Hoe haal je alles uit deze zomer?

De zomer staat weer voor de deur! Die heerlijke tijd van het jaar met mooi weer, lange avonden en veel vrije tijd. Een tijd van genieten, maar vooral ook nieuwe (online marketing) uitdagingen voor de reis- en recreatiewereld… 

Denk aan het verkopen van die allerlaatste tickets of het vol krijgen van de accommodaties achter in het seizoen. Het is een zomer als nooit tevoren, dus hoe gaan we hier als bedrijf mee om en wat kan online marketing hierin betekenen?

Lees in dit artikel meer over hands-on tips voor een succesvolle zomer. 

online identeit landgoed ruwinkel

Vakanties in eigen land

De vraag vanuit de markt voor een vakantie in eigen land is al lange tijd hoog. De uitdaging voor vakantieparken, campings en hotels is dan ook dat ze zo goed als vol zitten. Dus waar valt nog potentie te behalen? 

Maak bijvoorbeeld de switch naar last minutes en de nazomer. Zet e-mail en jouw eigen social kanalen in om deze specifieke aankomst periodes te pushen onder de doelgroep. Verleid ze om juist in die periode naar jou toe te komen en zet eventueel een korting in. Gebruik de juiste Facebook Travel Ads campagnes voor je specifieke communicatie.

TIPS:

  • Benut je e-mail database
  • Zet social media in en vertel over de laatste plekjes
  • Gebruik Facebook Ads carousel advertenties voor specifieke aankomstdagen
vakantiegedrag nederlanders

Verre reizen laten nog even op zich wachten, maar travel binnen Europa komt weer op gang en staat aan het begin van een last minute seizoen. Ondanks de vele onzekerheden zien we de vraag toenemen en durft men weer in het buitenland op vakantie. Maar welke bestemmingen zijn dan interessant? 

Kijk eens naar de best presterende bestemmingen en begin daarvoor te adverteren. Zo kun je op een laagdrempelige manier testen wat wel en niet werkt. Lees ook dit artikel van mijn collega Corné op Comebackmarketing.nl.

Voor travel buiten Europa is de oriëntatiefase hoog, maar zien we nog niet veel boekingen. Focus hier op het verzamelen van leads, zodat je deze klanten later nog eens kan benaderen wanneer de vraag toeneemt. Werk nu aan je e-mailmarketing automation, daar pluk je straks de vruchten van.

TIPS:

  • Start met je best presterende bestemmingen
  • Zet in op leads voor travel buiten Europa
  • Werk aan je e-mailmarketing automation campagnes
Attractiepark

Dagattracties en dagjes uit

Dagattracties als attractieparken en dierentuinen kunnen weer meer en meer capaciteit draaien. Dit biedt veel kansen aangezien de kinderen weer vrij zijn van school en het grootste gedeelte hiervan in Nederland zal verblijven. Maar hoe krijg je ze dan naar jouw park?

Bereik is hierbij erg belangrijk! Laat via social kanalen jouw boodschap aan zoveel mogelijk mensen zien en focus hierbij op wat weer mogelijk is. Leg dus niet teveel nadruk op Corona, maar vertel juist wat allemaal weer kan en wat jouw park zo leuk maakt. Bijvoorbeeld een unieke ervaring zonder wachtrijen.

TIPS:

  • Start met zoveel mogelijk mensen bereiken
  • Zet in op sociale media: spread the word!
  • Boodschap niet op corona, maar vertel wat jouw park of locatie zo leuk maakt!
online marketing zomer

Bestemmingen

Voor bestemmingen bestaat het gevaar dat het misschien te druk wordt deze zomer. Dit schaad je bestemming. Hoe ga je hier mee om met jouw marketing?

Allereerst is een goede informatievoorziening erg belangrijk, maar probeer ook hier te focussen op de nazomer en de schouderseizoenen. Communiceer via e-mail en social over wat er dan te doen is en wat juist die periode zo leuk maakt. Gebruik slimme regio-gebonden advertentieoplossingen om je boodschap te verkondigen.

TIPS:

  • Goede informatievoorziening via sociale media
  • Gebruik advertising om je boodschap verder te verkondigen
  • Richt je in de prospecting-fase op aankomstperiodes wanneer het wél rustig is!

Deze zomer éxtra online marketing nodig?

Hoi, ik ben Roy en ben de eigenaar van RED Online Marketing. Ik denk graag met je mee om jouw uitdaging aan te gaan 💪🏻

Roy

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Arjan den Boer

Geschreven door:

Arjan den Boer

Tips, tricks, trends en ontwikkelingen in onze laatste blogs

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op

RED nieuws ontvangen?

  • Mis de tips, nieuws & successen niet
  • Minimaal 1x per maand in je inbox
  • Je kunt je altijd weer afmelden
0
Inschrijvingen

Ondernemers, managers & marketeers in travel & leisure die maandelijks wél al het RED nieuws ontvangen