Met deze 6 tips kun je opvallen met je bedrijfsaccount op Instagram

Ligt het aantal likes op een post al weken op hetzelfde niveau en zit er ook geen groei in je volgers? Dan is het tijd om de bezem door je Instagram account te halen en ervoor te zorgen dat je weer kunt opvallen met je bedrijfsaccount op Instagram. Maar hoe doe je dat? Hier zijn 6 tips om dit voor elkaar te krijgen.

1. Zorg voor een herkenbare en krachtige huisstijl

De eerste tip lijkt een open deur, maar het is ontzettend belangrijk om ervoor te zorgen dat (potentiële) volgers je merk herkennen. Zorg er dus voor dat je een sterke huisstijl ontwikkeld waarmee je kunt opvallen. Denk hierbij aan vaste kleuren, lettertypes en quotes. Als je effecten over je foto’s gebruikt, is het slim om dit altijd hetzelfde te houden. Kijk ook naar wat voor soort foto’s je hebt geplaatst in het verleden en wijk hier niet te veel van af. Als je bijvoorbeeld foto’s plaatst van glampings, ga dan niet ineens een foto plaatsen van een luxe vakantievilla.

2. Post alleen kwalitatief goede content

Als je social media gebruikt om leuke foto’s en video’s te delen met je vrienden ga je hier anders mee om dan wanneer je dit voor je bedrijf gebruikt. Daarom is het belangrijk dat je alleen kwalitatief goede content plaatst. Alleen mooie foto’s en video’s vallen immers op. Wees dus selectief bij het kiezen van content om te plaatsen.

3. Post regelmatig en op gezette tijden

Deze tip ligt in lijn met de eerste aanrader. Wil je namelijk herkenbaar blijven voor je volgers, dan zul je moeten zorgen dat je regelmatig post. Wil je het goed doen, dan is het verstandig om dit op vaste tijden te doen. Hierdoor weten je volgers waar zij aan toe zijn. Alvorens je besluit om je berichten om 12:00 uur online te zetten, kan het lonen om onderzoek te doen naar de doelgroep. Kijk hierbij naar de tijden en dagen waarop zij online zijn en probeer erachter te komen hoe vaak zij content willen zien.

4. Zorg voor interactie

Dankzij de algoritmes van de social media platformen zullen berichten eerder opvallen als er veel likes en comments op zijn gekomen. Zorg er daarom voor dat je sociaal doet op social media door te reageren op gebruikers en hun reacties te liken.

5. Gebruik hashtags

Hashtags zorgen ervoor dat potentiële volgers je berichten beter kunnen vinden. Zo kunnen gebruikers zoeken op specifieke hashtags en bij jouw berichten uitkomen. Zorg er wel voor dat deze tags aansluiten bij de post en niet random gekozen zijn. Dit werkt namelijk averechts. Het is verstandig om in ieder geval een hashtag te wijden aan je bedrijfsnaam, zodat (potentiële) volgers jouw posts kunnen koppelen aan het merk. 

6. Deel video’s

Content is king. Dit geldt voor foto’s, maar ook voor video’s. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat gebruikers video’s minder snel voorbij scrollen en dat filmpjes zorgen voor meer interactie met de doelgroep. Score!

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op

RED nieuws ontvangen?

0
Inschrijvingen

Ondernemers, managers & marketeers in travel & leisure die maandelijks wél al het RED nieuws ontvangen