegarandeerd hoger met Hotel Ads dan dat er op zowel SEO als SEA gehaald kan worden. Ook is het doorklikratio (CTR) tot wel 2 keer zo hoog op mobiele telefoons.

 In vele gevallen waar Hotel Ads tevoorschijn komt, weet de gebruiker al waar die naartoe wenst te gaan. Het verkeer wat dus naar deze advertenties toe komt is dus al van hoge kwaliteit. Op de resultatenpagina staat alle nodige informatie waarmee een prospect direct bij jou zou kunnen boeken.

Ik ben al zichtbaar via partners als booking, waarom zou ik het dan zelf ook inzetten? 

Dat is vaak het geval inderdaad. Partners maken gebruik van jouw feed om op Google Hotel Ads te kunnen adverteren. Zodra er een boeking via een van deze partners binnenkomt, moet je al gauw aan een commissie tussen de 15% en 22% denken.

Dit is natuurlijk zonde als je nagaat, dat wanneer je het zelf via je eigen profiel binnen haalt, je geen commissie hoeft te betalen. Zo is er een mogelijkheid met Google om een no-cure-no-pay in te stellen. Betaal alleen wanneer er een boeking is. In dat geval zit de commissie tussen de 5% en 15%. Daar komen geen extra kosten per klik bij en werk je toch indirect aan je branding. 

Daarnaast verwerf je ook je eigen data! Waar first party cookies steeds belangrijker worden, mogen gebruikers die via andere partijen geboekt hebben, in principe niet in jouw remarketing lijsten komen te staan. 

Zet je zelf Hotel Ads in, dan is de data die je aanmaakt van jou, en kan je tot 540 dagen terug in de tijd om die kerstboekers van vorig jaar nogmaals aan te spreken via je remarketing kanalen. Hierdoor zijn jouw klanten, ook echt jouw klanten, en heeft het email-marketingteam weer leuke campagnes op te zetten voor de aankomende feestdagen!

We zeiden het al, er zijn verschillende modellen beschikbaar bij Google. Zo kan er gekozen worden voor het no-cure-no-pay model. Dit is op commissiebasis, die vooraf ingesteld wordt. Google zorgt voor de nodige zichtbaarheid. Hier komen geen extra kosten bij per klik of weergave. Ook kan je kiezen voor een commissiebasis op basis van conversies. Hier wordt niet gekeken naar de omzet, maar naar het aantal boekingen. 

Lijkt je dit te ingewikkeld en wens je over meer controle van je zichtbaarheid, dan is er de mogelijkheid om een betaalmodel op CPC-basis in te stellen. Denk hieraan aan semi-automatische biedingen (verbeterde CPC), of handmatige biedingen (vaste CPC).

 


Wat kan RED voor mij betekenen?

RED biedt de mogelijkheid om Hotel Ads voor jouw bedrijf te implementeren. Er komen alsnog veel dingen bij kijken, en zo is het niet altijd mogelijk om met een klik op de knop aanwezig te zijn bij Hotel Ads. Ons team heeft de kennis en ervaring om jouw bedrijf ook op de kaart te zetten op Hotel Ads. 

Meer weten? Neem dan contact met ons op of kijk op de RED Online Marketing Google Hotel Ads pagina.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
René Bos

Geschreven door:

René Bos

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op

RED nieuws ontvangen?

0
Inschrijvingen

Ondernemers, managers & marketeers in travel & leisure die maandelijks wél al het RED nieuws ontvangen