09jun

Vandaag is het IAB Report on Search Advertising in samenwerking met Deloitte gepresenteerd. Een onderzoek waaraan RED Online Marketing heeft meegewerkt, als reisbranche deskundige. De studie naar prijs en prestatie van Google.nl voor adverteerders presenteerde een interessante conclusie:

Topposities AdWords presteren beter tegen hogere kosten

Trots op het IAB Report on Search Advertising

Philip Spaas, voorzitter van de IAB Taskforce Search, zei over deze studie: “We zijn trots dat we dit samen hebben bereikt: niet eerder is er in Nederland kwantitatief onderzoek gedaan naar CPC/CTR/Positie ontwikkelingen. … Doordat Google geen cijfers kan delen is dit bij uitstek een taak voor de Taskforce Search als hét platform voor de branche. ” Google heeft al wel vrijgegeven in de toekomst mee te willen werken.

Alleen generieke Travel zoekwoorden

Het onderzoek is voltooid voor generieke zoekwoorden met een hoog volume, gedurende december 2013 en december 2014, specifiek voor Google Search. Waar moet je dan aan denken voor Travel?

iab report on search advertising; generieke zoekwoorden voor travel

Stijging van CPC’s voor de 1e positie

Betaalde zoekwoorden zijn voor Travel het meest gestegen voor pakketreizen en hotels. Om te adverteren op de eerste positie in Google Search betaalde je in december 2013 nog gemiddeld €1,40, in december 2014 was dit al €1,70.

CPC's voor topposities uit het deloitte & iab onderzoek

Topposities zijn gewild in Travel

Houdt er rekening mee in jouw advertising strategie dat, in vergelijking met Finance en Retail, de eerste twee posities enorm gewild zijn in Travel. Zie de onderstaande grafiek, die relatieve CPC prijzen opdeelt per positie.

topposities zijn gewild voor google search advetising

Gemiddelde CTR is licht gestegen

Ook naar CTR is onderzoek gedaan door IAB en Deloitte. In vergelijking met de AdWords CTR in 2013, is de CTR in 2014 licht gestegen voor iedere positie.

gemiddelde CTR iab taskforce onderzoek google adwords

Topposities worden alsmaar belangrijker

Steeds meer Google gebruikers klikken op de topposities in Google.nl, de zogenaamde betaalde topposities via Google AdWords. De kosten per click voor deze posities vertonen dan ook een stijging, ten opzichte van december 2013. Wil je dus goed zichtbaar blijven in de zoekmachine Google.nl, ga dan voor topposities.

Meer weten over Google AdWords?

Ben je op zoek naar een bureau voor zoekmachine adverteren? Neem gerust contact met ons op!

RED Online Marketing Prins Clausstraat 38 3433 EP Nieuwegein Utrecht

info@redonlinemarketing.nl 030 27 46 549

Altijd ons laatste nieuws?

Stel je vraag

Je naam

Je e-mail

Waarmee kunnen we je helpen?