Tijdens de Email Marketing Conferentie is door de DDMA en Thuiswinkel.org de nieuwe Email code gepresenteerd. Adverteerders committeren zich hiermee aan de regels die de OPTA al langer hanteert. Bedrijven gaan transparanter informeren over hun e-mail marketing richting consumenten. Zo wordt het voor consumenten allemaal een stuk vriendelijker en duidelijker hoe met hun privacy wordt omgegaan.

DDMA en Thuiswinkel.org hebben in samenwerking met VNO-NCW een nieuwe Code E-mail opgesteld die vanaf 1 januari 2012 in werking zal treden. De Code E-mail vervangt de bestaande codes voor commerciële e-mail marketing aan bedrijven en consumenten. Organisaties hebben tot 1 januari 2012 de tijd om de code te implementeren, waarbij de Stichting Reclame Code toezicht zal houden op de naleving.

E-mail marketing moet transparanter

De nieuwe E-mail code moet het voor consumenten helderder en transparanter maken waar men zich voor inschrijft. Zo moet toestemming voor het ontvangen van e-mail direct zichtbaar zijn en niet enkel meer worden vermeld in algemene voorwaarden. Nog belangrijker is dat iemand zich moet kunnen afmelden op het niveau waarop hij is aangemeld.

De code treedt per 1 januari 2012 in werking en is te downloaden op de website van DDMA.

Lees het gehele artikel op Travelnext

Kopje koffie?

Wil je meer weten over e-mail marketing, neem gerust contact met ons op of kom langs voor een kopje koffie.

RED Online Marketing
Prins Clausstraat 38
3433 EP Nieuwegein
Utrecht

info@redonlinemarketing.nl
030 27 46 549