First Mover: Clubhouse voor destinaties

De nieuwe hype rond de invite-only App Clubhouse heeft de toerismebranche bereikt. De eerste bestemmingen zijn al actief: Switzerland Tourism, het Appenzeller Land en in Duitsland begint de destinatie Bayern Tourismus Marketing (BayTM) als eerste bestemming een eigen Clubhouse talkroom.

Beieren lanceert op Clubhouse nu het kanaal “Experience Bavaria”, waarin het interactieve formaat de focus legt op de mooiste hoekjes en de spannendste verhalen uit Beieren. De lezing zal worden uitgevoerd met Daniela Heiß, bekend als moderator bij de omroep ENERGY 93.3 in München, en in samenwerking met het bureau Ray Sono. Reizen blijft nog een tijdje beperkt – dus zijn destinaties mee bezig dat mensen de destinatie ook online kunnen ervaren.

Barbara Radomski van BayTM:
“Alleen degenen die snel betrokken raken bij trends en nieuwe platforms kunnen “het volledige potentieel in de beginfase benutten”,

Momenteel is de app nog vrij nieuw en alleen voor Apple-apparaten bruikbaar, maar er is al veel gebruikersvraag. Het is een test die na 4 weken geëvalueerd zal worden. We houden jullie op de hoogte.

Ergens in een apart box:
Wat is Clubhouse? Een app waarmee u naar gesprekken kunt luisteren. In principe een live podcast. Doordat het live is, wordt het ook snel interactief, want deelnemers kunnen meedoen aan discussies. Door de invite-only deelname heeft dit een best grote hype gestart. Maar het concept is wel ook interessant genoeg om belangrijk te blijven.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op

RED nieuws ontvangen?

0
Inschrijvingen

Ondernemers, managers & marketeers in travel & leisure die maandelijks wél al het RED nieuws ontvangen