Bing lanceert Expanded Text Ads

Aantrekkelijkere zoekmachine advertenties in een handomdraai. Die ook nog beter presteren op mobiele apparaten. Dat is wat iedere marketeer natuurlijk wil, als er dezelfde kosten aan zijn verbonden. Bing lanceert nu Expanded Text Ads, in navolging van Google. Lezen hoe jij Bing ETA in kunt zetten?

Bron: advertise.bingads.microsoft.com

Pilot onder adverteerders

Sinds afgelopen augustus beschikten we als Bing Ads Geaccrediteerd Bureau over de ETA in pilotfase. Sinds 25 oktober kunnen alle Bing adverteerders gebruik maken van de Expanded Text Ads, zowel via de Bing Ads Web Interface, Bing Ads Editor en de Bing Ads API.

Wat zijn Bing Expanded Text Ads?

Simpel gezegd zijn het grotere advertenties, die geschikt zijn voor mobiele apparaten. Zo kunnen gebruikers de advertenties beter scannen en zul je als adverteerder meer vertellen over jouw bedrijf in 1 advertentie. In de pilotfase is al gebleken dat de inzet van ETA hogere doorklikratio’s op advertenties én betere conversieratio’s opleverde.

Hoe kun je Expanded Text Ads inzetten?

Er zijn drie manieren om gemakkelijk en snel de nieuwe advertentievormen aan je Bing Ads account toe te voegen. Net als bij de lancering van ETA in Google is het wel raadzaam om Expanded Text Ads náást je huidige tekstadvertenties te testen. Het kan ook voorkomen dat de oude advertenties beter presteerden voor sommige advertentiegroepen. Voeg daarom ETA toe, naast bestaande tekstadvertenties via de volgende opties:

  1. Importeer je Expanded Text Ads vanuit Google AdWords
  2. Gebruik de Bing Ads Editor
  3. Maak gebruik van een derde SEM tool, bijvoorbeeld adCore

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Corné

Geschreven door:

Corné

Gerelateerde berichten