By: Corné Aan: 23-12-2016 In: Al onze artikelen over online marketing Comments: 0

Wel of niet op merknaam adverteren? Waarom zou ik adverteren op merknaam? Kost dat niet alleen maar extra geld? Het blijft een lastige discussie en één waar op voorhand geen goed of slecht antwoord voor is. Weet wel dat merknaam adverteren niet alleen “geld kosten”. Het is een investering die je meer omzet op kan leveren!

6 do’s voor merknaam advertenties

Je leest het goed. We sommen 6 redenen op om wél merknaam advertenties in te zetten. Maar het artikel bevat toch 6 punten? Klopt. In onze ogen zijn er ook geen don’t om merknaam advertenties in te zetten.

  • Wees je concurrentie voor

Het is mogelijk dat concurrentie op jouw merknaam adverteert. Dit komt onder andere nog steeds vaak voor in Bing, maar zeker ook in Google. Door dan geen merknaam advertenties in te zetten, snoept de concurrentie gemakkelijk bezoekers en mogelijk zelfs boekingen of leads van jou af.

Ook komt het voor dat jouw merknaam in meerdere branches wordt gebruikt. Met name generieke termen als domeinen (bijv. vakantie.nl) of algemene termen (bijv. onze eigen naam RED). Een deel van onze eigen merknaam is zowel een fabrikant van digitale camera’s, een film, restaurant en Red Online is een grote fashion community. Zo ontdekten we dat adverteren op RED niet relevant is, maar Red Online weer wel. Adverteren op “Red Online” levert ons ongeveer 3 aanvragen per jaar op.

We doen het zelf ook… (dit is geen ouderwetse verkooptruc 🙂 )

 

  • Stuur je boodschap met advertentie extensies

Advertentie extensies kun je aanpassen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om actief een aantal kenmerken (Zoover Award, iDEAL betaling, Gastbeoordeling etc.) te noemen in je advertenties. Dit is ook aanpasbaar. In organische resultaten is dit veel lastiger. Je kunt dus communiceren wat je wilt met advertenties.

  • Meer boekingen voor laagseizoen periodes

Stel je zit in het hoogseizoen helemaal vol en je hebt nog geen prijzen voor het volgende jaar op je website staan. Laat merknaam zoekers dan landen op een pagina waarin ze verleid worden om een boeking te maken voor een laagseizoen periode. Lastig, maar niet onmogelijk. En stuurbaar met advertenties!

  • Invloed op je Google AdWords account

Advertenties op merknaam hebben doorgaans een fantastisch hoge CTR en veel conversies. Des te hoger je CTR en conversieratio, des te beter de kwaliteitsscore voor je account. Wat het leuk maakt… des te hoger je kwaliteitsscore, des te minder je betaald voor andere advertenties. Een investering in merknaam advertenties kan op de lange termijn dus een besparing opleveren.

  • Meer bezoekers met betaald én organisch

Verschillende onderzoeken hebben bewezen dat je meer bezoekers op je website krijgt die naar je merknaam zoeken als je náást organische resultaten ook advertenties toont. Zie hier bijvoorbeeld een onderzoek dat gepubliceerd is op searchengineland.com.

merknaam-advertenties-in-google
  • Kortingscode websites vóór zijn

Wat je vaak ziet zijn kortingscode websites die net voor de aankoop, boeking of reservering nog naar voren komen. Bronnen met een fantastische conversieratio. Logisch, want meestal zijn dit bezoekers die je aan het twijfelen hebt gebracht in hun aankoopproces en gaan zoeken naar kortingscodes.

Oplossing? Zelf een kortingscode pagina maken + advertenties rondom jouw merknaam in combinatie met termen als: acties, kortingscode, actiecode etc. Zo behoud je zelf tegen een lagere prijs de conversie en kun je onafhankelijk van kortingscode sites opereren.

Wil je meer weten over Google AdWords en merknaam advertenties? Mail, bel of stuur ons een bericht op Facebook.

eye_icon  423 branchegenoten lazen dit eerder

Auteur

Corné den Braber
Online Marketeer

Meer over Corné
Contact

Altijd ons laatste nieuws?

Stel je vraag

Je naam

Je e-mail

Waarmee kunnen we je helpen?