7 tips voor Dynamic Search Ads (DSA) campagnes in Microsoft Ads

Adverteer je in Bing en zoek je naar meer volume qua vertoningen en klikken? Dan is het ein-de-lijk zover. Je kunt Dynamic Search Ads (DSA) sinds kort ook in Bing gebruiken. 🎉 Ben je SEA-specialist? Dan zul je functionaliteit wel kennen van Google Ads.

Voor diegenen die vorig jaar met ons mee waren naar Microsoft, Google en Facebook in Dublin, wisten natuurlijk al dat deze functie kwam.

Meer over DSA campagnes in Microsoft Ads

DSA is een laagdrempelige manier om ervoor te zorgen dat klanten die op het Microsoft-zoeknetwerk zoeken je producten of diensten vinden. Hierbij scant Microsoft je website voor relevante zoektermen en genereert automatisch een relevante advertentie.

Met Dynamic Search Ads kun je het bereik binnen search uitbreiden en het helpt om nieuwe zoekwoorden te genereren die van waarde kunnen zijn voor je reguliere campagnes.

Wat moet je doen voor een goede prestatie? Hieronder geef ik je 7 tips om het maximale uit Dynamic Search Ads campagnes in Microsoft Ads te halen.

1. Kopieer de instellingen van DSA campagnes uit Google Ads

Heb je al DSA campagnes opgezet in Google Ads? Dan is het makkelijk om jouw eerste Microsoft Advertising dynamische search campagnes op dezelfde manier op te zetten. Op deze manier voorkom je dat je foute instellingen hebt.

2. Zorg dat je campagnes niet in mixed mode staan

Omdat Microsoft Advertising nog geen mixed mode campagnes ondersteunt, kun je geen zoekwoorden en dynamische zoekadvertenties in één campagne hebben. Stel dan géén scheduled import in, maar bouw je campagnes handmatig in Microsoft Advertising.

3. Zorg voor voldoende budget

Zorg voor voldoende budget in campagnes om budget pauzes te voorkomen. Dit kan zeer snel gebeuren in DSA. Check daarom, zeker in het begin, dagelijks de campagne.

4. Gebruik de juiste bieding en biedstrategie in

Gebruik verbeterde CPC om conversies te verbeteren en gebruik Clicks maximaliseren om je CTR en conversies te verbeteren

Stel je standaard biedingen in op hetzelfde niveau als non-exact match keyword biedingen.

5. Maak gebruik van Auto Targets

Zet “Alle webpagina’s” autotarget op om te laten zien welk deel van de website goed converteert. Maak auto targets aan met behulp van URLS die op de website bestaan.

6. Splits je Advertentiegroepen/Advertenties op

Maak advertentiegroepen aan met categorieën/ auto targets die zich richten op dezelfde converterende URL’s op de website. Maak advertenties die zijn afgestemd op de advertentiegroep in tegenstelling tot generieke advertentie-exemplaren.

Creëer meerdere advertentie-exemplaren in elke advertentiegroep om te zien welke advertentie het best presteert. Om de ad rank van je advertentie te verbeteren creëer je extensies voor je advertenties zoals sitelinks en callout extensies.

Dit zou je natuurlijk ook met “reguliere” SEA-campagnes doen 😉

7. Gebruik doelgroepen

Test in market audiences, custom audiences en similar audiences met DSA campaigns om je bereik te vergroten.

Gebruik remarketinglijsten om biedingen te stimuleren met DSA-campagnes 

Nu ben je klaar om via de DSA-campagnes meer verkeer binnen te halen zodat je meer conversies kunt behalen.

Wil je meer weten over het Microsoft netwerk?

Hoi, ik ben Roy en ben de eigenaar van RED Online Marketing. Ik geef je graag advies over het Microsoft netwerk.

Roy

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Denise Aehnelt

Geschreven door:

Denise Aehnelt

Tips, tricks, trends en ontwikkelingen in onze laatste blogs

Vrijblijvend kennis maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op

RED nieuws ontvangen?

0
Inschrijvingen

Ondernemers, managers & marketeers in travel & leisure die maandelijks wél al het RED nieuws ontvangen