Thuishavens.nl

Jaarlijks lopen de havens van Den Daas Recreatie (in de markt gezet onder het label Thuishavens.nl) tegen hetzelfde feit aan. Er komen steeds minder mensen die hun boot of jacht een heel seizoen in de haven laten liggen. Dit zijn de zogenaamde jaarplaatshouders. Doel is om het aantal jaarplaatshouders te verhogen. Thuishavens.nl weet dat het percentage uiteindelijke jaarplaatsaanvragen onder havenpassanten (personen die met hun boot 1 of een aantal dagen verblijven in een haven) hoog is.

Unieke Havens

De campagne bestond uit de promotie van drie verschillende havens, die allen onder de vlag Thuishavens.nl vallen. De gemeenschappelijke deler van deze drie havens is de extra persoonlijke aandacht en extra exclusiviteit dan andere jachthavens. Daarop concurreren alle drie de jachthavens met hun concurrentie.

Daarnaast creëerden we een aparte benadering per haven. Dit gezien vanuit de unieke kenmerken van deze drie havens naast de exclusiviteit en persoonlijke aandacht. Iedere haven kreeg drie peilers:

  • Jachthaven Bruinisse: Familiehaven, mooie steigers, eigen zwemstrand
  • Marina Muiderzand: Aan het strand, luxe ligplaatsen, uitvalsbasis voor het IJsselmeer
  • Jachthaven Naarden: Omringd door natuur, beschutte ligplaatsen, aan de Randmeren

Strategie

Dit jaar is de campagne uitgevoerd middels andere advertentiekanalen en met andere landingspagina’s dan vorig jaar. We hebben dit jaar gebruik gemaakt van Facebook Video Ads, YouTube Ads, banners binnen het Google Display Netwerk en Gmail Ads.

Videocampagnes

Om goed te kunnen vertellen wat de havens en Thuishavens zo uniek maakt, zijn er 3 video’s gecreëerd. Voor iedere haven een unieke video met een uniek verhaal. Het doel van deze video’s was in de communicatie overbrengen waar de havens voor staan plus uiteindelijk het genereren van brand awareness. De video’s werden afgesloten met een unieke call-to-action waarin werd vermeld waar het “3 dagen gratis proefliggen” aangevraagd kon worden.

Display banners

Naast video’s zijn ook banners ingezet, opnieuw specifiek per haven, om relevante personen naar de website te trekken. De display campagne heeft enkel binnen het Display Netwerk van Google gelopen en is ingezet voor verschillende type doelgroepen. Zo zijn interesses, in-market segmenten, keywords, similar-to, onderwerpen, plaatsingen, video kijkers en remarketing doelgroepen gebruikt om de juiste websitebezoekers te verkrijgen.

Gmail Ads

Gmail Ads is de laatste advertentievariant die is ingezet om leads te verkrijgen. Dit zijn advertenties die alleen binnen Gmail (e-mailprogramma van Google) worden vertoond.  Ook deze campagne is opgedeeld per haven, met een unieke boodschap en visuele ondersteuning per haven. De gebruikte visuals per haven komen ook terug in de banners die gebruikt zijn binnen de Google Display Netwerk.

Cross mediale inzet

Onderling hebben de campagnes elkaar ook ondersteund. Zo zijn er verschillende gedragslijsten gecreëerd op basis van bezoek aan één van de drie landingspagina’s, interactie of vertoning van een YouTube video. Deze doelgroepen zijn vervolgens gebruikt in de Display- en Gmail Ads campagne, om alsnog deze personen te overtuigen tot “proefliggen”. Andersom zijn er ook personen die geconverteerd zijn tot lead. Deze zijn uitgesloten in de YouTube-, Gmail Ads- en Display campagnes.

Resultaat?

250% meer leads met 66% minder kosten

De media kosten zijn 66% lager in 2016, ten opzichte van 2015… terwijl het aantal leads 250% hoger ligt in 2016 ten opzichte van 2015.

Resultaat? We behaalden 250% meer leads met 66% minder kosten middels social advertising!

RED Online Marketing

RED is een online marketing bureau en werkt uitsluitend voor reis- en recreatie wereld in Nederland, België en Duitsland. Zo zijn we sinds 2015 zowel ANVR Business Partner als RECRON Top Adviseur. We werk(t)en o.a. voor OTA’s, reisbureau’s, vakantieparken, campings en hotels.

Vrijblijvend kennis maken?

Stuur een mail aan Roy!